|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
19. novembra 2018
Xiaomi sa dostal z červených čísiel, jeho zisk prekonal odhady
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: TABLET.TV
Hongkong 19. novembra (TASR) - Čínsky výrobca smartfónov Xiaomi v pondelok oznámil, že sa v 3. štvrťroku dostal z červených čísiel a jeho zisk prekonal aj odhady analytikov. Vďačí za to silnému odbytu v Indii a Európe.Čínska firma dosiahla za tri mesiace do konca septembra 2018 čistý zisk 2,48 miliardy jüanov (314,48 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období minulého roka vykázala stratu 11 miliárd CNY. Analytici jej pritom predpovedali v sledovanom období zisk 1,92 miliardy CNY.
Xiaomi tiež uviedol, že jeho prevádzkový zisk v 3. štvrťroku klesol o 38,4 % na 3,59 miliardy CNY, ale tržby vzrástli o 49,1 % na 50,85 miliardy CNY.
Tieto zmiešané výsledky sú dôsledkom spomalenia nákupu smartfónov na domácom trhu v Číne, kde sa Xiaomi stal najpredávanejšou značkou mobilných telefónov, aj v zámorí.
Napriek tomu Xiaomi spolu s ďalšími výrobcami lacnejších slúchadiel Oppo a Vivo získali približne jednu štvrtinu na globálnom trhu smartfónov v prvej polovici roka 2018, tvrdí prieskumná spoločnosť IDC.
Najrýchlejšie sa rozvíjajúcim trhom Xiaomi je India, kde sa mu podarilo dosiahnuť úspechy vďaka svojim cenovo dostupným telefónmi zo série Redmi. A darí sa mu aj v Európe, kde vstúpil na trh v roku 2017. Začiatkom tohto mesiaca predstavil svoj kľúčový produkt Mi 8 Pro v Británii.
Ale na to, aby ustál spomalenie na globálnom trhu, musí podľa analytikov preniknúť na nové trhy, a tiež ponúknuť drahšie modely s vyššou maržou.
Čínska spoločnosť už pridáva nové a drahšie značky do svojho portfólia, ktoré cielia na bohatších klientov.
(1 EUR = 7,8859 CNY)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR