|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. septembra 2006
Výstavba rýchlodráhy by sa mala začať od Starého mosta
Výstavba rýchlodráhovej električky z Petržalky po Šafárikovo námestie v Bratislave, ktorú mesto plánuje spustiť v budúcom roku, by sa mala začať rekonštrukciou Starého mosta. Ako agentúru ...
Zdieľať
BRATISLAVA 14. septembra (WEBNOVINY) - Výstavba rýchlodráhovej električky
z Petržalky po Šafárikovo námestie v Bratislave, ktorú mesto plánuje
spustiť v budúcom roku, by sa mala začať rekonštrukciou Starého mosta.
Ako agentúru SITA ďalej informoval bratislavský primátor Andrej
Ďurkovský, po doručení stanoviska k výstavbe rýchlodráhy mesto začalo s
prípravou statického posúdenia pilierov Starého mosta. "Po vypracovaní
statického posudku vyberieme projektanta, ktorý by pripravil celú
dokumentáciu na rekonštrukciu mosta," uviedol Ďurkovský. Podľa neho by
mala byť rekonštrukcia Starého mosta a výstavba dráhy po Bosákovu ulicu
najdrahšou a najkomplikovanejšou časťou trasy. "Dúfam, že rekonštrukciu
mosta sa podarí spustiť ešte počas budúceho roka," skonštatoval
Ďurkovský.
Podľa predbežných návrhov by mali konštrukciu Starého mosta
demontovať a jeho piliere zvýšiť o minimálne 1,3 metra, keďže súčasná
plavebná výška nevyhovuje požiadavkám Dunajskej komisie. Počas
rekonštrukcie by mali odstrániť celú cestnú časť mosta. Na piliere po
demontovanej cestnej časti presunú železničný most a po navýšení jeho
pilierov o potrebnú výšku ho vrátia späť. Potom by ho mali rozšíriť a
upraviť.
Výstavba rýchlodráhy a nákup nízkopodlažných električiek by mala stáť osem miliárd korún, mesto ju plánuje sčasti financovať z 3,2 miliardového úveru, ktorý si vzalo v roku 2004 a chce sa uchádzať aj o štátne dotácie. V tomto roku na ňu vedenie mesta vyčlenilo 120 miliónov, ďalší rok 1,7 miliardy korún, stavať by ju mali vyše dvoch rokov. Plánovaný začiatok výstavby magistrát odhaduje na budúci rok. Trať rýchlodráhy by mala viesť z Janíkovho dvora na juhu Petržalky popri Draždiaku, cez Háje, Bosákovu, Einsteinovu a Viedenskú cestu a cez Dunaj po zrekonštruovanom Starom moste na Šafárikovo námestie. Na rýchlodráhe by mali premávať odhlučnené, nízkopodlažné električky, ktoré môžu dosiahnuť rýchlosť 80 kilometrov za hodinu. Na dodávateľa vozidiel pre nosný systém MHD mesto vypíše medzinárodný tender. Nový systém si vyžiada aj reorganizáciu autobusovej dopravy v Petržalke.
SITA