|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
23. marca 2011
Výstavbu R1 vo februári limitovalo zimné počasie
Zimné počasie vo februári výrazne ovplyvnilo zemné práce pri výstavbe rýchlostnej cesty R1. Naopak, stavba mostov, kanalizácie a sietí spoločnosťou Granvia Construction pokračovala bez obmedzení. Vo ...
Zdieľať
BRATISLAVA 23. marca (WBN/PR) - Zimné počasie vo februári výrazne ovplyvnilo zemné práce pri výstavbe rýchlostnej cesty R1. Naopak, stavba mostov, kanalizácie a sietí spoločnosťou Granvia Construction pokračovala bez obmedzení. Vo februári pracovalo na stavbe viac ako 1000 pracovníkov, vyše 200 dopravných prostriedkov a 170 stavebných strojov.
Teploty pod bodom mrazu a snehová pokrývka na niektorých úsekoch výrazne obmedzili rozsah zemných prác. Zemné práce pri budovaní odpočívadiel naopak pokračovali bez obmedzení vrátane budovania prípojok kanalizácie, vody, telefónnych sietí a prípojky vysokého napätia s kioskovou trafostanicou. Výstavba mostov pokračovala prácami v celom rozsahu činností od spodných stavieb a nosných konštrukcií až po dokončovacie práce. V budove Strediska správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚR) pokračovala montáž vonkajších a vnútorných rozvodov sietí, omietok a betonáž podláh.
Postup prác na úseku Nitra, západ - Selenec
Na stavebnom objekte SO 101 - rýchlostnej ceste R1 km 0,000-12,640, ktorý nadväzuje na existujúci úsek R1 pred Nitrou od križovatky Lehota, pokračovali zemné práce na odkope zárezu v km 5,500 – 6,000, svahovanie a zahumusovanie cestného telesa, výstavba kanalizácie a stavebnej časti informačného systému.
Na SO 209 - Most na R1 nad Priemyselnou ulicou v Nitre pokračovali práce na mostovke dilatačného celku č.1. Bolo dokončených 31 lamiel zo 40 na pravom aj ľavom moste. Na dilatačnom celku č.2 stavbári dokončili 6 lamiel na poli 24 a 4 lamely na poli 25. Tiež bol dokončený zárodok na poli 23 a na zárodku poľa 22 sa zahájila montáž debniacich vozíkov.
Postup prác na úseku Selenec – Beladice
Na druhom úseku bolo ku koncu februára 2011 stavebne dokončených 32 objektov a rozpracovaných ďalších 53 objektov. Na SO 101 - Rýchlostná cesta R1 na druhom úseku sa vo februári pozastavili zemné práce kvôli nepriaznivému počasiu. Pracovalo sa len na sanáciách zosuvov v km 9,500 – 10,000, odkope zárezu v km 8,000 – 8,300 a v osadzovaní štrbinových žľabov na celom úseku.
Na SO 203 - Most na R1 nad údolím, cestou III/06434, potokom Kadaň a poľnou cestou v km 3,344 bola dokončená montáž nosnej konštrukcie pravého mosta. Na ľavom moste Granvia Construction v blízkosti miesta výstavby vyrába a následne montuje prefabrikáty nosnej konštrukcie ľavého mosta, na ktorom bola vo februári dokončená montáž vahadla 10 a začaté práce na vahadle 11.
Na SO 204 - Most na R1 nad údolím, cestou III/0655 a poľnou cestou v km 4,789 sa pracovalo len na realizácii ríms na oboch nosných konštrukciách mostov. V súčasnosti je na pravom moste položená celoplošne izolácia, zakrytá ochrannou vrstvou.
Na SO 205 Most na R1 nad údolím, Hosťovským potokom a poľnou cestou v km 6,423 prebiehali práce na nosnej konštrukcii v poliach 7 a 8. Zároveň pokračovala montáž prefabrikovaných vzpier v poliach 10 a 11.
Postup prác na úseku Beladice – Tekovské Nemce
Ku koncu februára bolo na treťom úseku dokončených 37 a rozpracovaných ďalších 71 stavebných objektov.
Na rýchlostnej ceste R1 SO 101 prebiehali práce na frézovaní asfaltovej vrstvy pôvodnej cesty v km 10,300 – 14,000, odkop zárezu v km 9,500 – 9,700, zemné práce na začiatku úseku a svahovanie.
Postup prác na úseku Banská Bystrica – severný obchvat
Ku koncu februára 2011 bolo na úseku Banská Bystrica – severný obchvat stavebne dokončených 149 a rozpracovaných ďalších 125 objektov. Na objekte SO 100 Preložka cesty I/66 pokračovali práce v obmedzenej miere na budovaní vystuženého násypu v km 4,8- 5,2. Práce v odťažovaní zárezu km 0,8-1,4 pokračovali doťažením horniny v km 1,0.
Na objekte SO 211 – Most na preložke c I/66 v km 1,606 došlo k ukončeniu prác na spodnej stavbe objektu a pokračovala betonáž 3. pracovného postupu ľavého mostu. Na objekte SO 214 - Most v km 0,247 vetvy Rud B bola ukončená spodná stavba mostného objektu. Realizovala sa podporná skruž pre pracovný postup č.2 a 3 a pokračovali práce na debnení pracovného postupu č.1.
Spoločnosť Granvia Construction, s.r.o., hlavný zhotoviteľ rýchlostnej cesty R1, je stopercentnou dcérskou spoločnosťou EUROVIA CS, a.s., ktorá pôsobí v Českej a Slovenskej republike. EUROVIA CS je jednotkou v inžiniersko-dopravnom staviteľstve. V roku 2008 bol jej obrat cez 23 miliárd korún českých. So svojimi viac ako 4000 zamestnancami patrí medzi významných zamestnávateľov.
Teploty pod bodom mrazu a snehová pokrývka na niektorých úsekoch výrazne obmedzili rozsah zemných prác. Zemné práce pri budovaní odpočívadiel naopak pokračovali bez obmedzení vrátane budovania prípojok kanalizácie, vody, telefónnych sietí a prípojky vysokého napätia s kioskovou trafostanicou. Výstavba mostov pokračovala prácami v celom rozsahu činností od spodných stavieb a nosných konštrukcií až po dokončovacie práce. V budove Strediska správy a údržby rýchlostných ciest (SSÚR) pokračovala montáž vonkajších a vnútorných rozvodov sietí, omietok a betonáž podláh.
Postup prác na úseku Nitra, západ - Selenec
Na stavebnom objekte SO 101 - rýchlostnej ceste R1 km 0,000-12,640, ktorý nadväzuje na existujúci úsek R1 pred Nitrou od križovatky Lehota, pokračovali zemné práce na odkope zárezu v km 5,500 – 6,000, svahovanie a zahumusovanie cestného telesa, výstavba kanalizácie a stavebnej časti informačného systému.
Na SO 209 - Most na R1 nad Priemyselnou ulicou v Nitre pokračovali práce na mostovke dilatačného celku č.1. Bolo dokončených 31 lamiel zo 40 na pravom aj ľavom moste. Na dilatačnom celku č.2 stavbári dokončili 6 lamiel na poli 24 a 4 lamely na poli 25. Tiež bol dokončený zárodok na poli 23 a na zárodku poľa 22 sa zahájila montáž debniacich vozíkov.
Postup prác na úseku Selenec – Beladice
Na druhom úseku bolo ku koncu februára 2011 stavebne dokončených 32 objektov a rozpracovaných ďalších 53 objektov. Na SO 101 - Rýchlostná cesta R1 na druhom úseku sa vo februári pozastavili zemné práce kvôli nepriaznivému počasiu. Pracovalo sa len na sanáciách zosuvov v km 9,500 – 10,000, odkope zárezu v km 8,000 – 8,300 a v osadzovaní štrbinových žľabov na celom úseku.
Na SO 203 - Most na R1 nad údolím, cestou III/06434, potokom Kadaň a poľnou cestou v km 3,344 bola dokončená montáž nosnej konštrukcie pravého mosta. Na ľavom moste Granvia Construction v blízkosti miesta výstavby vyrába a následne montuje prefabrikáty nosnej konštrukcie ľavého mosta, na ktorom bola vo februári dokončená montáž vahadla 10 a začaté práce na vahadle 11.
Na SO 204 - Most na R1 nad údolím, cestou III/0655 a poľnou cestou v km 4,789 sa pracovalo len na realizácii ríms na oboch nosných konštrukciách mostov. V súčasnosti je na pravom moste položená celoplošne izolácia, zakrytá ochrannou vrstvou.
Na SO 205 Most na R1 nad údolím, Hosťovským potokom a poľnou cestou v km 6,423 prebiehali práce na nosnej konštrukcii v poliach 7 a 8. Zároveň pokračovala montáž prefabrikovaných vzpier v poliach 10 a 11.
Postup prác na úseku Beladice – Tekovské Nemce
Ku koncu februára bolo na treťom úseku dokončených 37 a rozpracovaných ďalších 71 stavebných objektov.
Na rýchlostnej ceste R1 SO 101 prebiehali práce na frézovaní asfaltovej vrstvy pôvodnej cesty v km 10,300 – 14,000, odkop zárezu v km 9,500 – 9,700, zemné práce na začiatku úseku a svahovanie.
Postup prác na úseku Banská Bystrica – severný obchvat
Ku koncu februára 2011 bolo na úseku Banská Bystrica – severný obchvat stavebne dokončených 149 a rozpracovaných ďalších 125 objektov. Na objekte SO 100 Preložka cesty I/66 pokračovali práce v obmedzenej miere na budovaní vystuženého násypu v km 4,8- 5,2. Práce v odťažovaní zárezu km 0,8-1,4 pokračovali doťažením horniny v km 1,0.
Na objekte SO 211 – Most na preložke c I/66 v km 1,606 došlo k ukončeniu prác na spodnej stavbe objektu a pokračovala betonáž 3. pracovného postupu ľavého mostu. Na objekte SO 214 - Most v km 0,247 vetvy Rud B bola ukončená spodná stavba mostného objektu. Realizovala sa podporná skruž pre pracovný postup č.2 a 3 a pokračovali práce na debnení pracovného postupu č.1.
Spoločnosť Granvia Construction, s.r.o., hlavný zhotoviteľ rýchlostnej cesty R1, je stopercentnou dcérskou spoločnosťou EUROVIA CS, a.s., ktorá pôsobí v Českej a Slovenskej republike. EUROVIA CS je jednotkou v inžiniersko-dopravnom staviteľstve. V roku 2008 bol jej obrat cez 23 miliárd korún českých. So svojimi viac ako 4000 zamestnancami patrí medzi významných zamestnávateľov.