|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. júna 2014
Výstavbu nultého obchvatu Bratislavy podľa Mateja treba urýchliť
Prípravné práce na výstavbe obchvatu Bratislavy D4 a R7 je potrebné urýchliť tak, aby sa s ňou začalo už v marci budúceho roka. Vyhlásil to dnes riaditeľ Inštitútu pre dopravu a ...
Zdieľať
Ondrej Matej Foto: TASR
Bratislava 12. júna (TASR) – Prípravné práce na výstavbe obchvatu Bratislavy D4 a R7 je potrebné urýchliť tak, aby sa s ňou začalo už v marci budúceho roka. Vyhlásil to dnes riaditeľ Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo (IDH) Ondrej Matej s tým, že súčasnou dopravnou situáciou trpia desaťtisíce ľudí v okolitých obciach."Bratislava a Bratislavský kraj bez takzvaného nultého obchvatu dlhodobo nemá šancu," myslí si Matej. Plánovaný termín spustenia výstavby v júni 2015 navrhuje skrátiť a začať stavať už na jar. V tom prípade by R7 mohla byť hotová za tri roky a náročnejšia D4 v priebehu štyroch až piatich rokov.
"Vláda si musí vedieť určiť priority. Keď eurofondy využijeme na všetky ostatné diaľnice a rýchlostné cesty pre iné regióny, Bratislava nemôže v žiadnom prípade zostať bokom a začať stagnovať v prípade infraštruktúry. Nemôže doplácať na to, že k eurofondom má zavreté dvere," domnieva sa šéf inštitútu. Pri napätom štátnom rozpočte vidí jedinú reálnu možnosť v postavení obchvatu formou projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP).
Predpokladané náklady na výstavbu
Matej zároveň vyčíslil predpokladané finančné náklady na výstavbu. Samotná stavba by podľa neho nemala presiahnuť 1,5 miliardy eur a po započítaní ďalších nákladov by celková investícia mala stáť približne 2,625 miliardy eur. Pri úrokovej sadzbe 3 % a lehote splácania 25 rokov by teda ročná splátka predstavovala 105 miliónov eur.
"Aby sme sa vyhli neustálym diskusiám v spoločnosti o tom, že PPP sú predražené, odporúčam, aby ministerstvo financií vydalo pravidlá, takzvaný maximálny úverový strop pre SR, za ktorých by sa PPP projekty mohli u nás realizovať z pohľadu štátneho rozpočtu," uviedol Matej. Dodal, že ministerstvo dopravy si v súčasnosti volí poradcu pre výber koncesionára a ponuky sú odovzdané už mesiac. "Proces treba urýchliť a následne prikročiť k výberu koncesionárov paralelne na D4 a R7," uzavrel.
Matejove argumenty podporila predsedníčka predstavenstva Asociácie realitných maklérov Daniela Danihel Rážová, ktorá poukázala na nepriaznivý vplyv dnešného stavu na trh s nehnuteľnosťami. "V oblastiach, ako je Dunajská Lužná a smer na juh, cez Čiernu Vodu až po Senec sa už začína situácia zhoršovať, ceny nehnuteľností sú rádovo v desiatkach tisícoch nižšie ako inde, a to je práve pre problém s dopravou," zdôraznila
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR