|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Sobota 21.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Bohdan
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. marca 2011
Výstavbu diaľnice D1 urýchlia eurofondy
Slovenská republika bude môcť na dostavbu diaľnice D1 využiť dodatočné zdroje aj z tých operačných programov, ktoré sa jej nepodarí v stanovenom období vyčerpať. V ...
Zdieľať
Foto: SITA/Tomáš Benedikovič BRUSEL 12. marca (WEBNOVINY) - Slovenská republika bude môcť na dostavbu diaľnice D1 využiť dodatočné zdroje aj z tých operačných programov, ktoré sa jej nepodarí v stanovenom období vyčerpať. V piatok sa na tom počas rokovania v Bruseli dohodla slovenská premiérka Iveta Radičová a šéf Európskej komisie (EK) José Manuel Barroso. Ich bilaterálna schôdzka sa odohrala počas mimoriadneho summitu európskych lídrov, ktorého ústrednou témou bolo riešenie situácie v nepokojoch zmietanej Líbyi.
EK podľa Radičovej vyjadrila "pochopenie pre dostavbu D1-ky". "Pochopili, prečo nechceme pokračovať v PPP," vyhlásila šéfka slovenskej exekutívy v narážke na tzv. projekty súkromno-verejného vlastníctva. Presadzoval ich kabinet Radičovho predchodcu Roberta Fica, aktuálna vláda ich však považuje za nevýhodné v ich treťom balíku nechce pokračovať
Radičová sa s Barrosom dohodla na troch zásadách v súvislosti s dostavbou diaľnice D1. Prvou je urýchlenie čerpania európskych peňazí na aktuálne zazmluvnené projekty, ktoré bolo doposiaľ veľmi nízke a pohybovalo sa len na úrovni 17 percent. Druhou je realokácia zdrojov z operačného programu Doprava s výnimkou železníc. A napokon tretia a doteraz najspornejšia zásada spočíva v možnosti presunu prostriedkov na dostavbu diaľnic z iných operačných programov, ktoré sa nepodarí vyčerpať.
Návrh, aby Slovensko mohlo použiť nevyčerpané eurofondy na dostavbu D1, sa už dávnejšie pokúšal presadiť aj minister dopravy Ján Figeľ, narazil však na vlažný postoj zo strany Bruselu. Na otázku, čo stálo za prehodnotením postoja v tejto otázke zo strany Európskej komisie Radičová s úsmevom odpovedala: "Asi rozhodlo, že som žena."
EK podľa Radičovej vyjadrila "pochopenie pre dostavbu D1-ky". "Pochopili, prečo nechceme pokračovať v PPP," vyhlásila šéfka slovenskej exekutívy v narážke na tzv. projekty súkromno-verejného vlastníctva. Presadzoval ich kabinet Radičovho predchodcu Roberta Fica, aktuálna vláda ich však považuje za nevýhodné v ich treťom balíku nechce pokračovať
Radičová sa s Barrosom dohodla na troch zásadách v súvislosti s dostavbou diaľnice D1. Prvou je urýchlenie čerpania európskych peňazí na aktuálne zazmluvnené projekty, ktoré bolo doposiaľ veľmi nízke a pohybovalo sa len na úrovni 17 percent. Druhou je realokácia zdrojov z operačného programu Doprava s výnimkou železníc. A napokon tretia a doteraz najspornejšia zásada spočíva v možnosti presunu prostriedkov na dostavbu diaľnic z iných operačných programov, ktoré sa nepodarí vyčerpať.
Návrh, aby Slovensko mohlo použiť nevyčerpané eurofondy na dostavbu D1, sa už dávnejšie pokúšal presadiť aj minister dopravy Ján Figeľ, narazil však na vlažný postoj zo strany Bruselu. Na otázku, čo stálo za prehodnotením postoja v tejto otázke zo strany Európskej komisie Radičová s úsmevom odpovedala: "Asi rozhodlo, že som žena."