|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
04. januára 2011
Výtlky a diery na cestách trápia vodičov
Zima na cestách okrem šmykľavého povrchu ciest spôsobuje aj výtlky, na ktoré šoféri hromžia najmä pri odmäku. „Zimné obdobie sa ...
Zdieľať
Ilustračné foto. Foto: SITA/Kvetoslava MudríkováBRATISLAVA 4. januára (WEBNOVINY) – Zima na cestách okrem šmykľavého povrchu ciest spôsobuje aj výtlky, na ktoré šoféri hromžia najmä pri odmäku.
„Zimné obdobie sa ešte neskončilo a momentálne nevieme objektívne zhodnotiť mieru poškodenia komunikácií na území mesta. V súčasnosti priebežne monitorujeme stav komunikácií a pripravuje sa harmonogram opráv, pričom prioritné budú hlavné cestné ťahy a cesty, po ktorých premáva MHD,“ uviedol vedúci referátu styku s verejnosťou košického magistrátu Jozef Marko. Ako uviedol, v zime nemožno používať teplú obaľovaciu asfaltovú zmes. Preto bude mesto riešiť opravy havarijných výtlkov podľa možností a dostupnosti materiálov technológiami použitia liateho asfaltu a teplej recyklovanej obaľovanej zmesi. Termín začatia opráv závisí od vývoja počasia, ktoré limituje nevyhnutné dodržanie technologických postupov pri opravách výtlkov.
Výtlkov v Trnave je zatiaľ menej
Výtlky na mestských cestách v Trnave monitorujú pracovníci mestského úradu, mestskí policajti a členovia výborov mestských častí. Podľa ich doterajších zistení sú cesty zatiaľ v lepšom stave ako pred rokom, keď ich ničilo časté striedanie extrémnych teplôt. S komplexnou opravou výtlkov a dier sa začne až na jar. Mesto Trnava sa stará o približne sto kilometrov ciest. ,,Počas zimy nie je možné opravovať cesty asfaltobetónom. Väčšie výtlky sa preto pri mínusových teplotách opravujú len provizórne,“ tlmočil stanovisko odboru komunálnych služieb hovorca trnavskej radnice Pavol Tomašovič. Na opravy miestnych komunikácií a parkovacích plôch je v rozpočte mesta vyčlenených 300-tisíc eur. Niektoré cesty v Trnave patria samosprávnemu kraju, ich opravy zabezpečuje Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja.
Výtlkov a dier v Poprade je menej
Na popradských mestských komunikáciách je túto zimu menej výtlkov a dier ako po minulé roky. Môže za to komplexná rekonštrukcia časti mestských ciest v minulom roku. „Tých výtlkov bude menej, lebo značná časť ciest sa v minulom roku opravila,“ povedal pre SITA riaditeľ Správy mestských komunikácií Peter Fabián. Do zásadnej obnovy ciest investovalo mesto vlani v rámci PPP projektu štyri mil. eur. Do rekonštrukcie bolo zaradených 20 najhorších úsekov mestských ciest a chodníkov. Obnovu týchto ciest bude mesto splácať najbližších desať rokov. V rámci PPP projektu prešli obnovou časti ulíc Traktorová, Hraničná, Štúrova, Uherova, MPČĽ, Jahodná, Brokoffova, Slobody, Allendeho, Strážske námestie, Fr. Hečka, Mnoheľova, Okružná, Dostojevského, Popradské nábrežie, Ústecko – Orlická, Bajkalská, Moyzesova, Vagonárska, Strážske námestie a Tatranská ulica. Archívne foto. Foto: SITA/Rastislav Ovšonka
V rámci PPP projektu sa v Poprade obnovilo takmer desať kilometrov mestských komunikácií, čo je asi šestina ciest v pôsobnosti Správy mestských komunikácií. Popradskí cestári aj napriek tomu už túto zimu opravovali výtlky. „Robili sa už opravy na Ulici 1. mája aj v niektorých mestských častiach,“ uviedol Fabián. Opravy ciest v zime robia cestári studenou obaľovanou drvou. Zásadnejšie opravy budú robiť až na jar. Najhoršie vplývajú na kvalitu ciest výrazné výkyvy teplôt a striedanie plusových a mínusových teplôt.
Aj keď popradskí cestári ušetria na opravách ciest po zime, vyššie náklady budú mať na zimnú údržbu ciest. Pred Vianocami museli požiadať o pomoc aj súkromné firmy, ktoré poskytli mestským cestárom ťažké mechanizmy a nákladné autá. Tie využili cestári hlavne na vývoz snehu z centra mesta. Mestské zastupiteľstvo schválilo v závere minulého roka pre Správu mestských komunikácií financie na nákup nového traktora so snehovou frézou, ktorý by mal nahradiť dva najstaršie, 30-ročné traktory. Správa mestských komunikácií kúpi tohto roka aj nákladné auto na údržbu chodníkov.
„Zimné obdobie sa ešte neskončilo a momentálne nevieme objektívne zhodnotiť mieru poškodenia komunikácií na území mesta. V súčasnosti priebežne monitorujeme stav komunikácií a pripravuje sa harmonogram opráv, pričom prioritné budú hlavné cestné ťahy a cesty, po ktorých premáva MHD,“ uviedol vedúci referátu styku s verejnosťou košického magistrátu Jozef Marko. Ako uviedol, v zime nemožno používať teplú obaľovaciu asfaltovú zmes. Preto bude mesto riešiť opravy havarijných výtlkov podľa možností a dostupnosti materiálov technológiami použitia liateho asfaltu a teplej recyklovanej obaľovanej zmesi. Termín začatia opráv závisí od vývoja počasia, ktoré limituje nevyhnutné dodržanie technologických postupov pri opravách výtlkov.
Výtlkov v Trnave je zatiaľ menej
Výtlky na mestských cestách v Trnave monitorujú pracovníci mestského úradu, mestskí policajti a členovia výborov mestských častí. Podľa ich doterajších zistení sú cesty zatiaľ v lepšom stave ako pred rokom, keď ich ničilo časté striedanie extrémnych teplôt. S komplexnou opravou výtlkov a dier sa začne až na jar. Mesto Trnava sa stará o približne sto kilometrov ciest. ,,Počas zimy nie je možné opravovať cesty asfaltobetónom. Väčšie výtlky sa preto pri mínusových teplotách opravujú len provizórne,“ tlmočil stanovisko odboru komunálnych služieb hovorca trnavskej radnice Pavol Tomašovič. Na opravy miestnych komunikácií a parkovacích plôch je v rozpočte mesta vyčlenených 300-tisíc eur. Niektoré cesty v Trnave patria samosprávnemu kraju, ich opravy zabezpečuje Správa a údržba ciest Trnavského samosprávneho kraja.
Výtlkov a dier v Poprade je menej
Na popradských mestských komunikáciách je túto zimu menej výtlkov a dier ako po minulé roky. Môže za to komplexná rekonštrukcia časti mestských ciest v minulom roku. „Tých výtlkov bude menej, lebo značná časť ciest sa v minulom roku opravila,“ povedal pre SITA riaditeľ Správy mestských komunikácií Peter Fabián. Do zásadnej obnovy ciest investovalo mesto vlani v rámci PPP projektu štyri mil. eur. Do rekonštrukcie bolo zaradených 20 najhorších úsekov mestských ciest a chodníkov. Obnovu týchto ciest bude mesto splácať najbližších desať rokov. V rámci PPP projektu prešli obnovou časti ulíc Traktorová, Hraničná, Štúrova, Uherova, MPČĽ, Jahodná, Brokoffova, Slobody, Allendeho, Strážske námestie, Fr. Hečka, Mnoheľova, Okružná, Dostojevského, Popradské nábrežie, Ústecko – Orlická, Bajkalská, Moyzesova, Vagonárska, Strážske námestie a Tatranská ulica. Archívne foto. Foto: SITA/Rastislav Ovšonka
V rámci PPP projektu sa v Poprade obnovilo takmer desať kilometrov mestských komunikácií, čo je asi šestina ciest v pôsobnosti Správy mestských komunikácií. Popradskí cestári aj napriek tomu už túto zimu opravovali výtlky. „Robili sa už opravy na Ulici 1. mája aj v niektorých mestských častiach,“ uviedol Fabián. Opravy ciest v zime robia cestári studenou obaľovanou drvou. Zásadnejšie opravy budú robiť až na jar. Najhoršie vplývajú na kvalitu ciest výrazné výkyvy teplôt a striedanie plusových a mínusových teplôt.
Aj keď popradskí cestári ušetria na opravách ciest po zime, vyššie náklady budú mať na zimnú údržbu ciest. Pred Vianocami museli požiadať o pomoc aj súkromné firmy, ktoré poskytli mestským cestárom ťažké mechanizmy a nákladné autá. Tie využili cestári hlavne na vývoz snehu z centra mesta. Mestské zastupiteľstvo schválilo v závere minulého roka pre Správu mestských komunikácií financie na nákup nového traktora so snehovou frézou, ktorý by mal nahradiť dva najstaršie, 30-ročné traktory. Správa mestských komunikácií kúpi tohto roka aj nákladné auto na údržbu chodníkov.