11. januára 2017
Ilustračné foto. Foto: TASR/APBratislava 11. januára (TASR) - Výpisy o nasporených prostriedkoch zasielajú pre sporiteľov v 2. pilieri dôchodkové správcovské spoločnosti (DSS) a nie Sociálna poisťovňa. Je povinnosťou DSS zaslať svojim sporiteľom výpis z ich osobných dôchodkových účtov k poslednému dňu kalendárneho roka, a to najneskôr do jedného mesiaca po uplynutí kalendárneho roka.
Okrem toho, ak sporiteľ o to požiada, je DSS povinná bezplatne poskytnúť raz ročne sporiteľovi písomné vysvetlenie k výpisu z osobného dôchodkového účtu. Výpisy DSS posiela na poslednú známu adresu trvalého pobytu sporiteľa, zmeny pobytu je preto potrebné DSS oznámiť.
"V súvislosti s výpismi zo sporenia v 2. pilieri je teda potrebné kontaktovať príslušnú DSS. Sociálna poisťovňa vedie výpisy z individuálnych účtov poistencov, ktoré dokumentujú priebeh poistných vzťahov a vymeriavacích základov, z ktorých poistenec zaplatil poistné na sociálne poistenie. Okrem toho, že umožňuje poistencom pasívny prístup k informácii o zmenách stavu individuálneho účtu prostredníctvom svojho webového sídla, na požiadanie poistenca výpis zašle aj listinne. V súvislosti s II. pilierom poskytuje informácie len vtedy, ak vzniknú nezrovnalosti pri postupovaní príspevkov zo Sociálnej poisťovne do DSS," povedal pre TASR hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR