|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
02. marca 2010
Výdavky do online reklamy vlani klesli
Výdavky do online reklamy vlani klesli. Ako agentúru SITA informovala výkonná manažérka Asociácie internetových médií Veronika Pizano, objem výdavkov do internetovej reklamy na ...
Zdieľať
Výdavky do online reklamy vlani klesli. Ako agentúru SITA informovala výkonná manažérka Asociácie internetových médií Veronika Pizano, objem výdavkov do internetovej reklamy na členských serveroch Asociácie internetových médií dosiahol vlani 23,3 mil. eur, čo je v porovnaní s rokom 2008 pokles o 5,4%. "Ide o prvý pokles od roku 2004, z ktorého pochádzajú prvé údaje výdavkov do reklamy v internete. Na poklese sa podpísal najmä posledný kvartál uplynulého roka, v ktorom boli výdavky nižšie až o 20%," informovala ďalej Asociácia internetových médií.
Medzi typmi internetovej reklamy si nadpolovičný podiel udržiava bannerová reklama s 52% (12,1 mil. €), na druhom mieste s 22% je riadková inzercia (5,7 mil. €) a na treťom vyhľadávanie so 16% (3,8 mil. €). "V medziročnom porovnaní zaznamenali výrazný nárast kreatívne reklamy, tzv. rich media (+155%).
Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, vlani začala Asociácia internetových médií zverejňovať percentuálne rozdelenie súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví. V minulom roku tak najviac do online reklamy investovalo telekomunikačné (23%), finančné (16%) a motoristické odvetvie (15%). Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,5% a na piatom mieste sú iné rôzne služby s 8,3%, ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby alebo reklamu na vzdelávanie.
Asociácia internetových médií funguje od mája 2005 ako asociácia slovenských médií na internete, ktorej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má 29 riadnych členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2008 nahlásilo 25 členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2009 nahlásilo 30 členov.
SITA
Medzi typmi internetovej reklamy si nadpolovičný podiel udržiava bannerová reklama s 52% (12,1 mil. €), na druhom mieste s 22% je riadková inzercia (5,7 mil. €) a na treťom vyhľadávanie so 16% (3,8 mil. €). "V medziročnom porovnaní zaznamenali výrazný nárast kreatívne reklamy, tzv. rich media (+155%).
Ako sa ďalej uvádza v tlačovej správe, vlani začala Asociácia internetových médií zverejňovať percentuálne rozdelenie súčtu príjmov z bannerovej reklamy a rich médií podľa jednotlivých odvetví. V minulom roku tak najviac do online reklamy investovalo telekomunikačné (23%), finančné (16%) a motoristické odvetvie (15%). Štvrté miesto patrí potravinárskemu tovaru s 8,5% a na piatom mieste sú iné rôzne služby s 8,3%, ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby alebo reklamu na vzdelávanie.
Asociácia internetových médií funguje od mája 2005 ako asociácia slovenských médií na internete, ktorej hlavným cieľom je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média. V súčasnosti má 29 riadnych členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2008 nahlásilo 25 členov. Objemy za štvrtý kvartál roka 2009 nahlásilo 30 členov.
SITA