![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Utorok 4.3.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Kazimír
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
11. júla 2015
Vyše polovica užívateľov internetu nakupuje online niekoľkokrát za rok
Pre nákup na internete sa niekoľkokrát do roka rozhodne viac ako polovica, konkrétne 56 % užívateľov internetu. Častejšie, a to niekoľkokrát do mesiaca, nakúpi online 35 % ...
Zdieľať

Prieskum tiež ukázal, že nákup cez internet uskutoční párkrát do týždňa každý dvadsiaty človek. Zároveň sa nájdu aj ľudia, ktorí nakupujú online na dennej báze. Podľa prieskumu predstavujú približne 1 %.
Zhruba každý druhý nakupujúci pritom utratí za nákupy cez internet v priemere 50 eur mesačne. "Vo väčších hodnotách, od 50 do 100 eur za mesiac, nakupuje tretina ľudí," doplnila marketingová a PR manažérka portálu Lenka Káčerová.
Jednoznačne najnakupovanejšou kategóriou tovarov na internete je elektronika. Tú vyhľadáva 63 % nakupujúcich. Po nej nasledujú oblečenie, ktoré najčastejšie nakupuje 39 % ľudí, a spotrebiče, ktoré kupuje štvrtina respondentov prieskumu. Knihy a kozmetiku nakupuje do 20 % ľudí a medzi menej často kupované tovary patria hodinky a šperky či nábytok, alebo filmy a hudba.
Z prieskumu zároveň vyplynulo, že polovica internetových používateľov trávi na internete v priemere jednu až tri hodiny denne. O čosi viac, štyri až šesť hodín denne, je online 27 % ľudí a šesť až deväť hodín denne je na internete 10 % respondentov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR