|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
27. novembra 2011
Výstavbu D1 na trase Turany - Hubová musí schváliť Brusel
Termín a podmienky vyhlásenia tendra na vypracovanie projektu a výstavbu 13-kilometrového úseku diaľnice D1 Turany - Hubová sú stále neznáme. Dôvodom je čakanie, kedy a čo odpovie ...
Zdieľať
BRATISLAVA 27. novembra (WEBNOVINY) - Termín a podmienky vyhlásenia tendra na vypracovanie projektu a výstavbu 13-kilometrového úseku diaľnice D1 Turany - Hubová sú stále neznáme.
Dôvodom je čakanie, kedy a čo odpovie Európska komisia na navrhované opatrenia, ktoré majú zmierniť dopady stavby diaľnice medzi Martinom a Ružomberkom na životné prostredie.
"Stanovisko Európskej komisie očakávame v najbližších dňoch a intenzívne spolupracujeme s komisiou, ktorej predstavitelia sa chystajú na osobnú prehliadku miesta stavby. Plánovaná diaľnica Turany - Hubová by, nehľadiac na problémy s prípravou jej výstavby, nemala vypadnúť z vládou schváleného programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Vyhlásenie verejného obstarávania na stavbu diaľnice Turany - Hubová je plánované v roku 2012, v závislosti od stanoviska Európskej komisie.
Analýza, ktorú si vyžiadal Brusel, obsahuje postup pri posudzovaní vplyvov stavby diaľnice Turany - Hubová na životné prostredie so zameraním na hodnotenie významnosti vplyvov na územia Natura 2000 v súlade s legislatívou Európskej únie a SR.
"Zároveň sú v materiáli ešte raz hodnotené pôvodné a taktiež nové požiadavky orgánov ochrany prírody na elimináciu možných vplyvov na územia Natura 2000 s pohľadom na veľké šelmy, rieku Váh a Rojkovské rašelinisko, v ktorých blízkosti je navrhovaná trasa," dodalo ministerstvo dopravy.
Ekológovia presadzujú 6- kilometrový tunel
Predpokladané stavebné náklady na diaľnicu Turany - Hubová predstavujú 698,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran v celkovej dĺžke 4,6 kilometra by mala byť financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu v terajšom sedemročnom programovom období. Ministerstvo dopravy pôvodne plánovalo začiatok prác na diaľnici na jar 2012.
Mimovládne organizácie spochybnili posúdenie vplyvu stavby na chránené územie prírody a následne Európska komisia vlani neschválila financovanie bývalého projektu PPP, ktorého súčasťou bol úsek Turany - Hubová. To znemožnilo finančné uzatvorenie prvého balíka PPP. Rezort dopravy diskutoval s ministerstvom životného prostredia, ochranármi a samosprávami príslušných obcí. Ekológovia presadzovali variant trasy diaľnice so 6-kilometrovým tunelom Korbeľka. Doplňujúce posúdenie projektu a jeho vplyvu na chránené územie Natura 2000 malo preveriť navrhnuté zmierňujúce a kompenzačné opatrenia a v prípade potreby navrhnúť nové, aby boli vplyvy stavby diaľnice na okolie minimálne.
Dôvodom je čakanie, kedy a čo odpovie Európska komisia na navrhované opatrenia, ktoré majú zmierniť dopady stavby diaľnice medzi Martinom a Ružomberkom na životné prostredie.
"Stanovisko Európskej komisie očakávame v najbližších dňoch a intenzívne spolupracujeme s komisiou, ktorej predstavitelia sa chystajú na osobnú prehliadku miesta stavby. Plánovaná diaľnica Turany - Hubová by, nehľadiac na problémy s prípravou jej výstavby, nemala vypadnúť z vládou schváleného programu prípravy a výstavby diaľnic a rýchlostných ciest na roky 2011 až 2014," uviedol pre agentúru SITA hovorca ministerstva dopravy Martin Krajčovič.
Vyhlásenie verejného obstarávania na stavbu diaľnice Turany - Hubová je plánované v roku 2012, v závislosti od stanoviska Európskej komisie.
Analýza, ktorú si vyžiadal Brusel, obsahuje postup pri posudzovaní vplyvov stavby diaľnice Turany - Hubová na životné prostredie so zameraním na hodnotenie významnosti vplyvov na územia Natura 2000 v súlade s legislatívou Európskej únie a SR.
"Zároveň sú v materiáli ešte raz hodnotené pôvodné a taktiež nové požiadavky orgánov ochrany prírody na elimináciu možných vplyvov na územia Natura 2000 s pohľadom na veľké šelmy, rieku Váh a Rojkovské rašelinisko, v ktorých blízkosti je navrhovaná trasa," dodalo ministerstvo dopravy.
Ekológovia presadzujú 6- kilometrový tunel
Predpokladané stavebné náklady na diaľnicu Turany - Hubová predstavujú 698,2 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Výstavba diaľnice s tunelmi Rojkov a Havran v celkovej dĺžke 4,6 kilometra by mala byť financovaná z eurofondov a štátneho rozpočtu v terajšom sedemročnom programovom období. Ministerstvo dopravy pôvodne plánovalo začiatok prác na diaľnici na jar 2012.
Mimovládne organizácie spochybnili posúdenie vplyvu stavby na chránené územie prírody a následne Európska komisia vlani neschválila financovanie bývalého projektu PPP, ktorého súčasťou bol úsek Turany - Hubová. To znemožnilo finančné uzatvorenie prvého balíka PPP. Rezort dopravy diskutoval s ministerstvom životného prostredia, ochranármi a samosprávami príslušných obcí. Ekológovia presadzovali variant trasy diaľnice so 6-kilometrovým tunelom Korbeľka. Doplňujúce posúdenie projektu a jeho vplyvu na chránené územie Natura 2000 malo preveriť navrhnuté zmierňujúce a kompenzačné opatrenia a v prípade potreby navrhnúť nové, aby boli vplyvy stavby diaľnice na okolie minimálne.
Výstavbu D1 na trase Turany - Hubová musí schváliť Brusel - diskusné fórum čitateľov