|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
11. februára 2013
Vzdelávanie učiteľov má pomôcť rómskym komunitám
Zlepšiť úroveň vzdelania ľudí z marginalizovaných rómskych komunít a pomôcť im uplatniť sa na trhu práce má pomôcť projekt vzdelávania učiteľov, ktorý robí Metodicko-pedagogické centrum. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 11. februára (WEBNOVINY) - Zlepšiť úroveň vzdelania ľudí z marginalizovaných rómskych komunít a pomôcť im uplatniť sa na trhu práce má pomôcť projekt vzdelávania učiteľov, ktorý robí Metodicko-pedagogické centrum. Projekt je financovaný zo štrukturálnych fondov Európskej únie v rámci operačného programu Vzdelávanie.
Národný projekt pod názvom Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít odštartoval ešte v októbri 2011, informoval hovorca ministra školstva Michal Kaliňák. V rámci projektu vznikol celodenný výchovný systém na 200 základných školách. Navštevuje ich celkovo 45 084 žiakov, pričom viac ako 22-tisíc z nich sú práve deti zo sociálne znevýhodneného prostredia. Ide o formu záujmových útvarov a oddelení celodenného výchovného systému. Na projekte spolupracuje 2 700 pedagogických zamestnancov, ktorí v popoludňajších hodinách na základe dohody o pracovnej činnosti vedú na školách záujmové útvary. Okrem toho každá základná škola zamestnáva na dva roky dvoch pedagogických asistentov učiteľa.
Dôležitou aktivitou projektu je taktiež vytvorenie tisícky pracovných listov či metodických materiálov pre novovzniknuté voliteľné predmety. Ambíciou projektu je vytvorenie modelu inkluzívneho školského prostredia prostredníctvom inovácií vo výučbe, voľnom čase, ale najmä lepšia pripravenosť pedagógov riešiť problémy výchovy a vzdelávania žiakov z marginalizovaných rómskych komunít.
Okrem toho Metodicko-pedagogické centrum pomocou peňazí zo štrukturálnych fondov v máji 2009 spustilo projekt pod názvom Vzdelávanie pedagogických zamestnancov materských škôl ako súčasť reformy vzdelávania. Jeho cieľom je zavádzať obsahovú reformu do materských škôl a rozvíjať systém celoživotného vzdelávania pedagógov materských škôl, ktorý je zameraný na rozvíjanie ich kľúčových kompetencií.
V októbri 2009 sa Metodicko-pedagogické centrum stalo prijímateľom národného projektu Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov. Vďaka tomu poskytne pedagogickým a odborným zamestnancom vzdelávanie v 625 programoch kontinuálneho vzdelávania. Mesačne sa v rámci projektu uskutoční približne 475 vzdelávacích podujatí, pričom v jednej skupine sa vzdeláva okolo 20 účastníkov.
Národný projekt pod názvom Vzdelávaním pedagogických zamestnancov k inklúzii marginalizovaných rómskych komunít odštartoval ešte v októbri 2011, informoval hovorca ministra školstva Michal Kaliňák. V rámci projektu vznikol celodenný výchovný systém na 200 základných školách. Navštevuje ich celkovo 45 084 žiakov, pričom viac ako 22-tisíc z nich sú práve deti zo sociálne znevýhodneného prostredia. Ide o formu záujmových útvarov a oddelení celodenného výchovného systému. Na projekte spolupracuje 2 700 pedagogických zamestnancov, ktorí v popoludňajších hodinách na základe dohody o pracovnej činnosti vedú na školách záujmové útvary. Okrem toho každá základná škola zamestnáva na dva roky dvoch pedagogických asistentov učiteľa.
Dôležitou aktivitou projektu je taktiež vytvorenie tisícky pracovných listov či metodických materiálov pre novovzniknuté voliteľné predmety. Ambíciou projektu je vytvorenie modelu inkluzívneho školského prostredia prostredníctvom inovácií vo výučbe, voľnom čase, ale najmä lepšia pripravenosť pedagógov riešiť problémy výchovy a vzdelávania žiakov z marginalizovaných rómskych komunít.
Okrem toho Metodicko-pedagogické centrum pomocou peňazí zo štrukturálnych fondov v máji 2009 spustilo projekt pod názvom Vzdelávanie pedagogických zamestnancov materských škôl ako súčasť reformy vzdelávania. Jeho cieľom je zavádzať obsahovú reformu do materských škôl a rozvíjať systém celoživotného vzdelávania pedagógov materských škôl, ktorý je zameraný na rozvíjanie ich kľúčových kompetencií.
V októbri 2009 sa Metodicko-pedagogické centrum stalo prijímateľom národného projektu Profesijný a kariérový rast pedagogických zamestnancov. Vďaka tomu poskytne pedagogickým a odborným zamestnancom vzdelávanie v 625 programoch kontinuálneho vzdelávania. Mesačne sa v rámci projektu uskutoční približne 475 vzdelávacích podujatí, pričom v jednej skupine sa vzdeláva okolo 20 účastníkov.