Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Auto moto

27. decembra 2005

Vynovený levík



7 x 24 hodín sme testovali Peugeot 307 2,0 HDI XS



Zdieľať
Kompaktný Peugeot 307 si po úspešných rokoch predaja vyslúžil omladenie zovňajšku - tzv. facelift. Ako sa dalo čakať, priblížil sa svojím vzhľadom mladšiemu modelu 407. Ako sa nám páčil v spojení s dynamickým motorom 2,0 HDI? Veľmi ...


Papuľa pre všetkých
Potom ako väčší model Peugeot 407 úspešne priniesol nový dizajn prednej masky vo forme veľkej otvorenej papule, aplikoval ho teraz výrobca aj na menšom modeli 307. Popritom sa zmenil dizajn predných svetlometov, ktorých vnútro teraz pozostáva            z viacerých samostatných optických jednotiek. Zadné svetlá zase využívajú modernú techniku LED diód. Zaujímavé sú aj predné hmlovky, umelecky zarámované do chrómovaných krúžkov.

Ako katapult
Kompaktná karoséria so stabilným podvozkom by ani nepotrebovala príliš veľký motor, aby sa dosiahli dynamické jazdné výsledky. Celkom by jej postačil aj menší turbodiesel s objemom 1,6 litra a výkonom 80 kW/110 k. My sme si však užívali dynamikou priam prekypujúci dvojliter HDI. Moderný motor s výkonom rovných 100 kW/136 k, ktorý je vybavený filtrom pevných častíc, spĺňa však aj ekologické nároky. Jeho zvuk je výborne utlmený a v spojení so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou vytvorili ideálne zohratú dvojicu. Motor sa najskôr krátko nadýchne a potom vás vymrští vpred ako katapult. Podvozok hrá v rovnako vysokej lige, podrží, aj keď je už zle-nedobre.        Maximálka elegantného autíčka je s týmto motorom dokonca  202 km/h a zrýchlenie na 100 km/h zvláda pod desať sekúnd. Spotreba sa pritom pohybuje medzi príjemnými piatimi až šiestimi litrami na 100 km.

Germánsky dokonalý interiér
Plavné tvary exteriéru sa vo vnútri rozhodol výrobca radšej nahradiť ergonómiou. Prehľadne umiestnené ovládače tak spolu   s jednoduchými tvarmi prístrojovky vytvárajú dokonalú symbiózu. Spracovanie je takmer bezchybné, výbava s pomenovaním XS luxuriózna - obsahuje napríklad aj volant a radiacu páku v koži, klimatizáciu, centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním, palubný počítač a autorádio s CD a ovládaním pod volantom.
Za príplatok však dostanete aj také špecialitky ako automatické stierače a zapínanie svetlometov, elektrochromatické spätné zrkadlo, elektricky ovládané všetky okná a vonkajšie zrkadlá so sklopením. Väčšie kufre ľahko odveziete po sklopení zadných sedačiek - vstup do kufra je vynikajúci, má nízku hranu a veľký otvor.


Bezpečnosť na jednotku
Netreba ani pochybovať o vysokej úrovni bezpečnostnej výbavy Peugeota 307 - obsahuje airbag vodiča a spolujazdca, bočné a hlavové airbagy, ABS a elektronický rozdeľovač brzdných síl. Na zahodenie nie je ani podpora brzdenia v krízových situáciách, ale za systém kontroly stability ESP si musíte priplatiť 25 000 korún. To nie je celkom fér.
 

Pomer cena/výkon
Motor 2,0 HDI sa spája iba s vyššími úrovňami výbavy - XS, XT a XSI. Najlacnejšia XS stojí s päťdverovou karosériou 772 000 Sk, čo nie je práve najmenej, ale vzhľadom na takmer kompletnú výbavu ani príliš veľa. V každom prípade si dovolíme povedať, že tento model bol hodný každej koruny - presvedčil nás totiž svojou krásou, praktickosťou a výkonnosťou.
Adriana Tomanová


   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Fiesta oslávi tridsiatku
<< predchádzajúci článok
Linda sa učila od Maďarov!