|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
14. marca 2011
Vysoké nárasty Škoda Auto na všetkých významných trhoch
S nárastom o 24,6 percenta zvýšila Škoda za prvé dva mesiace roka 2011 svoj predaj oproti predchádzajúcemu roku takmer o štvrtinu. Celkovo dodal český výrobca automobilov v mesiacoch ...
Zdieľať
Jürgen StackmannBRATISLAVA 14. marca (WBN/PR) - S nárastom o 24,6 percenta zvýšila Škoda za prvé dva mesiace roka 2011 svoj predaj oproti predchádzajúcemu roku takmer o štvrtinu. Celkovo dodal český výrobca automobilov v mesiacoch január a február zákazníkom po celom svete 132 100 vozidiel (január / február 2010: 106 000). Po silnom prvom mesiaci zostal predaj na vysokej úrovni i vo februári s 63 800 kusmi a prekonal minuloročný február o 22,8 percenta. Na všetkých významných trhoch zaznamenal podnik vysoké nárasty predajov. Predovšetkým v dynamicky rastúcich regiónoch Číny, Indie a Ruska pokračoval v nezmenšenej miere vývoj predaja z uplynulého roku. Na strane modelov preukazovali vysokú dynamiku rastu najmä Superb Combi (+120,2 %), Fabia Combi (+36,8 %) a Yeti (+36,7 %).
„Škoda výborne vyrazila zo štartovacích blokov a v prvých dvoch mesiacoch vytvorila základ pre solídny rast v roku 2011. Práve na medzinárodných rastúcich trhoch sme sa vydali na cestu veľmi dobre. Takto sme v Rusku vo februári zvýšili náš predaj na viac ako dvojnásobok,“ vyhlásil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva Škoda pre predaj a marketing. „V najbližších rokoch má podnik v pláne ešte veľa vecí a do roku 2018 chce predaj minimálne zdvojnásobiť. Takýto začiatok roka, presne podľa plánov, je tým správnym povzbudením. Ďalší vietor do plachiet nám prináša fakt, že naši zákazníci vnímajú našu náladu rozletu a pozitívne tiež prijali nové vystupovanie firmy a naše nové logo.“
Veľkú silu demonštrovala Škoda naďalej na českom trhu. Tu sa znovu podarilo posilniť vedúcu pozíciu na terajší podiel 37,2 percenta na trhu. Predaj narástol o 8,4 percenta na 4 800 kusov. Najpredávanejším modelom bola Octavia Combi, ktorá s 1 200 predanými kusmi narástla o 88,1 percenta a zreteľne vedie českú štatistiku prihlasovaných vozidiel. Rastúcej obľube sa v Česku tešili aj Superb Combi s nárastom 59,9 percenta a Roomster s 15,5 percenta naviac.
Škode sa darilo i na domácom trhu Slovenskej republiky. Aj na Slovensku automobilka potvrdila vedúcu pozíciu s trhovým podielom 22,41 percenta (január 2011) a 20,24 percenta (február 2011). Za prvé dva mesiace sa celkovo predalo 1 961 automobilov kategórie M1, čo v medziročnom porovnaní znamená nárast o 106,86 percent. Mimoriadnemu záujmu sa tešil model Fabia II Combi s počtom 397 predaných kusov. Nasledovala Fabia II vo verzii hatchback (326 kusov) a stále obľúbený model Octavia Tour (308 kusov).
Aj v strednej a východnej Európe podnik dosiahol vo februári vysokú mieru rastu. V Maďarsku predaj narástol o 47 percent, v Poľsku o 3,9 percenta.
Výrazne pozitívne sa vyvíjal aj západoeurópsky trh. Vo februári Škoda predala v Západnej Európe 27 500 vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 15,6 percenta oproti predchádzajúcemu roku (február 2010: 23 800 kusov). V Holandsku predaj značky narástol o 140,4 percenta, v Belgicku o 81,5 percenta. Predaj vo Švédsku narástol o 63,6 percenta, v Rakúsku o 31 percent.
Na dynamických rastových trhoch Škoda opäť rástla dvojciferným číslom a v Rusku dokonca trojciferným. V Číne, najväčšom zahraničnom trhu Škody, narástol predaj o 20 percent na 14 400 vozidiel. V Rusku dokázal podnik zvýšiť predaj na viac ako dvojnásobok - 4 500 vozidiel znamená prírastok o 105,8 percenta oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka (február 2010: 2 200 vozidiel). Najviac žiadanými modelmi na ruskom trhu boli Octavia (+150,5 %) a Fabia (+170,8 %). V Indii Škoda s prírastkom o 50,8 percenta rástla výrazne rýchlejšie než trh ako celok a predala tu 2 400 vozidiel.
Aj ostatné trhy sa vo februári vyvíjali veľmi pozitívne. Medzi nimi vyčnievali Turecko s 290,4 percenta, Izrael s 55,8 percenta a Austrália s 27,1 percenta nárastu predaja značky.
Vozidlá expedované zákazníkom vo februári 2011 (modely Škoda v porovnaní s februárom 2010):
Octavia (27 300 vozidiel / +18,0 %), Fabia (19 300 vozidiel / +35,7 %), Superb (8 500 vozidiel / +40,4 %), Yeti (4 800 vozidlá / +36,7 %), Roomster (2 700 vozidiel / +18,7 %), Octavia Tour (1 100 vozidiel / -58,3 %).
„Škoda výborne vyrazila zo štartovacích blokov a v prvých dvoch mesiacoch vytvorila základ pre solídny rast v roku 2011. Práve na medzinárodných rastúcich trhoch sme sa vydali na cestu veľmi dobre. Takto sme v Rusku vo februári zvýšili náš predaj na viac ako dvojnásobok,“ vyhlásil Jürgen Stackmann, člen predstavenstva Škoda pre predaj a marketing. „V najbližších rokoch má podnik v pláne ešte veľa vecí a do roku 2018 chce predaj minimálne zdvojnásobiť. Takýto začiatok roka, presne podľa plánov, je tým správnym povzbudením. Ďalší vietor do plachiet nám prináša fakt, že naši zákazníci vnímajú našu náladu rozletu a pozitívne tiež prijali nové vystupovanie firmy a naše nové logo.“
Veľkú silu demonštrovala Škoda naďalej na českom trhu. Tu sa znovu podarilo posilniť vedúcu pozíciu na terajší podiel 37,2 percenta na trhu. Predaj narástol o 8,4 percenta na 4 800 kusov. Najpredávanejším modelom bola Octavia Combi, ktorá s 1 200 predanými kusmi narástla o 88,1 percenta a zreteľne vedie českú štatistiku prihlasovaných vozidiel. Rastúcej obľube sa v Česku tešili aj Superb Combi s nárastom 59,9 percenta a Roomster s 15,5 percenta naviac.
Škode sa darilo i na domácom trhu Slovenskej republiky. Aj na Slovensku automobilka potvrdila vedúcu pozíciu s trhovým podielom 22,41 percenta (január 2011) a 20,24 percenta (február 2011). Za prvé dva mesiace sa celkovo predalo 1 961 automobilov kategórie M1, čo v medziročnom porovnaní znamená nárast o 106,86 percent. Mimoriadnemu záujmu sa tešil model Fabia II Combi s počtom 397 predaných kusov. Nasledovala Fabia II vo verzii hatchback (326 kusov) a stále obľúbený model Octavia Tour (308 kusov).
Aj v strednej a východnej Európe podnik dosiahol vo februári vysokú mieru rastu. V Maďarsku predaj narástol o 47 percent, v Poľsku o 3,9 percenta.
Výrazne pozitívne sa vyvíjal aj západoeurópsky trh. Vo februári Škoda predala v Západnej Európe 27 500 vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 15,6 percenta oproti predchádzajúcemu roku (február 2010: 23 800 kusov). V Holandsku predaj značky narástol o 140,4 percenta, v Belgicku o 81,5 percenta. Predaj vo Švédsku narástol o 63,6 percenta, v Rakúsku o 31 percent.
Na dynamických rastových trhoch Škoda opäť rástla dvojciferným číslom a v Rusku dokonca trojciferným. V Číne, najväčšom zahraničnom trhu Škody, narástol predaj o 20 percent na 14 400 vozidiel. V Rusku dokázal podnik zvýšiť predaj na viac ako dvojnásobok - 4 500 vozidiel znamená prírastok o 105,8 percenta oproti rovnakému mesiacu predchádzajúceho roka (február 2010: 2 200 vozidiel). Najviac žiadanými modelmi na ruskom trhu boli Octavia (+150,5 %) a Fabia (+170,8 %). V Indii Škoda s prírastkom o 50,8 percenta rástla výrazne rýchlejšie než trh ako celok a predala tu 2 400 vozidiel.
Aj ostatné trhy sa vo februári vyvíjali veľmi pozitívne. Medzi nimi vyčnievali Turecko s 290,4 percenta, Izrael s 55,8 percenta a Austrália s 27,1 percenta nárastu predaja značky.
Vozidlá expedované zákazníkom vo februári 2011 (modely Škoda v porovnaní s februárom 2010):
Octavia (27 300 vozidiel / +18,0 %), Fabia (19 300 vozidiel / +35,7 %), Superb (8 500 vozidiel / +40,4 %), Yeti (4 800 vozidlá / +36,7 %), Roomster (2 700 vozidiel / +18,7 %), Octavia Tour (1 100 vozidiel / -58,3 %).