Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

20. decembra 2005

Vyvážený japonský elegán



7 x 24 hodín sme testovali Hondu Accord 2,2 i-CTDI Sport



Zdieľať
Inovovaný Accord od Hondy bol nedávno predstavený na jesennom Frankfurtskom autosalóne. Na prvý pohľad ho spoznáte podľa upravenej pochrómovanej masky chladiča a nových hliníkových kolies. Zachovaný mu zostal jeho dravý dizajn, zozadu pomerne robustný, celkovo však mimoriadne vyvážený. Športovému vzhľadu dodávajú luxusný nádych pochrómované kľučky a okenné rámy.

Unikátne bezpečnostné systémy
Honda vo forme inovovaného modelu Accord priniesla do Európy niekoľko nových bezpečnostných systémov. Prvým je  systém udržania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý využíva kameru na zisťovanie odchyliek vozidla      z jazdného pruhu. Pomocou elektrického posilňovača riadenia potom udrží vozidlo v danom jazdnom pruhu samočinne. Zaujímavý je aj adaptívny tempomat, ktorý pomocou radaru automaticky udržiava vzdialenosť od vozidla vpredu. Veľmi praktický je aj navigačný systém, ktorý sa dá ovládať hlasom a je doplnený systémom RDS. Tento vodičovi umožňuje vyhnúť sa  preplneným úsekom na diaľnici.


Taliansky príťažlivá
Teší nás, že aj japonské vozidlá majú od nedávna výrazne športový vzhľad. Platí to aj o Honde Accord, pričom nám vôbec neprekáža zjavná inšpirácia talianskym dizajnom a’la Alfa Romeo. Veď úzke predné aj zadné svetlomety, spolu          s jednoduchým, ale efektným klinovitým dizajnom, pôsobia vyslovene dynamicky. Pekným detailom sú aj smerové blikače v spätných zrkadlách. Slúžia, samozrejme, aj vyššej bezpečnosti, pretože sú lepšie viditeľné pre ostatných účastníkov premávky. 


Vyspelý turbodiesel
O motore i-CTDI v Honde si dovolíme konštatovať, že ide o jeden v súčasnosti z najlepších turbodieselov. Ponúka vysoký výkon a krútiaci moment, prakticky nepozná turbodieru a je príjemne tichý. Keď na to šliapnete, tak vás zatlačí do sedačiek a v zákrutách sa neoplatí príliš pridávať plyn, lebo kolesá začnú prešmykovať. Musíme síce spomenúť, že výkon 140 koní získali        v Honde z objemu 2,2 litra, pričom konkurencii už postačuje aj menší objem na ešte vyšší výkon, ale ťah motora je naozaj vynikajúci. Podobne ako naša priemerná spotreba okolo 6 l/100 km. Váš dojazd sa tak môže priblížiť k magickej tisícke kilometrov. Pochvalu si zaslúžia aj brzdy a podvozok, veľmi presná je prevodovka s krátkym chodom radiacej páky.


So športovým akcentom
V nami testovanej výbave Sport mal Accord výraznejšie tvarované bočnice predných sedadiel, navyše potiahnuté kožou skombinovanou         s látkou uprostred. Posed je správne športový - nízky, kožou potiahnutý trojramenný volant s ovládaním rádia a tempomatu sa držal veľmi príjemne. Prístroje majú veľký tachometer uprostred, v noci svietia ostro červeno. Stredná konzola nesie imitáciu karbónu, rádio má spolu s klimatizáciou spoločný displej. Pod ním zostalo miesto na praktickú skrinku a medzi prednými sedadlami je zasa držiak na dve plechovky          s nápojmi. Myslelo sa aj na zadných      pasažierov, takže v zadnej výklopnej lakťovej opierke sú ďalšie dva držiaky. Kufor má pomerne malý nakladací otvor, ale veľký objem (459 l). Praktické je sklopné operadlo zadnej lavice v pomere 2:3, ktoré umožňuje prevoz dlhších predmetov.

Bohatá výbava
V cene vozidla (989 000 korún) boli napríklad aj elegantné športové 16“ hliníkové disky kolies, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, dvojzónová digitálna klimatizácia, elektricky ovládané všetky okná a rádio s CD prehrávačom. Airbagy sú vpredu, po bokoch a nechýbajú ani okenné airbagy, potiahnuté až dozadu. Za príplatok dostanete iba metalízu a systém kontroly stability. Podľa nás ide o veľmi vydarenú kombináciu športového dizajnu, spoľahlivej techniky a vyspelého motorárskeho umenia.
  
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Nová Meriva sa predstavila
<< predchádzajúci článok
10 miliónov od Veľkého brata