![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Sobota 22.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Etela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
17. januára 2011
Výstavba D3 je podľa poľského veľvyslanca boj o profit
Podnikateľské subjekty pod hlavičkou slovenských, poľských a českých obchodných a hospodárskych komôr sa v rámci konferencie v Žiline snažia poukázať na ...
Zdieľať

Z diaľnice D3 zo Žiliny cez Čadcu až k poľskej hranici v celkovej dĺžke 50 kilometrov je doposiaľ hotových len 3,5 kilometra, no ani tento krátky úsek od hranice sa ešte nevyužíva a končí len v lese. Na poľskej strane je z rovnako plánovaných 50 kilometrov diaľnice od hranice do Bielsko-Biala využívaných už 15 kilometrov a v jednom profile hotových ďalších desať. Diaľničné prepojenie Poľska a Slovenska sa podľa predsedu predstavenstva Slovenskej obchodnej a priemyselnej komory (SOPK) v Žiline Dušana Halušku začalo budovať ešte v roku 1997 a malo byť hotové už v roku 2004.
Či by Poliaci smerujúci do Viedne a Talianska uprednostnili slovenské diaľnice, poľský veľvyslanec s istotou povedať nevie, no po dokončení diaľnice ponad Považskú Bystricu má pozitívne signály. „Neviem, čo by zvolil taký priemerný poľský vodič, ale trochu sa obávam, že pretože hlavný ťah to je Viedeň - severné Taliansko, že zvolil by cestu cez Brno, pokiaľ nepostavíte nejaké sympatické hospody na ceste. Ale napríklad to, že bol dostavaný úsek cez Považskú Bystricu, máme ozajstné signály, že nejaká skupina ľudí začala jazdiť cez Slovensko a nie cez Česko, pretože sa dozvedeli, že o ten kus je lepšie,“ povedal Krawczyk.