|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
10. marca 2006
Vyhľadávač Google mimosúdne urovná proces súvisiaci s reklamným podvodom
Spoločnosť Google Inc. súhlasila s vyplatením 90 miliónov USD, čo je v prepočte asi 2,8 miliardy SKK, v rámci mimosúdneho vyrovnania ohľadom reklamného podvodu, ktorého sa dopustila tretia strana na jej webovej stránke.
Zdieľať
Navrhovatelia obviňujú Google, že predražil cenu on-line reklamy pre tisícky zadávateľov, ktorí platili za klamlivé referencie o záujme o kúpu, generované trikom známym ako "klikací podvod".
Spoločnosti propagujúce na internete využívajú systém platby Cost-Per-Thousand (CPM), teda platia určitý poplatok za tisíc zobrazení reklamného banera po kliknutí užívateľom. Pri "klikacom podvode" dochádza k otváraniu banerov z iného dôvodu, ako je dobrý úmysel používateľa internetu navštíviť webovú stránku s cieľom kúpiť tovary, služby alebo získať informácie. Pohnútkou môže byť napríklad nečestný úmysel umelo zvýšiť náklady propagujúcej firmy.
Vyrovnanie sa týka všetkých zadávateľov reklamy, ktorí využívali daný reklamný systém na vyhľadávači Google od februára 2002. Drvivá väčšina tržieb prevádzkovateľa najväčšieho internetového vyhľadávača na svete, okolo 97 %, plynie zo spomínaného reklamného systému platby za kliknutie na reklamný baner. Kritici o ňom tvrdia, že je pomerne náchylný na podvod. Firma ale bagatelizovala riziko s tvrdením, že iba malé percento vyhľadávacej reklamy je takto zneužiteľné.
Informovala o tom agentúra Reuters.
Vyrovnanie sa týka všetkých zadávateľov reklamy, ktorí využívali daný reklamný systém na vyhľadávači Google od februára 2002. Drvivá väčšina tržieb prevádzkovateľa najväčšieho internetového vyhľadávača na svete, okolo 97 %, plynie zo spomínaného reklamného systému platby za kliknutie na reklamný baner. Kritici o ňom tvrdia, že je pomerne náchylný na podvod. Firma ale bagatelizovala riziko s tvrdením, že iba malé percento vyhľadávacej reklamy je takto zneužiteľné.
Informovala o tom agentúra Reuters.
(TASR)