|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. decembra 2005
Vyvážený japonský elegán
7 x 24 hodín sme testovali Hondu Accord 2,2 i-CTDI Sport
Zdieľať
Unikátne bezpečnostné systémy
Honda vo forme inovovaného modelu Accord priniesla do Európy niekoľko nových bezpečnostných systémov. Prvým je systém udržania vozidla v jazdnom pruhu, ktorý využíva kameru na zisťovanie odchyliek vozidla z jazdného pruhu. Pomocou elektrického posilňovača riadenia potom udrží vozidlo v danom jazdnom pruhu samočinne. Zaujímavý je aj adaptívny tempomat, ktorý pomocou radaru automaticky udržiava vzdialenosť od vozidla vpredu. Veľmi praktický je aj navigačný systém, ktorý sa dá ovládať hlasom a je doplnený systémom RDS. Tento vodičovi umožňuje vyhnúť sa preplneným úsekom na diaľnici.
Taliansky príťažlivá
Teší nás, že aj japonské vozidlá majú od nedávna výrazne športový vzhľad. Platí to aj o Honde Accord, pričom nám vôbec neprekáža zjavná inšpirácia talianskym dizajnom a’la Alfa Romeo. Veď úzke predné aj zadné svetlomety, spolu s jednoduchým, ale efektným klinovitým dizajnom, pôsobia vyslovene dynamicky. Pekným detailom sú aj smerové blikače v spätných zrkadlách. Slúžia, samozrejme, aj vyššej bezpečnosti, pretože sú lepšie viditeľné pre ostatných účastníkov premávky.
Vyspelý turbodiesel
O motore i-CTDI v Honde si dovolíme konštatovať, že ide o jeden v súčasnosti z najlepších turbodieselov. Ponúka vysoký výkon a krútiaci moment, prakticky nepozná turbodieru a je príjemne tichý. Keď na to šliapnete, tak vás zatlačí do sedačiek a v zákrutách sa neoplatí príliš pridávať plyn, lebo kolesá začnú prešmykovať. Musíme síce spomenúť, že výkon 140 koní získali v Honde z objemu 2,2 litra, pričom konkurencii už postačuje aj menší objem na ešte vyšší výkon, ale ťah motora je naozaj vynikajúci. Podobne ako naša priemerná spotreba okolo 6 l/100 km. Váš dojazd sa tak môže priblížiť k magickej tisícke kilometrov. Pochvalu si zaslúžia aj brzdy a podvozok, veľmi presná je prevodovka s krátkym chodom radiacej páky.
So športovým akcentom
V nami testovanej výbave Sport mal Accord výraznejšie tvarované bočnice predných sedadiel, navyše potiahnuté kožou skombinovanou s látkou uprostred. Posed je správne športový - nízky, kožou potiahnutý trojramenný volant s ovládaním rádia a tempomatu sa držal veľmi príjemne. Prístroje majú veľký tachometer uprostred, v noci svietia ostro červeno. Stredná konzola nesie imitáciu karbónu, rádio má spolu s klimatizáciou spoločný displej. Pod ním zostalo miesto na praktickú skrinku a medzi prednými sedadlami je zasa držiak na dve plechovky s nápojmi. Myslelo sa aj na zadných pasažierov, takže v zadnej výklopnej lakťovej opierke sú ďalšie dva držiaky. Kufor má pomerne malý nakladací otvor, ale veľký objem (459 l). Praktické je sklopné operadlo zadnej lavice v pomere 2:3, ktoré umožňuje prevoz dlhších predmetov.
Bohatá výbava
V cene vozidla (989 000 korún) boli napríklad aj elegantné športové 16“ hliníkové disky kolies, centrálne uzamykanie s diaľkovým ovládaním, dvojzónová digitálna klimatizácia, elektricky ovládané všetky okná a rádio s CD prehrávačom. Airbagy sú vpredu, po bokoch a nechýbajú ani okenné airbagy, potiahnuté až dozadu. Za príplatok dostanete iba metalízu a systém kontroly stability. Podľa nás ide o veľmi vydarenú kombináciu športového dizajnu, spoľahlivej techniky a vyspelého motorárskeho umenia.
Adriana Tomanová