|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 16.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Agnesa
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. mája 2015
Winterkorn hovoril akcionárom VW o naliehavých úlohách vedenia
Výkonný riaditeľ automobilky Volkswagen Martin Winterkorn pózuje pri novom vozidle GET pred tlačovou konferenciou o výročnom hospodárení v Berlíne 12. marca 2015.
Zdieľať
Výkonný riaditeľ automobilky Volkswagen Martin Winterkorn pózuje pri novom vozidle GET pred tlačovou konferenciou o výročnom hospodárení v Berlíne 12. marca 2015. Foto: TASR/AP
Hannover 5. mája (TASR) - Šéf správnej rady Volkswagenu (VW) Martin Winterkorn vystúpil dnes na valnom zhromaždení akcionárov koncernu k aktuálnym úlohám jeho vedenia. Informuje o tom DPA.Úsporný program, ktorý ma znížiť výrobné náklady v základnom závode VW do roku 2017 o 5 miliárd eur, sa podľa Winterkorna postupne dostáva do tempa. "Počítame s tým, že už tento rok prinesie úsporu nákladov výrazne vyššiu ako jednu miliardu eur," uviedol.
V základnom závode vo Wolfsburgu sa montujú predovšetkým modely Golf a Passat, ktoré majú emblém VW.
Z celkovej plánovej sumy úspor v koncerne už identifikovali oblasti, ktoré prinesú zníženie výrobných nákladov asi o 2,5 miliardy eur. Program úspor povedie k zvýšeniu rentability výroby základného závodu. Teraz je 2,5-% a v roku 2017 má dosiahnuť najmenej dvojnásobnú hodnotu. Aj pri tom výsledku ešte wolfsburský závod zaostane za 6-% koncernovou mierou rentability.
Winterkorn hovoril aj o tom, že na dokončenie vývoja lacného auta pre čínsky trh treba viac času. "Nejde len o samotné dodatočné zvýšenie odbytu, ale pre koncern musí byť (jeho výroba) prínosom z prevádzkovo-hospodárskeho hľadiska," zdôraznil Winterkorn. Dodal, že aj výroba lacného auta musí byť primerane zisková.
Lacné auto pokladá VW za kľúč koncernovej stratégie. Jej cieľom je snaha získať nové vrstvy zákazníkov zo snaživej strednej triedy v rozvojových krajinách. Výroba takéhoto vozidla sa však pred niekoľkými mesiacmi zasekla na dileme nárokov na jeho kvalitu a cenovom prahu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR