|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
08. novembra 2005
Vydarená kombinácia
7 x 24 hodín sme testovali Škodu Octavia Combi 1,9 TDI Elegance
Zdieľať
Naozaj vydarená karoséria
O pekne tvarovanej karosérii novej Octavie sa môžeme vyjadrovať iba v pozitívach. Aj po takmer roku od predstavenia nás jej tvary dokážu stále potešiť a zaujať. Záleží len na správnej farbe a pekných „topánkach“ - elegantných hliníkových diskoch.
Motor s dobrou výchovou
Starý známy turbodiesel 1,9 TDI (77 kW/105 k) má moderné priame vstrekovanie nafty so systémom pumpa-čerpadlo. Môžeme mu atestovať pomerne dobrú kultúru chodu a celkom príjemný zvuk. Na rozdiel od väčšieho dvojlitra TDI má iba päťstupňový manuál, ale ten je výborne odstupňovaný. Radenie je, ako vo väčšine Volkswagenov, presné a ľahké. Maximálka Octavie s týmto motorom je slušných 191 km/h a zrýchlenie na 100 km/h zvláda za 11,9 s. Na také veľké a priestranné vozidlo nám vyšla veľmi príjemná spotreba - v priemere 5,8 l/100 km. Jazda s Octaviou je vo všeobecnosti veľmi bezpečná a jazdné vlastnosti ničím nezaostávajú za konkurenciou. Je to dôsledok moderného podvozku s viacprvkovými závesmi kolies.
Priestor nadovšetko
Nesadajme si hneď za volant, začnime netradične - obrovským batožinovým priestorom so základným objemom 580 l. Môžete si ho vybaviť praktickou gumovou vaňou a vo výbave N1 mu nesmie chýbať posuvná mreža za zadnými sedadlami. Okrem vyššieho hluku od zadnej partie auta si v kombíku užijete pohodlie rovnaké ako v Octavii sedan. Ideálny posed zaručí výškové nastavovanie sedačky aj volantu, vysokí vodiči si budú pochvaľovať predné sedadlá, ktoré sú dostatočne veľké a pohodlné. Moderne a esteticky príjemne pôsobil čierny interiér so svetlosivým stropom a efektnými karbónovými lištami. Mimoriadnu pochvalu si zaslúžia vo dverách praktické úložné priestory, ktoré pokojne pojmú aj veľkú 1,5-litrovú fľašu s nápojom. Navyše, pred lakťovou opierkou sú umiestnené dva držiaky na plechovky. Autorádio s CD prehrávačom malo dobrý a ničím neskreslený zvuk, luxusným prvkom výbavy, ktorý by sme však nemenili za nič, bola dvojzónová automatická klimatizácia. Celkom fajn bola aj nad spätným zrkadielkom umiestnená schránka na slnečné okuliare. Druhé si môžete odložiť v ďalšej schránke na vrchu prístrojovky. Prístroje má Octavia taktiež pekné, klasicky nazeleno podsvietené, dobre čitateľné, s chrómovanými rámčekmi. Medzi nimi bol umiestnený veľký digitálny displej s informáciami a údajmi palubného počítača. Elektricky sa dali ovládať všetky okná, spätné zrkadielka a prvkom luxusnej výbavy bol aj tempomat.
Bezpečná jazda
Na Octavii nás teda milo prekvapili bezpečné jazdné vlastnosti, „pozichrované“ ešte aj stabilizačným systémom ESP a obligátnym ABS. V najvyššej výbave s názvom Elegance bolo samozrejmosťou aj šesť airbagov a predné sedadlá s aktívnymi opierkami hlavy. Vzadu sme v Octavii našli aj úchyty na dve detské sedačky ISOFIX, predný airbag spolujazdca sa dá vypnúť, ak by ste tam chceli voziť dieťa v sedačke obrátenej do protismeru.
Rozumný výber
Rozmerovo veľké, pohodlné a pritom atraktívne kombi s vysokou úrovňou výbavy a mimoriadne úsporným motorom nič nepokazilo ani svojou cenou - 665 000 korún bez DPH. Pre tých, čo nepodnikajú, je určite zaujímavá aj informácia, že za cenu 659 900 korún s DPH dostanete najlacnejšiu verziu Classic s motorom 1,9 TDI.