|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 15.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Leopold
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
22. júna 2012
Vyrovnaná sezóna formuli 1 pokračuje cez víkend vo Valencii
V nedeľu sa v uliciach španielskej Valencie bude piatykrát bojovať o prvenstvo vo Veľkej cene Európy automobilov formuly 1. Na mestskom okruhu sa budú jazdiť ôsme preteky sezóny, ktorá ...
Zdieľať
VALENCIA 21. júna (WEBNOVINY) - V nedeľu sa v uliciach španielskej Valencie bude piatykrát bojovať o prvenstvo vo Veľkej cene Európy automobilov formuly 1.
Na mestskom okruhu sa budú jazdiť ôsme preteky sezóny, ktorá doteraz priniesla sedem rôznych víťazov. V takto vyrovnanom ročníku sa dopredu tipovať víťaz nedá.
"Nikto sa nemôže sťažovať na nedostatok vzrušenia. Pri určovaní víťaza veľkej ceny máte rovnakú pravdepodobnosť na úspech ako pri hádaní čísel lotérie," uviedol pre BBC bývalý majster sveta Nigel Mansell.
Mestský okruh vo Valencii sa vyznačuje najvyšším počtom zákrut v seriáli a jazdcov pravdepodobne čakajú vysoké teploty. Trať je známa problematickým predbiehaním.
Veľa zákrut na seba rýchlo a plynule nadväzuje, čo sťažuje predbiehanie, pretože tu nie je veľa priestoru pre manéver a rozdiely v rýchlostiach medzi autami sú malé.
Video: Mestský okruh vo Valencii
Stratégia bude dôležitá
Záverečná sekcia okruhu sa ide rýchlosťou 290 km/h, hneď potom nasleduje tvrdé brzdenie do poslednej zákruty okruhu.
Tu na 130 metroch spomalia jazdci z 310 na 60 km/h, pričom sú vystavení preťaženiu 5,2 G.
Rovnako ako v Monaku bude veľmi dôležitá kvalifikácia a mäkká špecifikácia pneumatík Pirelli pomôže jazdcom dosiahnuť potrebnú rýchlosť.
Počas pretekov bude zasa dôležitou časťou stratégie odolnosť a stálosť pneumatík, k dispozícii budú mať piloti aj strednú zmes.
"Valencia nemôže predstavovať väčší kontrast v porovnaní s mestskými okruhmi, ktoré jej predchádzali: trať je rýchlejšia a teploty budú vyššie. Čo má spoločné s ostatnými, je náročnosť predbiehania, čo zvýši dôležitosť kvalifikácie. Očakávame preteky s celkom zreteľným priebehom, stratégiou dvoch alebo troch zastávok v boxoch v závislosti od toho, čo konkrétne tímy zvolia," uviedol v tlačovej správe šéf Motorsportu Pirelli Paul Hembery.
Monoposty McLaren nevahrali ani raz
Sériu siedmich rôznych víťazov by vo Valencii rád ukončil obhajca vlaňajšieho prvenstva a úradujúci majster sveta Sebastian Vettel.
Jazdcovi tímu Red Bull sa v uličkách stredomorského mesta páči. Do Valencie prichádza ako tretí muž poradia majstrovstiev sveta, na lídra Lewisa Hamiltona stráca tri body. "Z posledných pretekov sme sa poučili a viem, že vo Valencii urobíme krok dopredu. Chcel by som uspieť," povedal Vettel.
Tento ročník MS je veľmi vyrovnaný, prvých päť jazdcov celkového poradia Hamiltona, Fernanda Alonsa, Vettela, Marka Webbera a Nica Rosberga delí od seba 11 bodov.
V neprospech lídra šampionátu Hamiltona hovorí, že vo Valencii ešte ani raz nevyhral monopost McLaren.
"Rovnako ako pred predchádzajúcimi pretekmi poviem, že je len veľmi ťažké predvídať, kto vyhrá. Mám pred sebou veľkú motiváciu a chcel by som si zvýšiť sebavedomie pred domácimi pretekmi v Silverstone," uviedol Hamilton.
Ak by pokračovala tradícia rôznych víťazov, vo Valencii by do úvahy prichádzali predovšetkým Michael Schumacher, Kimi Räikkönen alebo Romain Grosjean.
Práve Schumacher je rekordérom v počte víťazstiev na VC Európy. Preteky vyhral v roku 1994 v Jereze a potom v rokoch 1995, 2000, 2001, 2004 a 2006, keď sa jazdilo na nemeckom Nürburgringu.
Veľká cena Európy:
Dejisko: mestský okruh vo Valencii (Španielsko)
Dĺžka okruhu: 5,419 km
Dĺžka pretekov: 308,883 km (57 kôl)
Minuloročný víťaz: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
Najrýchlejšie kolo v pretekoch (okruh vo Valencii): 1:38,683 min - Timo Glock (2009)
Najviac víťazstiev - jazdec: 6 - Michael Schumacher
Najviac víťazstiev - tím: 6 - Ferrari
Kuriozity:
Súčasťou okruhu je most nad jedným z kanálov v prístave. Na okruhu sa dosahuje jedna z najvyšších maximálnych rýchlostí v celom seriáli MS - až 321 km/h.
Preteky v roku 2009 sa neslávne zapísali do análov F1, keď v nich diváci nevideli jediný predbiehací manéver. Poradie sa menilo len po odstúpení pretekárov a po zastávkach v boxoch. Stalo sa tak prvýkrát od kontroverznej VC USA v roku 2005, v ktorej štartovali len 4 monoposty.
Prehľad posledných víťazov (na okruhu vo Valencii):
2011 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2010 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 Rubens Barrichello (Braz.) Brawn GP
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
Poradie v celkovej klasifikácii po siedmich pretekoch: 1. Lewis Hamilton (V.Brit.) McLaren 88 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 86, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 85, 4. Mark Webber (Aus.) Red Bull 79, 5. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes GP 67, 6. Kimi Räikkönen (Fín.) Renault 55, 7. Romain Grosjean (Fr.) Renault 53, 8. Jenson Button (V.Brit.) McLaren 45, 9. Sergio Pérez (Mex.) Sauber 37, 10. Pastor Maldonado (Ven.) Williams 29
Pohár konštruktérov po siedmich pretekoch: 1. Red Bull Racing 164, 2. McLaren 133, 3. Lotus 108, 4. Ferrari 97, 5. Mercedes 69, 6. Sauber 58
Na mestskom okruhu sa budú jazdiť ôsme preteky sezóny, ktorá doteraz priniesla sedem rôznych víťazov. V takto vyrovnanom ročníku sa dopredu tipovať víťaz nedá.
"Nikto sa nemôže sťažovať na nedostatok vzrušenia. Pri určovaní víťaza veľkej ceny máte rovnakú pravdepodobnosť na úspech ako pri hádaní čísel lotérie," uviedol pre BBC bývalý majster sveta Nigel Mansell.
Mestský okruh vo Valencii sa vyznačuje najvyšším počtom zákrut v seriáli a jazdcov pravdepodobne čakajú vysoké teploty. Trať je známa problematickým predbiehaním.
Veľa zákrut na seba rýchlo a plynule nadväzuje, čo sťažuje predbiehanie, pretože tu nie je veľa priestoru pre manéver a rozdiely v rýchlostiach medzi autami sú malé.
Video: Mestský okruh vo Valencii
Stratégia bude dôležitá
Záverečná sekcia okruhu sa ide rýchlosťou 290 km/h, hneď potom nasleduje tvrdé brzdenie do poslednej zákruty okruhu.
Tu na 130 metroch spomalia jazdci z 310 na 60 km/h, pričom sú vystavení preťaženiu 5,2 G.
Rovnako ako v Monaku bude veľmi dôležitá kvalifikácia a mäkká špecifikácia pneumatík Pirelli pomôže jazdcom dosiahnuť potrebnú rýchlosť.
Počas pretekov bude zasa dôležitou časťou stratégie odolnosť a stálosť pneumatík, k dispozícii budú mať piloti aj strednú zmes.
"Valencia nemôže predstavovať väčší kontrast v porovnaní s mestskými okruhmi, ktoré jej predchádzali: trať je rýchlejšia a teploty budú vyššie. Čo má spoločné s ostatnými, je náročnosť predbiehania, čo zvýši dôležitosť kvalifikácie. Očakávame preteky s celkom zreteľným priebehom, stratégiou dvoch alebo troch zastávok v boxoch v závislosti od toho, čo konkrétne tímy zvolia," uviedol v tlačovej správe šéf Motorsportu Pirelli Paul Hembery.
Monoposty McLaren nevahrali ani raz
Sériu siedmich rôznych víťazov by vo Valencii rád ukončil obhajca vlaňajšieho prvenstva a úradujúci majster sveta Sebastian Vettel.
Jazdcovi tímu Red Bull sa v uličkách stredomorského mesta páči. Do Valencie prichádza ako tretí muž poradia majstrovstiev sveta, na lídra Lewisa Hamiltona stráca tri body. "Z posledných pretekov sme sa poučili a viem, že vo Valencii urobíme krok dopredu. Chcel by som uspieť," povedal Vettel.
Tento ročník MS je veľmi vyrovnaný, prvých päť jazdcov celkového poradia Hamiltona, Fernanda Alonsa, Vettela, Marka Webbera a Nica Rosberga delí od seba 11 bodov.
V neprospech lídra šampionátu Hamiltona hovorí, že vo Valencii ešte ani raz nevyhral monopost McLaren.
"Rovnako ako pred predchádzajúcimi pretekmi poviem, že je len veľmi ťažké predvídať, kto vyhrá. Mám pred sebou veľkú motiváciu a chcel by som si zvýšiť sebavedomie pred domácimi pretekmi v Silverstone," uviedol Hamilton.
Ak by pokračovala tradícia rôznych víťazov, vo Valencii by do úvahy prichádzali predovšetkým Michael Schumacher, Kimi Räikkönen alebo Romain Grosjean.
Práve Schumacher je rekordérom v počte víťazstiev na VC Európy. Preteky vyhral v roku 1994 v Jereze a potom v rokoch 1995, 2000, 2001, 2004 a 2006, keď sa jazdilo na nemeckom Nürburgringu.
Veľká cena Európy:
Dejisko: mestský okruh vo Valencii (Španielsko)
Dĺžka okruhu: 5,419 km
Dĺžka pretekov: 308,883 km (57 kôl)
Minuloročný víťaz: Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
Najrýchlejšie kolo v pretekoch (okruh vo Valencii): 1:38,683 min - Timo Glock (2009)
Najviac víťazstiev - jazdec: 6 - Michael Schumacher
Najviac víťazstiev - tím: 6 - Ferrari
Kuriozity:
Súčasťou okruhu je most nad jedným z kanálov v prístave. Na okruhu sa dosahuje jedna z najvyšších maximálnych rýchlostí v celom seriáli MS - až 321 km/h.
Preteky v roku 2009 sa neslávne zapísali do análov F1, keď v nich diváci nevideli jediný predbiehací manéver. Poradie sa menilo len po odstúpení pretekárov a po zastávkach v boxoch. Stalo sa tak prvýkrát od kontroverznej VC USA v roku 2005, v ktorej štartovali len 4 monoposty.
Prehľad posledných víťazov (na okruhu vo Valencii):
2011 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2010 Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull
2009 Rubens Barrichello (Braz.) Brawn GP
2008 Felipe Massa (Braz.) Ferrari
Poradie v celkovej klasifikácii po siedmich pretekoch: 1. Lewis Hamilton (V.Brit.) McLaren 88 bodov, 2. Fernando Alonso (Šp.) Ferrari 86, 3. Sebastian Vettel (Nem.) Red Bull 85, 4. Mark Webber (Aus.) Red Bull 79, 5. Nico Rosberg (Nem.) Mercedes GP 67, 6. Kimi Räikkönen (Fín.) Renault 55, 7. Romain Grosjean (Fr.) Renault 53, 8. Jenson Button (V.Brit.) McLaren 45, 9. Sergio Pérez (Mex.) Sauber 37, 10. Pastor Maldonado (Ven.) Williams 29
Pohár konštruktérov po siedmich pretekoch: 1. Red Bull Racing 164, 2. McLaren 133, 3. Lotus 108, 4. Ferrari 97, 5. Mercedes 69, 6. Sauber 58