|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. februára 2010
Výrobky so Zeleným bodom Slováci uprednostňujú
Ekologické aktivity a zelený prístup k životnému prostrediu sú na Slovensku čoraz viac cenené. Vyplýva to z telefonického reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre ...
Zdieľať
Foto: zelenybod.sk
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) – Ekologické aktivity a zelený prístup k životnému prostrediu sú na Slovensku čoraz viac cenené. Vyplýva to z telefonického reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre organizáciu ENVI-PAK v decembri 2009 uskutočnila prieskumná agentúra AKO na vzorke 700 respondentov vo veku nad 18 rokov. Podľa Kataríny Kretter z organizácie ENVI-PAK, ktorá je exkluzívnym držiteľom licencie na používanie ochrannej známky Zelený bod na Slovensku, z prieskumu vyplynulo, že až 71% respondentov odpovedalo kladne na otázku, či poznajú ochrannú známku Zelený bod. Zelený bod je registrovaná ochranná známka. "Jej umiestnenie na obaloch výrobkov informuje, že výrobca sa spolupodieľa na rozvoji systému Zelený bod, ktorý je najrozšírenejším spôsobom zabezpečovania využitia druhotných surovín pochádzajúcich z komunálneho odpadu v Európe," vysvetlila Kretter.
Dôležitou súčasťou prieskumu bola i otázka, či spotrebitelia nielen poznajú Zelený bod, ale či i vedia, čo reprezentuje. "Dodatočnou kategorizáciou spontánnych odpovedí z prieskumu vyplynulo, že až 31,3 % opýtaných si spája ochrannú značku s obalmi, ktoré sú vhodné na recyklovanie, 23,7 % respondentov vie, že ochranná známka súvisí s triedením odpadu. Veľkej väčšine opýtaných sa Zelený bod spája s ekologicky prospešnou činnosťou, šetriacou životné prostredie a zdravie," informovala.
Prieskum ukázal, že pre samotného spotrebiteľa je prítomnosť ochrannej známky Zelený bod na obale výrobku dôležitá. "Podľa prieskumu spotrebitelia prikladajú jej prítomnosti na obaloch pri rozhodovaní sa o kúpe výrobku veľký význam. Na otázku - Je pre Vás osobne označenie výrobku a spoločnosti tzv. Zeleným bodom motívom, aby ste takýto výrobok uprednostnili pri kúpe pred iným, podobným, ktorý toto označenie nemá? - odpovedalo až 59 % opýtaných určite áno alebo asi áno," uviedla Kretter. Dodala, že respondentom, ktorí odpovedali neviem alebo negatívne, bol dodatočne priblížený význam ochrannej známky Zelený bod a znovu zopakovaná otázka. "Z týchto opýtaných až 72 % odpovedalo kladne. Na základe týchto zistení označovanie výrobkov má významný vplyv na rozhodovanie spotrebiteľa pri kúpe," skonštatovala.
Spoločnosť ENVI-PAK, ktorá systém Zelený bod na Slovensku prevádzkuje, zabezpečuje masívnu podporu separovaného zberu odpadov z obalov medzi obyvateľmi. Pravidelne vzdeláva a učí separovať odpad návštevníkov festivalu Pohoda, organizuje kampane na miestach, kde priamo vzniká množstvo odpadu – v nákupných centrách, zabezpečujeme materiály a vzdelávanie v materských centrách, materských a základných školách.
SITA
BRATISLAVA 18. februára (WEBNOVINY) – Ekologické aktivity a zelený prístup k životnému prostrediu sú na Slovensku čoraz viac cenené. Vyplýva to z telefonického reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre organizáciu ENVI-PAK v decembri 2009 uskutočnila prieskumná agentúra AKO na vzorke 700 respondentov vo veku nad 18 rokov. Podľa Kataríny Kretter z organizácie ENVI-PAK, ktorá je exkluzívnym držiteľom licencie na používanie ochrannej známky Zelený bod na Slovensku, z prieskumu vyplynulo, že až 71% respondentov odpovedalo kladne na otázku, či poznajú ochrannú známku Zelený bod. Zelený bod je registrovaná ochranná známka. "Jej umiestnenie na obaloch výrobkov informuje, že výrobca sa spolupodieľa na rozvoji systému Zelený bod, ktorý je najrozšírenejším spôsobom zabezpečovania využitia druhotných surovín pochádzajúcich z komunálneho odpadu v Európe," vysvetlila Kretter.
Dôležitou súčasťou prieskumu bola i otázka, či spotrebitelia nielen poznajú Zelený bod, ale či i vedia, čo reprezentuje. "Dodatočnou kategorizáciou spontánnych odpovedí z prieskumu vyplynulo, že až 31,3 % opýtaných si spája ochrannú značku s obalmi, ktoré sú vhodné na recyklovanie, 23,7 % respondentov vie, že ochranná známka súvisí s triedením odpadu. Veľkej väčšine opýtaných sa Zelený bod spája s ekologicky prospešnou činnosťou, šetriacou životné prostredie a zdravie," informovala.
Prieskum ukázal, že pre samotného spotrebiteľa je prítomnosť ochrannej známky Zelený bod na obale výrobku dôležitá. "Podľa prieskumu spotrebitelia prikladajú jej prítomnosti na obaloch pri rozhodovaní sa o kúpe výrobku veľký význam. Na otázku - Je pre Vás osobne označenie výrobku a spoločnosti tzv. Zeleným bodom motívom, aby ste takýto výrobok uprednostnili pri kúpe pred iným, podobným, ktorý toto označenie nemá? - odpovedalo až 59 % opýtaných určite áno alebo asi áno," uviedla Kretter. Dodala, že respondentom, ktorí odpovedali neviem alebo negatívne, bol dodatočne priblížený význam ochrannej známky Zelený bod a znovu zopakovaná otázka. "Z týchto opýtaných až 72 % odpovedalo kladne. Na základe týchto zistení označovanie výrobkov má významný vplyv na rozhodovanie spotrebiteľa pri kúpe," skonštatovala.
Spoločnosť ENVI-PAK, ktorá systém Zelený bod na Slovensku prevádzkuje, zabezpečuje masívnu podporu separovaného zberu odpadov z obalov medzi obyvateľmi. Pravidelne vzdeláva a učí separovať odpad návštevníkov festivalu Pohoda, organizuje kampane na miestach, kde priamo vzniká množstvo odpadu – v nákupných centrách, zabezpečujeme materiály a vzdelávanie v materských centrách, materských a základných školách.
SITA