|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. októbra 2009
Vzdelanie je východiskom z hospodárskej krízy, tvrdí Figeľ
Vzdelanie je jedným z východísk hospodárskej krízy, ktorá priamo súvisí so zamestnanosťou - tvrdí to už bývalý eurokomisár pre vzdelanie, kultúru a mládež a nový šéf KDH Ján Figeľ. ...
Zdieľať
BRATISLAVA 2. októbra (WEBNOVINY) - Vzdelanie je jedným z východísk hospodárskej krízy, ktorá priamo súvisí so zamestnanosťou - tvrdí to už bývalý eurokomisár pre vzdelanie, kultúru a mládež a nový šéf KDH Ján Figeľ. Kľúčovú úlohu pritom pripisuje vysokým školám. "Kríza je tiež výzvou, aby sa neoddeľovalo technické a humanitné vzdelávanie, aby sme sa nezameriavali len na jednu stránku procesu, ale na ich spätosť," uviedol po dnešnom rozlúčkovom stretnutí s rektormi slovenských vysokých škôl Figeľ. Podľa neho by mali školy v čase krízy upustiť od encyklopedizácie poznatkov a nahradiť ju tvorivosťou. S predlžovaním sa dĺžky života je čoraz aktuálnejšie celoživotné vzdelávanie.
Podľa viceprezidenta Slovenskej rektorskej konferencie Jána Bujňáka to Figeľ vo funkcii eurokomisára nemal ľahké. V Európskej komisii pôsobil v čase, keď Európa prechádzala reformou vzdelávacieho systému podľa Bolonského procesu. Na jeho začiatku boli členmi Európskej asociácie univerzít len tri slovenské univerzity, dnes ich je aj vďaka Figeľovi osem. Ako odpoveď na Bolonský proces chápe Bujňák aj odporúčanie ministra školstva Jána Mikolaja, aby vysoké školy dodatočne prijali na bakalárske štúdium asi 5 000 študentov.
Ten hovorí, že by mali bakalársky prvý stupeň ukončiť všetci študenti, na magisterské štúdium by malo ísť asi 60 percent a na doktorandské len špička z nich. "Pri 220 000 študentoch na Slovensku sa to navýšilo o 5 600, tak aj keď sú pod čiarou, to bakalárske štúdium by mohli ukončiť a tie peniaze na študentov existujú," uviedol Bujňák. Akademické prostredie je podľa neho v porovnaní s úradom práce atraktívnejším a kultúrnejším prostredím.
SITA
Podľa viceprezidenta Slovenskej rektorskej konferencie Jána Bujňáka to Figeľ vo funkcii eurokomisára nemal ľahké. V Európskej komisii pôsobil v čase, keď Európa prechádzala reformou vzdelávacieho systému podľa Bolonského procesu. Na jeho začiatku boli členmi Európskej asociácie univerzít len tri slovenské univerzity, dnes ich je aj vďaka Figeľovi osem. Ako odpoveď na Bolonský proces chápe Bujňák aj odporúčanie ministra školstva Jána Mikolaja, aby vysoké školy dodatočne prijali na bakalárske štúdium asi 5 000 študentov.
Ten hovorí, že by mali bakalársky prvý stupeň ukončiť všetci študenti, na magisterské štúdium by malo ísť asi 60 percent a na doktorandské len špička z nich. "Pri 220 000 študentoch na Slovensku sa to navýšilo o 5 600, tak aj keď sú pod čiarou, to bakalárske štúdium by mohli ukončiť a tie peniaze na študentov existujú," uviedol Bujňák. Akademické prostredie je podľa neho v porovnaní s úradom práce atraktívnejším a kultúrnejším prostredím.
SITA