|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2010
Výstavba štyroch úsekov D1 sa začne v piatok
Výstavba všetkých štyroch úsekov diaľnice D1, ktoré sú súčasťou tretieho balíka projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) na ...
Zdieľať
diaľnica
ilustračné foto SITA/Richard Nemec
BRATISLAVA 3. februára - Výstavba všetkých štyroch úsekov diaľnice D1, ktoré sú súčasťou tretieho balíka projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, sa oficiálne začne v piatok 5. februára. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť. Ide o výstavbu úsekov diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, diaľničný privádzač Lietavská Lúčka a Višňové - Dubná Skala.
Vysúťažená cena na realizáciu tretieho PPP projektu na diaľnici D1 medzi Žilinou a Martinom predstavuje 4,204 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ide o cenu za projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov diaľnice v dĺžke 30,7 kilometra. Samotné stavebné práce by mali stáť 1,99 mld. eur bez dane. Celková dĺžka koncesnej lehoty bude 30 rokov a začne plynúť od ukončenia stavebných prác. O výsledku súťažného dialógu na vydanie koncesie na práce informovalo ministerstvo dopravy v Úradnom vestníku Európskej únie. Štát by mal koncesionárovi za 30 rokov trvania koncesie podľa predbežných výpočtov postupne splatiť celkovo 8,545 mld. eur.
"Celkovú konečnú hodnotu zákazky treba chápať tak, že je to čistá súčasná hodnota navrhovaných nominálnych platieb za dostupnosť na celú dobu trvania koncesnej zmluvy," informoval rezort dopravy o vysúťaženej cene 4,2 mld. eur bez dane. Minister dopravy Ľubomír Vážny podpísal 22. januára so spoločnosťou Žilinská diaľnica, s.r.o. koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku úsekov D1 v rámci tretieho balíka PPP projektov. Spoločnosť Žilinská diaľnica založili členovia úspešného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu boli aj rakúske firmy Alpine Bau GmbH a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. a španielska spoločnosť FCC Construcción S.A.
Spoločnosť Žilinská diaľnica, s.r.o. je zapísaná v Obchodnom registri SR od 30. októbra 2009. Má základné imanie 20 tis. eur - Hochtief PPP Solutions GmbH so sídlom v Essene vložil 5 010 eur, FCC Construcción S.A., Barcelona 4 008 eur, Alpine Bau GmbH, Wals bei Salzburg 1 002 eur a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH, Viedeň 9 980 eur. Konateľmi Žilinskej diaľnice sú Manuel Angel Villace Carballo a Joachim von Lukowicz.
Vláda schválila na začatie prípravných prác spolu okolo 43 mil. eur. Skutočná výstavba diaľnice vrátane tunelov by sa mala začať po finančnom uzatvorení, ktoré je naplánované na máj 2010. Prvé dva úseky diaľnice má koncesionár podľa harmonogramu odovzdať do predčasného užívania na jar 2013. Odovzdanie zvyšných dvoch, vrátane asi osemkilometrového tunela Višňové - Dubná Skala, je plánované na jeseň 2014.
SITA
BRATISLAVA 3. februára - Výstavba všetkých štyroch úsekov diaľnice D1, ktoré sú súčasťou tretieho balíka projektu verejno-súkromného partnerstva (PPP) na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest, sa oficiálne začne v piatok 5. februára. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť. Ide o výstavbu úsekov diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, diaľničný privádzač Lietavská Lúčka a Višňové - Dubná Skala.
Vysúťažená cena na realizáciu tretieho PPP projektu na diaľnici D1 medzi Žilinou a Martinom predstavuje 4,204 mld. eur bez dane z pridanej hodnoty. Ide o cenu za projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov diaľnice v dĺžke 30,7 kilometra. Samotné stavebné práce by mali stáť 1,99 mld. eur bez dane. Celková dĺžka koncesnej lehoty bude 30 rokov a začne plynúť od ukončenia stavebných prác. O výsledku súťažného dialógu na vydanie koncesie na práce informovalo ministerstvo dopravy v Úradnom vestníku Európskej únie. Štát by mal koncesionárovi za 30 rokov trvania koncesie podľa predbežných výpočtov postupne splatiť celkovo 8,545 mld. eur.
"Celkovú konečnú hodnotu zákazky treba chápať tak, že je to čistá súčasná hodnota navrhovaných nominálnych platieb za dostupnosť na celú dobu trvania koncesnej zmluvy," informoval rezort dopravy o vysúťaženej cene 4,2 mld. eur bez dane. Minister dopravy Ľubomír Vážny podpísal 22. januára so spoločnosťou Žilinská diaľnica, s.r.o. koncesnú zmluvu na výstavbu a prevádzku úsekov D1 v rámci tretieho balíka PPP projektov. Spoločnosť Žilinská diaľnica založili členovia úspešného konzorcia vedeného nemeckou firmou Hochtief PPP Solutions GmbH. V konzorciu boli aj rakúske firmy Alpine Bau GmbH a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH. a španielska spoločnosť FCC Construcción S.A.
Spoločnosť Žilinská diaľnica, s.r.o. je zapísaná v Obchodnom registri SR od 30. októbra 2009. Má základné imanie 20 tis. eur - Hochtief PPP Solutions GmbH so sídlom v Essene vložil 5 010 eur, FCC Construcción S.A., Barcelona 4 008 eur, Alpine Bau GmbH, Wals bei Salzburg 1 002 eur a Western Carpathians Motorway Investors Company GmbH, Viedeň 9 980 eur. Konateľmi Žilinskej diaľnice sú Manuel Angel Villace Carballo a Joachim von Lukowicz.
Vláda schválila na začatie prípravných prác spolu okolo 43 mil. eur. Skutočná výstavba diaľnice vrátane tunelov by sa mala začať po finančnom uzatvorení, ktoré je naplánované na máj 2010. Prvé dva úseky diaľnice má koncesionár podľa harmonogramu odovzdať do predčasného užívania na jar 2013. Odovzdanie zvyšných dvoch, vrátane asi osemkilometrového tunela Višňové - Dubná Skala, je plánované na jeseň 2014.
SITA