|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. mája 2018
Vzdelávanie v projekte Ikatika označili pedagógovia za prínosné
Ilustračná snímka.
Zdieľať
Ilustračná snímka. Foto: FOTO TASR - Romana Buganová
Bratislava 9. mája (TASR) – Cieľom pilotného projektu Ikatika bolo otestovať inovatívne prístupy vo vzdelávaní najmenších detí príslušníkov národnostných menšín žijúcich na Slovensku, ako aj detí zo sociálne znevýhodneného prostredia pomocou moderných didaktických materiálov. Na základe anonymného dotazníkového prieskumu medzi pedagogickými zamestnancami z 30 materských a základných škôl s vyučovacím jazykom rusínskym, maďarským a rómskym, boli vyhodnotené výsledky projektu, informuje o tom rezort školstva na svojom webe. Z prieskumu vyplýva, že pre 98,4 percenta pedagógov pracujúcich s deťmi z jazykovo zmiešaného prostredia a s deťmi zo sociálne znevýhodneného prostredia bol bilingválny digitálny edukačný obsah Ikatika vhodnou pedagogickou pomôckou. Medzi najväčšie prednosti digitálnych materiálov zaradili respondenti ich schopnosť rozvíjať nové a upevňovať už existujúce zručností detí, ale aj sprístupňovať učivo v materinskom jazyku a tak zvyšovať motiváciu detí a žiakov. Za ich veľkú prednosť učitelia označili aj schopnosť dať dieťaťu okamžitú spätnú väzbu o úspešnosti, resp. neúspešnosti svojho riešenia.
O kvalite digitálnych materiálov svedčí aj fakt, že väčšina zapojených pedagógov (98,6 percenta) ich plánuje zaradiť medzi učebné pomôcky a používať ich naďalej v bežnej praxi. Viac ako 98 percent z nich by však privítalo rozšírenie metodických námetov o ďalšie témy.
Pilotný projekt Ikatika sa realizoval v období október až december 2017. V rámci neho bolo pedagogickým zamestnancom zo zapojených škôl sprístupnené komplexné riešenie v podobe digitálneho edukačného obsahu, metodickej príručky a boli poskytnuté odborné školenia zamerané na uplatnenie nových materiálov v praxi.
"Výučba pomocou digitálneho edukačného obsahu nemala ambíciu nahrádzať tradičnú výučbu, iba ju obohatiť o nové prvky, akými boli interaktívne cvičenia a úlohy či doplnkové pracovné listy," tvrdí rezort školstva. Súčasťou pilotného projektu boli odborné školenia pre pedagogických zamestnancov z pilotných materských a základných škôl. Ich cieľom bolo oboznámiť zúčastnených učiteľov s možnosťami využitia nových metodík a digitálneho vzdelávacieho obsahu.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR