Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

03. novembra 2017

Výpadky elektriny počas víchrice ovplyvnili 45 percent Stredoslovákov



Ilustračná snímka



Zdieľať
Ilustračná snímka Foto: TASR/Pavol Ďurčo
Ružomberok 3. novembra (TASR) - Počas víchrice, ktorá sa v posledné októbrové dni prehnala krajinou, pocítili problémy s dodávkou elektrickej energie obyvatelia stredného Slovenska na približne 330.000 odberných miestach. To je asi 45 percent z celkového počtu odberateľov Stredoslovenskej energetiky – Distribúcie (SSE-D). Ako sa pre TASR vyjadril hovorca SSE-D Miroslav Gejdoš, väčšina z týchto výpadkov trvala menej ako tri minúty. Tých dlhších, ktoré bolo možné rátať v hodinách, bolo približne 140.000.


SSE-D zaznamenala počas kalamity celkovo 100 porúch na vedeniach vysokého napätia. Vietor a padajúce stromy poškodili 52 stĺpov a stožiarov a roztrhli 134 vodičov. „Elektrikári museli z vedení odstraňovať viac ako 200 spadnutých stromov,“ ozrejmil Gejdoš s tým, že celkové škody na distribučnej sústave sa pohybujú podľa predbežného odhadu na úrovni 100.000 eur.

Pohotovostné tímy urobili k poruchám zapríčinených víchricou dokopy približne 70 výjazdov. Podľa slov riaditeľa Divízie prevádzky a údržby energetických zariadení SSE-D Radomíra Rajčániho, pracovalo na odstraňovaní porúch počas nedele (29.10.) viac ako 100 mužov, v pondelok (30.10.) ich bolo až 250. „Sme pripravení na všetky kalamity a naši pracovníci presne vedia, čo majú robiť v mimoriadnych situáciách,“ skonštatoval.

Okrem pracovníkov, ktorí odstraňovali poruchy v teréne, boli podľa vyjadrenia hovorcu spoločnosti v plnom nasadení aj dispečeri distribučnej sústavy v žilinskej centrále. V priebehu kritických 48 hodín smerovalo na poruchovú linku stredoslovenských energetikov viac ako 6500 telefonátov. „Počas bežného dňa riešime priemerne 180 telefonátov. V mimoriadnych situáciách, akou bola táto, zvládnuť niekoľko tisíc telefonátov v priebehu dňa, je nereálne,“ poznamenal vedúci dispečingu SSE-D Július Bodor. Preto upozornil, aby ľudia v čase kalamity zbytočne nepreťažovali poruchovú linku. „V prípade skutočne naliehavej situácie alebo ohrozenia života musia ľudia vytrvať na linke a počkať na spojenie s dispečerom. Ak zložia a zavolajú znova, dostanú sa v poradí ďalej,“ vysvetlil Bodor.

Generálny riaditeľ SSE-D Marek Štrpka podotkol, že aj keď spoločnosť vynakladá maximálne úsilie, aby svojich zákazníkov zásobovala nepretržite, občas prichádzajú mimoriadne situácie, ktorým sa nedá vyhnúť. „Vtedy sa ich snažíme vyriešiť čo najrýchlejšie v prospech zákazníkov. Zároveň však pritom musíme klásť dôraz aj na bezpečnosť,“ uzavrel.






Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Deficit zahraničného obchodu USA v septembri vzrástol
<< predchádzajúci článok
Americký vojak, ktorý opustil stanovište, nepôjde do väzenia