|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Výrub stromov na Žilinskej je zbytočný
Bratislavský župan sa na včerajšom brífingu jasne postavil za zachovanie stromov na električkovej zastávke Žilinská, ktorá sa nachádza kúsok od Hlavnej stanice. Rozhodnutie o výrube piatich stromov ...
Zdieľať
BRATISLAVA 16. marca 2016 (WBN/PR) - Bratislavský župan sa na včerajšom brífingu jasne postavil za zachovanie stromov na električkovej zastávke Žilinská, ktorá sa nachádza kúsok od Hlavnej stanice. Rozhodnutie o výrube piatich stromov na tejto zastávke vydal vo februári Magistrát hlavného mesta SR.
"Je úplne zbytočné vyrúbať 5 stromov. Nikdy nebude na stanici taká veľká premávka, aby tu museli naraz zastavovať dve električky. Dnes odchádza zo župy technický list, v ktorom im dáme jasný návrh a ponúkneme im súčinnosť, ako to vyriešiť," vyjadril sa počas brífingu Pavol Frešo, predseda BSK.
Stromy navrhol vyrúbať Magistrát Hlavného mesta SR Bratislavy. Dôvodom bol fakt, aby električková zastávka Žilinská dokázala naraz prijať dve električky. Podľa slov predsedu BSK stačí urobiť zmenu v projekte a zrealizovať zmenu stavby električkovej zastávky, teda, aby tu zastavila len jedna električka. Tým pádom nemusí prísť k výrubu týchto päť stromov. V technickom liste župa ponúka Magistrátu Hlavného mesta SR súčinnosť a asistenciu pri realizácii zmien v tomto projekte, na ktorý čerpali finančné prostriedky z eurofondov.
"Je to teraz na magistráte ako zmeniť projekt tak, aby nebolo povinnosťou toto rúbať. Aby dráhový úrad ani štátny ani župný nemusel povedať, že tie stromy tam nemajú čo robiť," uzatvoril brífing bratislavský župan.
Pre päť stromov nespĺňa nástupište zastávky Žilinská, smer Hlavná stanica stavebno-technické požiadavky na stavby električkových dráh a jeho terajší stav je v rozpore s čl. 6.2.10 STN 73 6425 "Stavby pre dopravu: Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky", resp. článku 6.1.2 .6 Odstup pevných prekážok od nástupnej hrany nástupišťa. Nástupište musí vyhovovať predpisom po celej svojej dĺžke, teda aj na časti zastávky, kde by mala stáť v poradí až druhá električka, ktorá príde na zastávku sú časne s prvou. Gestorom dodržiavania stavebno – technických požiadaviek, ako aj bezpečnostných požiadaviek je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré trvá na ich dodržiavaní.
Bratislavský samosprávny kraj netrval na výrube stromov a stavebník, teda Hlavné mesto SR Bratislava mal v priebehu realizácie stavby možnosť vykonať zmenu stavby pred dokončením a teda zrealizovať nástupište v dĺžke pre 1 električku a stromy ponechať.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.
"Je úplne zbytočné vyrúbať 5 stromov. Nikdy nebude na stanici taká veľká premávka, aby tu museli naraz zastavovať dve električky. Dnes odchádza zo župy technický list, v ktorom im dáme jasný návrh a ponúkneme im súčinnosť, ako to vyriešiť," vyjadril sa počas brífingu Pavol Frešo, predseda BSK.
Stromy navrhol vyrúbať Magistrát Hlavného mesta SR Bratislavy. Dôvodom bol fakt, aby električková zastávka Žilinská dokázala naraz prijať dve električky. Podľa slov predsedu BSK stačí urobiť zmenu v projekte a zrealizovať zmenu stavby električkovej zastávky, teda, aby tu zastavila len jedna električka. Tým pádom nemusí prísť k výrubu týchto päť stromov. V technickom liste župa ponúka Magistrátu Hlavného mesta SR súčinnosť a asistenciu pri realizácii zmien v tomto projekte, na ktorý čerpali finančné prostriedky z eurofondov.
"Je to teraz na magistráte ako zmeniť projekt tak, aby nebolo povinnosťou toto rúbať. Aby dráhový úrad ani štátny ani župný nemusel povedať, že tie stromy tam nemajú čo robiť," uzatvoril brífing bratislavský župan.
Pre päť stromov nespĺňa nástupište zastávky Žilinská, smer Hlavná stanica stavebno-technické požiadavky na stavby električkových dráh a jeho terajší stav je v rozpore s čl. 6.2.10 STN 73 6425 "Stavby pre dopravu: Autobusové, trolejbusové a električkové zastávky", resp. článku 6.1.2 .6 Odstup pevných prekážok od nástupnej hrany nástupišťa. Nástupište musí vyhovovať predpisom po celej svojej dĺžke, teda aj na časti zastávky, kde by mala stáť v poradí až druhá električka, ktorá príde na zastávku sú časne s prvou. Gestorom dodržiavania stavebno – technických požiadaviek, ako aj bezpečnostných požiadaviek je Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR, ktoré trvá na ich dodržiavaní.
Bratislavský samosprávny kraj netrval na výrube stromov a stavebník, teda Hlavné mesto SR Bratislava mal v priebehu realizácie stavby možnosť vykonať zmenu stavby pred dokončením a teda zrealizovať nástupište v dĺžke pre 1 električku a stromy ponechať.
Zdroj: WebNoviny.sk © SITA Všetky práva vyhradené.