|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Ilustračná snímka. Foto: TASR/AP
Mexiko 9. júla (TASR) - Vývoz áut z Mexika do USA sa v 1. polovici tohto roka zvýšil medziročne o 13 % na rekordných 1,37 milióna vozidiel. Ukázali to najnovšie údaje mexického združenia automobilového priemyslu.Podľa združenia podiel áut vyrobených v Mexiku na celkovom predaji vozidiel v USA dosiahol v sledovanom období 16,3 %. A to aj napriek tomu, že americký prezident Donald Trump sa na začiatku funkčného obdobia vyhrážal zavedením ciel na dovoz áut zo susednej krajiny.
Na ilustráciu, za celý rok 2018 sa do USA doviezlo z Mexika 2,6 milióna vozidiel a ich podiel na americkom automobilovom trhu bol vlani 15 %.
Len v júni vyexportovali mexické továrne do USA takmer 250.000 nových áut, osobných aj nákladných, čo predstavovalo nárast o 9,2 % v porovnaní s rovnakým mesiacom minulého roka.
Tieto čísla potvrdzujú, že výrobcovia automobilov, až na niekoľko výnimiek, ďalej pokračujú v rozširovaní montážnych liniek v Mexiku, napriek tomu, že je tŕňom v oku administratívy prezidenta Trumpa.
Začiatkom júna Trump pohrozil zavedením série postupne sa zvyšujúcich ciel, ktoré začnú na úrovni 5 %, na každý výrobok dovážaný z Mexika, pokiaľ tamojšia vláda nepomôže obmedziť počet migrantov prechádzajúcich spoločné hranice. To prinútilo Mexiko, aby podniklo potrebné kroky a Trump od tejto hrozby upustil.
Šéfom v automobilovom sektore mohla táto hrozba spôsobiť bolesti hlavy, ale neprinútila ich k žiadnym zmenám. Dodávateľské siete aj montážne linky tak zostávajú aj naďalej v Mexiku.
Nemecký výrobca luxusných áut BMW začiatkom júna oficiálne otvoril nový montážny závod v San Luis Potosi, ktorý vyrába obľúbené sedany. Väčšina z nich je určená pre trh v USA.
„Naša výrobná sieť je flexibilná, ale v tomto bode nevidím žiadny dôvod na zmenu našich plánov," povedal člen predstavenstva BMW Oliver Zipse pre televíziu CNBC.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR