|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. septembra 2009
Výsledky nemeckých volieb neboli podľa analytikov prekvapením
Výsledky nedeľných parlamentných volieb v Nemecku neboli žiadnym prekvapením. V pondelok sa na tom v Tlačovom a informačnom úrade vlády zhodli experti z inštitútov pre výskumy verejnej mienky. ...
Zdieľať
BERLÍN 28. septembra (WEBNOVINY) - Výsledky nedeľných parlamentných volieb v Nemecku neboli žiadnym prekvapením. V pondelok sa na tom v Tlačovom a informačnom úrade vlády zhodli experti z inštitútov pre výskumy verejnej mienky. Hlavný dopad na výsledky mal podľa nich predovšetkým odliv voličov Sociálno-demokratickej strany (SPD), ktorí boli z uplynulého podielu strany na vláde vo veľkej koalícii sklamaní.
„Obavy, že sa SPD nachádza v existenciálnej kríze, sa ukázali ako opodstatnené,“ uviedol Manfred Güllner z agentúry Forsa. SPD sa rozpadá, skonštatoval opakovane a dodal, že v porovnaní s rokom 2005 strana stratila až polovicu voličov. Podľa neho urobila celú radu chýb vrátane nepodarenej kampane pred eurovoľbami a jej voličov si v konečnom dôsledku rozdelila CDU, FDP a Ľavica. Ako povedal Richard Hilmer z agentúry Infratest dimap, chyba nebola ani tak v osobe kandidáta na kancelára Franka-Waltera Steinmeiera, SPD sa jednoducho nepodarilo Nemcov presvedčiť a to nielen svojim doterajším pôsobením a volebným programom, ale ani kampaňou. Volebné plagáty boli zle urobené a ľudí neoslovili.
Kancelárka Angela Merkelová z Kresťanskodemokratickej únie Nemecka (CDU/CSU), ktorá dokázala svoj mandát obhájiť, mala vzhľadom na svoje postavenie výhodnejšiu pozíciu a podarilo sa jej vyťažiť maximum. V očiach verejnosti sa podieľala na boji proti kríze, v čoho dôsledku sa jej podarilo vo svoj prospech zmobilizovať časť voličov ľavice. Navyše ako žena získala na svoju stranu veľkú časť ženskej voličskej základne. CDU mala vo všeobecností podľa expertov aj lepšiu volebnú stratégiu vrátane úderných sloganov, a preto sa jej v nakoniec oslovila viac voličov.
Nemci celkovo volebný boj veľmi prežívali a nepovažovali ho za nudný. Hoci bol štýl boja o priazeň voličov rôzny, so sľubmi, ktoré nie sú považované za reálne, politické strany u Nemcov nemôžu uspieť. “Volič ich potom klasifikuje ako typické predvolebné sľuby, ktoré sú v konečnom dôsledku skôr škodlivé,” podotkol Mattias Jung zo skupiny, ktorá sa zaoberá výskumom volieb. Nízka volebná účasť ukázala, že ľudí politické strany tentoraz zaujali menej. K voľbami Nemci z dôvodu krízy pristupovali pragmaticky a preto tentokrát neboli poznačené ideologickými kontroverziami.
SITA
„Obavy, že sa SPD nachádza v existenciálnej kríze, sa ukázali ako opodstatnené,“ uviedol Manfred Güllner z agentúry Forsa. SPD sa rozpadá, skonštatoval opakovane a dodal, že v porovnaní s rokom 2005 strana stratila až polovicu voličov. Podľa neho urobila celú radu chýb vrátane nepodarenej kampane pred eurovoľbami a jej voličov si v konečnom dôsledku rozdelila CDU, FDP a Ľavica. Ako povedal Richard Hilmer z agentúry Infratest dimap, chyba nebola ani tak v osobe kandidáta na kancelára Franka-Waltera Steinmeiera, SPD sa jednoducho nepodarilo Nemcov presvedčiť a to nielen svojim doterajším pôsobením a volebným programom, ale ani kampaňou. Volebné plagáty boli zle urobené a ľudí neoslovili.
Kancelárka Angela Merkelová z Kresťanskodemokratickej únie Nemecka (CDU/CSU), ktorá dokázala svoj mandát obhájiť, mala vzhľadom na svoje postavenie výhodnejšiu pozíciu a podarilo sa jej vyťažiť maximum. V očiach verejnosti sa podieľala na boji proti kríze, v čoho dôsledku sa jej podarilo vo svoj prospech zmobilizovať časť voličov ľavice. Navyše ako žena získala na svoju stranu veľkú časť ženskej voličskej základne. CDU mala vo všeobecností podľa expertov aj lepšiu volebnú stratégiu vrátane úderných sloganov, a preto sa jej v nakoniec oslovila viac voličov.
Nemci celkovo volebný boj veľmi prežívali a nepovažovali ho za nudný. Hoci bol štýl boja o priazeň voličov rôzny, so sľubmi, ktoré nie sú považované za reálne, politické strany u Nemcov nemôžu uspieť. “Volič ich potom klasifikuje ako typické predvolebné sľuby, ktoré sú v konečnom dôsledku skôr škodlivé,” podotkol Mattias Jung zo skupiny, ktorá sa zaoberá výskumom volieb. Nízka volebná účasť ukázala, že ľudí politické strany tentoraz zaujali menej. K voľbami Nemci z dôvodu krízy pristupovali pragmaticky a preto tentokrát neboli poznačené ideologickými kontroverziami.
SITA