|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 17.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Klaudia
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. februára 2012
Vyše 171-tisíc vozidiel nie je zákonne poistených
Na Slovensku je viac ako 171-tisíc motorových vozidiel bez zákonného poistenia. Slovenská kancelária poisťovateľov evidovala na konci minulého roka 2,27 mil. poistených vozidiel. Avšak celkový ...
Zdieľať
BRATISLAVA 20. februára (WEBNOVINY) - Na Slovensku je viac ako 171-tisíc motorových vozidiel bez zákonného poistenia. Slovenská kancelária poisťovateľov evidovala na konci minulého roka 2,27 mil. poistených vozidiel. Avšak celkový počet áut podľa štatistík ministerstva vnútra bol niečo cez 2,44 milióna.
Nepoistených je tak zhruba sedem percent z celkového počtu evidovaných vozidiel. Približne rovnaký podiel to bol aj za rok 2010, keď z 2,34 mil. registrovaných vozidiel nemalo poistku 157,8 tis. áut.
Podľa zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla všetky vozidlá podliehajú povinnosti ich poistiť. No nie každý si túto povinnosť splní, resp. po zániku poistenia sa hneď nepoistí. Vodičovi, ktorý nemá zákonné poistenie, môže polícia udeliť pokutu.
Ak takéto auto spôsobí škodu, tak sa hradí z poistného garančného fondu spravovaného Slovenskou kanceláriou poisťovateľov, pričom ročne má hlásených niekoľko tisíc takýchto škôd. Neplatičom poistného nahrávajú podľa vyjadrení poisťovne Genertel aj nedostatočne prísne opatrenia miestnych samospráv pri vymáhaní pokút za nedojednané povinné zmluvné poistenie.
Havarijné poistenie
V prípade havarijného poistenia je ten podiel nepoistených vozidiel ešte výraznejší. Viac ako dve tretiny vodičov ho nemá. No pri kupovaní nového alebo ojazdeného vozidla v hotovosti nie je povinnosťou uzatvoriť si aj havarijné poistenie. Podľa poisťovní je pravdepodobné, že keby lízingové spoločnosti nepodmieňovali kúpu áut havarijným poistením, počet havarijne nepoistených vodičov by ešte viac stúpol. Sú viacerí, ktorí volia radšej vysoké riziko hradenia škody z vlastných peňazí, ako by mali platiť poistné.
"Vekový strop", dokedy sa vozidlo finančne oplatí havarijne poistiť, záleží podľa ČSOB aj od značky a modelu vozidla. Viaceré poisťovne to však odhadli zhruba na desať rokov. Pri dvadsaťročnom vozidle (nie veterán) už má väčšinou podľa poisťovne Genertel zmysel uvažovať o tzv. samopoistení, teda krytí škôd z vlastných peňazí alebo sa poobzerať po novom druhu poistenia zodpovedajúcemu veku vozidla a ďalším podmienkam jeho prevádzky.
Nepoistených je tak zhruba sedem percent z celkového počtu evidovaných vozidiel. Približne rovnaký podiel to bol aj za rok 2010, keď z 2,34 mil. registrovaných vozidiel nemalo poistku 157,8 tis. áut.
Podľa zákona o povinnom zmluvnom poistení zodpovednosti za škodu spôsobenú prevádzkou motorového vozidla všetky vozidlá podliehajú povinnosti ich poistiť. No nie každý si túto povinnosť splní, resp. po zániku poistenia sa hneď nepoistí. Vodičovi, ktorý nemá zákonné poistenie, môže polícia udeliť pokutu.
Ak takéto auto spôsobí škodu, tak sa hradí z poistného garančného fondu spravovaného Slovenskou kanceláriou poisťovateľov, pričom ročne má hlásených niekoľko tisíc takýchto škôd. Neplatičom poistného nahrávajú podľa vyjadrení poisťovne Genertel aj nedostatočne prísne opatrenia miestnych samospráv pri vymáhaní pokút za nedojednané povinné zmluvné poistenie.
Havarijné poistenie
V prípade havarijného poistenia je ten podiel nepoistených vozidiel ešte výraznejší. Viac ako dve tretiny vodičov ho nemá. No pri kupovaní nového alebo ojazdeného vozidla v hotovosti nie je povinnosťou uzatvoriť si aj havarijné poistenie. Podľa poisťovní je pravdepodobné, že keby lízingové spoločnosti nepodmieňovali kúpu áut havarijným poistením, počet havarijne nepoistených vodičov by ešte viac stúpol. Sú viacerí, ktorí volia radšej vysoké riziko hradenia škody z vlastných peňazí, ako by mali platiť poistné.
"Vekový strop", dokedy sa vozidlo finančne oplatí havarijne poistiť, záleží podľa ČSOB aj od značky a modelu vozidla. Viaceré poisťovne to však odhadli zhruba na desať rokov. Pri dvadsaťročnom vozidle (nie veterán) už má väčšinou podľa poisťovne Genertel zmysel uvažovať o tzv. samopoistení, teda krytí škôd z vlastných peňazí alebo sa poobzerať po novom druhu poistenia zodpovedajúcemu veku vozidla a ďalším podmienkam jeho prevádzky.