|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. októbra 2009
Výstavbu nultého obchvatu chcú urýchliť
O urýchlení výstavby nultého obchvatu Bratislavy, riešení dopravy v hlavnom meste, ale aj o riešení skládok dnes rokovali premiér Robert Fico s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. októbra (WEBNOVINY) - O urýchlení výstavby nultého obchvatu Bratislavy, riešení dopravy v hlavnom meste, ale aj o riešení skládok dnes rokovali premiér Robert Fico s predsedom Bratislavského samosprávneho kraja Vladimírom Bajanom. Dominantnou témou je podľa nich riešenie nultého obchvatu hlavného mesta. Premiér prisľúbil, že bude tlačiť na štátne orgány, aby urýchlili proces posudzovania, teda aby zhodnotenie vplyvu na životné prostredie pre obchvat získali čo najrýchlejšie. "Keď je veľa alternatív, je aj veľa problémov," myslí si Fico. Ako prioritu pre bratislavský región označil vybudovanie nultého obchvatu aj Bajan. "Existujú viaceré varianty obchvatu, posudzujú sa na EIA všetky, ale stanovisko by sa malo dať k jednému. Je dôležité, aby sa začalo s budovaním čím skôr, aby sa do regiónu zbytočne netlačil tranzit, ktorý tu nemá čo robiť," povedal pre agentúru SITA Bajan. Ako tiež uviedol, najviac spracovaný majú prvý variant, teda ten najmenší, do ktorého by sa mohli hneď pustiť.
Ďalšou témou rokovania bola modernizácia Prístavného mosta v hlavnom meste. "Podarilo sa nám postaviť tri diaľničné pruhy medzi Bratislavou a Trnavou v oboch smeroch, problém však vzniká v hlavnom meste - na Prístavnom moste, kde sa autá dostávajú do lievika," vysvetlil potrebu modernizácie mosta premiér. Nedajú sa podľa neho len premaľovať čiary z dvoch na tri pruhy, najskôr sa musí posúdiť statika mosta. Bude sa teda podľa neho hovoriť o alternatívach modernizácie mosta. Zámer podporuje aj krajská samospráva, rokuje o tom aj s Národnou diaľničnou spoločnosťou. Podľa Bajana však chcú riešiť aj vybudovanie potrebného obchvatu Pezinka, rýchlostnú komunikáciu R7, ale aj mosty cez Dunaj spájajúce Slovensko s Rakúskom. "Budúci rok nastupuje praktický problém - mýto, teda vodiči musia platiť za užívanie rýchlostných komunikácií, diaľnic. Zhodli sme sa na tom, že budeme vytvárať spoločný tlak na to, aby sa to netýkalo prímestskej a vnútromestskej dopravy, aby sa nezvyšovali ceny," doplnil Fico.
Rokovania sa dotkli aj spolupráce vlády s krajskými samosprávami napríklad pri riešení extrémnych situácií, aká bola v lete s komármi na Záhorí. Keďže obce nemali dostatok peňazí na postreky, pomohla im v tom vláda. "Vtedy sme reagovali ad hoc a poskytli Záhoriu financie. Aby sme tomu v budúcnosti predišli, dohodli sme sa s predsedom kraja na spolupráci. Tam, kde nebudú postačovať peniaze kraja, tam ich vláda poskytne. Vyšší územný celok si však musí určiť priority, na čo sa treba sústrediť," zdôvodnil premiér. Rokovania sa dotkli aj riešenia skládok, pôvodne sa uvažovalo o tom, že ich budú riešiť samosprávy. "Štát bude naďalej mať významný vplyv na rozhodovanie v tejto veci," zdôraznil Fico.
SITA
Ďalšou témou rokovania bola modernizácia Prístavného mosta v hlavnom meste. "Podarilo sa nám postaviť tri diaľničné pruhy medzi Bratislavou a Trnavou v oboch smeroch, problém však vzniká v hlavnom meste - na Prístavnom moste, kde sa autá dostávajú do lievika," vysvetlil potrebu modernizácie mosta premiér. Nedajú sa podľa neho len premaľovať čiary z dvoch na tri pruhy, najskôr sa musí posúdiť statika mosta. Bude sa teda podľa neho hovoriť o alternatívach modernizácie mosta. Zámer podporuje aj krajská samospráva, rokuje o tom aj s Národnou diaľničnou spoločnosťou. Podľa Bajana však chcú riešiť aj vybudovanie potrebného obchvatu Pezinka, rýchlostnú komunikáciu R7, ale aj mosty cez Dunaj spájajúce Slovensko s Rakúskom. "Budúci rok nastupuje praktický problém - mýto, teda vodiči musia platiť za užívanie rýchlostných komunikácií, diaľnic. Zhodli sme sa na tom, že budeme vytvárať spoločný tlak na to, aby sa to netýkalo prímestskej a vnútromestskej dopravy, aby sa nezvyšovali ceny," doplnil Fico.
Rokovania sa dotkli aj spolupráce vlády s krajskými samosprávami napríklad pri riešení extrémnych situácií, aká bola v lete s komármi na Záhorí. Keďže obce nemali dostatok peňazí na postreky, pomohla im v tom vláda. "Vtedy sme reagovali ad hoc a poskytli Záhoriu financie. Aby sme tomu v budúcnosti predišli, dohodli sme sa s predsedom kraja na spolupráci. Tam, kde nebudú postačovať peniaze kraja, tam ich vláda poskytne. Vyšší územný celok si však musí určiť priority, na čo sa treba sústrediť," zdôvodnil premiér. Rokovania sa dotkli aj riešenia skládok, pôvodne sa uvažovalo o tom, že ich budú riešiť samosprávy. "Štát bude naďalej mať významný vplyv na rozhodovanie v tejto veci," zdôraznil Fico.
SITA