![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
01. decembra 2015
Vyšetrovatelia zverejnili správu o príčinách havárie vrtuľníka v Česku
Haváriu vrtuľníka z 12. februára 2015, pri ktorej neďaleko Bohušovíc nad Ohří v okrese Litoměřice v Ústeckom kraji ČR zahynul 45-ročný pilot, zavinila ...
Zdieľať

Vyplýva to zo záverov Ústavu pre odborné zisťovanie príčin leteckých nehôd, ktorý dnes zverejnil záverečnú správu o vyšetrovaní príčin daného nešťastia, píše internetový server iDNES.cz.
Pilot Marek Rom, ktorý od roku 1994 lietal aj na armádnych stíhačkách a viac ako desať rokov pôsobil v riadení letovej prevádzky, si v júli 2013 kúpil od istého Američana stavebnicový vrtuľník A 600 Talon, produkt firmy RotorWay. Prevádzku stroja mu povolili v júli 2014. Od augusta 2014 s ním nalietal viac ako 12 hodín. V osudný deň absolvoval dva navigačné lety, pri druhom z nich sa asi po 20 minútach prejavila fatálna porucha, ktorú odborníci v správe charakterizujú slovami: Na bowdene smerového riadenia bol pevne prichytený elektrický vodič a tento zväzok nebol prichytený k nosníku chvosta podľa konštrukčného manuálu. Vrtuľník mal poškodené ložisko, čo spôsobilo vibrácie. Ich vplyvom sa zväzok s bowdenom posunul vnútri spomínaného nosníka až k hriadeľu, kde ho zachytilo rotujúce zariadenie.
Vyšetrovatelia navyše zistili, že pilot neabsolvoval na tomto type vrtuľníka žiadny výcvik a nebol spôsobilý na lety s ním v súlade s predpismi.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR