|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 23.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klement
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. mája 2006
Význam slova filantropia pozná na Slovensku štvrtina ľudí
BRATISLAVA 4. mája (WN/SITA) – Význam slova filantropia pozná štvrtina občanov Slovenska. Ide prevažne o ľudí v strednom a vyššom veku, s vysokoškolským vzdelaním a ľudí z väčších miest. Vyplýva to z reprezentatívneho ...
Zdieľať
BRATISLAVA 4. mája (WN/SITA) – Význam slova filantropia pozná štvrtina občanov Slovenska. Ide prevažne o ľudí v strednom a vyššom veku, s vysokoškolským vzdelaním a ľudí z väčších miest. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu verejnej mienky, ktorý v dňoch od 1. do 7. februára uskutočnila agentúra Focus na vzorke 1 037 respondentov. Tento prieskum si objednalo združenie Fórum donorov, ktoré chcelo zistiť, ako je slovenská verejnosť informovaná o darcovstve a dobročinnosti.
Takmer 90 percent opýtaných vedelo o firme alebo podniku, ktorý prispel na dobročinné účely, pomohol ľuďom v núdzi, alebo podporil verejno-prospešnú aktivitu. O firemnej filantropii naopak nepočulo 12 percent opýtaných. Až 70 percent z respondentov si myslí, že dôvod, pre ktorý sa firmy zapájajú do dobročinných akcií je ten, že si chcú urobiť dobré meno. Ďalším dôvodom je podľa nich to, že chcú skutočne pomôcť tým, ktorí to potrebujú (37 %). Podľa 28 percent opýtaných to podniky robia preto, že sa to má a 27 percent si myslí, že si tým chcú vykúpiť svoje "podnikateľské hriechy“. Dvadsaťšesť percent odpovedalo, že firmy majú toľko peňazí, že nevedia, čo s nimi.
Väčšina z opýtaných by si kúpila výrobok, ktorý podporuje dobročinné účely. Za každých okolností, teda aj keby bol o niečo drahší, by si ho kúpilo 31 percent respondentov. Iba v prípade, že takýto výrobok nebude drahší ako iné výrobky, by tak urobilo 46 percent opýtaných.
FOTO:SITA