|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2015
Vznik novej hodvábnej cesty zaujíma Čínu
Budovanie novej "hodvábnej cesty" z Číny do Európy stojí v súčasnosti v centre pozornosti zahraničnej politiky Pekingu. Tamojšia vláda už v novembri uvoľnila zhruba 40 miliárd USD (36,85 miliardy ...
Zdieľať
Foto: TASR/AP
Peking 29. marca (TASR) - Budovanie novej "hodvábnej cesty" z Číny do Európy stojí v súčasnosti v centre pozornosti zahraničnej politiky Pekingu. Tamojšia vláda už v novembri uvoľnila zhruba 40 miliárd USD (36,85 miliardy eur) na zlepšenie dopravného spojenia medzi oboma regiónmi. Informovala o tom agentúra DPA.Základom projektu modernej hodvábnej cesty je rozsiahla dopravná sieť, v rámci ktorej má dôjsť k výstavbe nových železníc, ciest, potrubných spojení a námorných prístavov. Už dnes je jeho súčasťou nákladný vlak, ktorý cestuje viac než 10.000 kilometrov z Číny do nemeckého Duisburgu.
Podobne ako pôvodná hodvábna cesta aj tá súčasná má pozemnú a námornú vetvu. Pozemná trasa vedie zo starého čínskeho cisárskeho mesta Si-an cez autonómnu oblasť Sin-ťiang do strednej Ázie a Turecka. Odtiaľ cez východnú Európu pokračuje ďalej do Nemecka a Rotterdamu, jej južná vetva sa odkláňa do Benátok.
Námorná hodvábna cesta smeruje z Benátok cez Stredozemné more a Suezský prieplav do kenského Nairobi, odkiaľ pokračuje cez Indický oceán do indických prístavov a cez prieplav Malacca sa vracia do južnej Číny.
(1 EUR = 1,0865 USD)
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR