|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
25. februára 2009
Výroba v PSA v Trnave zostáva napriek kríze stabilná
Výroba v trnavskom závode francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën zostáva napriek výraznému poklesu dopytu po automobiloch vo svete vplyvom hospodárskej krízy naďalej pomerne stabilná. Uviedol ...
Zdieľať
BRATISLAVA 25. februára (WEBNOVINY) - Výroba v trnavskom závode francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën zostáva napriek výraznému poklesu dopytu po automobiloch vo svete vplyvom hospodárskej krízy naďalej pomerne stabilná. Uviedol to na stredajšej konferencii AutoSlovakia09 výkonný riaditeľ PSA Peugeot Citroën Slovakia Jean Mouro. Ako dodal, výroba v závode naďalej pokračuje na dve výrobné zmeny s hodinovou produkciou zhruba 55 automobilov. Trnavskej fabrike výrazne pomáha spustenie sériovej výroby nového modelu Citroën C3 Picasso, ktorý už spoločnosť uviedla na trhoch západnej Európy a na Slovensku by sa mal začať predávať koncom marca. Okrem toho sa však podľa Mouroa pod stabilitu výrobného procesu aj v časoch krízy podpísala aj kvalita tunajšej produkcie, kvalifikovaná pracovná sila a nižšie náklady. Významným faktorom je aj to, že PSA v Trnave vyrába menšie automobily, pri ktorých sa s výrazným prepadom dopytu nepočíta.
Trnavská automobilka by tak v tomto roku mohla podobne ako vlani vyrobiť niečo cez 180 tis. automobilov. V minulom roku produkcia dosiahla vyše 186 tis. vozidiel, keď medziročne stúpla o viac ako 5 %. Podľa výkonného riaditeľa PSA Peugeot Citroën by však oproti vlaňajšku mal výraznejšie poklesnúť podiel modelu Peugeot 207 v prospech nového C3 Picasso. Kým v minulom roku predstavovala výroba Peugeotu 207 až 99 % produkcie závodu, v tomto roku by to malo byť už približne len 60 %. Podľa Mouroa však bude závisieť aj od komerčného úspechu nového modelu. "Veríme však, že tento model bude úspešný," povedal. Citroën C3 Picasso je tak prvým novým modelom, ktorý sa v Trnave vyrába. Slovensko je zároveň exkluzívnym výrobcom tohto automobilu, pretože v žiadnom inom závode skupiny sa nevyrába. Podľa Mouroa práve zavedenie výroby tohto modelu pritiahlo na Slovensko aj množstvo nových dodávateľov, ktorých je okolo 70. Tým sa zvýšil aj podiel dodávateľov zo Slovenska na 18 % oproti 11 % pre Peugeot 207.
Závod PSA Peugeot Citroën v Trnave by tak mal aj naďalej pokračovať s vyše 3 tis. zamestnancami. Automobilka v Trnave je pritom technologicky najmodernejšou v skupine. Strategická investícia dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Investície do spustenia jej výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. Objem výroby závodu má byť aj po spustení sériovej výroby nového modelu 850 vozidiel denne, pričom Citroën C3 Picasso sa bude vyrábať súčasne s modelom Peugeot 207.
SITA
Trnavská automobilka by tak v tomto roku mohla podobne ako vlani vyrobiť niečo cez 180 tis. automobilov. V minulom roku produkcia dosiahla vyše 186 tis. vozidiel, keď medziročne stúpla o viac ako 5 %. Podľa výkonného riaditeľa PSA Peugeot Citroën by však oproti vlaňajšku mal výraznejšie poklesnúť podiel modelu Peugeot 207 v prospech nového C3 Picasso. Kým v minulom roku predstavovala výroba Peugeotu 207 až 99 % produkcie závodu, v tomto roku by to malo byť už približne len 60 %. Podľa Mouroa však bude závisieť aj od komerčného úspechu nového modelu. "Veríme však, že tento model bude úspešný," povedal. Citroën C3 Picasso je tak prvým novým modelom, ktorý sa v Trnave vyrába. Slovensko je zároveň exkluzívnym výrobcom tohto automobilu, pretože v žiadnom inom závode skupiny sa nevyrába. Podľa Mouroa práve zavedenie výroby tohto modelu pritiahlo na Slovensko aj množstvo nových dodávateľov, ktorých je okolo 70. Tým sa zvýšil aj podiel dodávateľov zo Slovenska na 18 % oproti 11 % pre Peugeot 207.
Závod PSA Peugeot Citroën v Trnave by tak mal aj naďalej pokračovať s vyše 3 tis. zamestnancami. Automobilka v Trnave je pritom technologicky najmodernejšou v skupine. Strategická investícia dosiahla do začatia výroby 700 mil. eur. V júni 2006 sa rozbehla výroba modelu Peugeot 207. Investície do spustenia jej výroby dosiahli ďalších 100 mil. eur. Objem výroby závodu má byť aj po spustení sériovej výroby nového modelu 850 vozidiel denne, pričom Citroën C3 Picasso sa bude vyrábať súčasne s modelom Peugeot 207.
SITA