|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. augusta 2016
WhatsApp poskytne Facebooku niektoré dáta, napríklad telefónne čísla
Populárna služba WhatsApp plánuje v budúcnosti zdieľať niektoré používateľské dáta so svojím vlastníkom - Facebookom.
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: TASR/AP
Mountain View 25. augusta (TASR) - Populárna služba WhatsApp plánuje v budúcnosti zdieľať niektoré používateľské dáta so svojím vlastníkom - Facebookom. Podľa informácií agentúry DPA dohoda o akvizícii WhatsApp z roka 2014 síce obsahuje ustanovenie, že dáta zostanú oddelené, služba však teraz robí prvý opatrný krok. Facebook má získať telefónne číslo používateľa a informácie o tom, kedy bol aktívny v službe WhatsApp.
Facebook chce použiť údaje k lepšiemu výberu reklamy. Dáta od WhatsApp by mohli poslúžiť aj ostatným platformám v rámci Facebooku, ako je napríklad Instagram. WhatsApp ubezpečuje, že obsah správ nebude dostupný. Od zavedenia koncového kódovania na jar tohto roka k nim nemá prístup ani samotný WhatsApp, iba zapojení používatelia. Služba zatiaľ neplánuje zdieľať s materskou firmou iné údaje, napríklad, názov profilu, profilovú fotografiu či statusy na sociálnej sieti.
Každý, kto je k 25. augustu používateľom WhatsApp, môže Facebooku zakázať zdieľanie profilových informácií s cieľom personalizovať reklamu. Telefónne čísla a niektoré dáta sa však budú zdieľať s Facebookom nezávisle od vôle používateľa. Telefónne čísla umožnia jednoznačne identifikovať konkrétnu osobu a zároveň zjednodušia zabezpečenie internetových služieb, keďže umožnia napríklad dvojstupňovú autorizáciu.
Týmto krokom WhatsApp vytvára prvé predpoklady na plánované otvorenie služby pre komunikáciu medzi používateľmi a firmou, v prvom rade ide o dáta slúžiace pre objednávanie alebo zasielanie tovaru. Používatelia tak budú môcť dostávať, napríklad, informácie o letoch, faktúru za kúpený tovar alebo upozornenie na dodací termín. Informácie o tom, ako má služba konkrétne fungovať, zatiaľ WhatsApp nezverejnil.
Aplikácia aj naďalej nebude zaťažená klasickou online reklamou, no používateľ môže dostávať od firmy správy, ktoré budú obsahovať ponuku na niečo, čo by ho mohlo zaujímať. Nepôjde o tradičný spam, nakoľko používateľ bude môcť spravovať tento typ komunikácie.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR