|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
18. septembra 2015
Vyčkávanie malých pacientov má byť v Košiciach minulosťou
Detská fakultná nemocnica (DFN) v Košiciach
Zdieľať
Detská fakultná nemocnica (DFN) v Košiciach Foto: TASR/František Iván
Košice 18. septembra (TASR) - Malí pacienti už nebudú musieť dlho vyčkávať pred ambulanciami Detskej fakultnej nemocnice (DFN) Košice. Sľubuje to vedenie nemocnice, ktoré prechádza na moderný rezervačný systém. DFN začne v najbližších týždňoch testovať tzv. "letiskový systém". O novom spôsobe objednávania informoval dnes v Košiciach aj minister zdravotníctva Viliam Čislák, ktorý pre nemocnicu vyčlenil 900.000 eur. "Detský pacient je naozaj veľmi špecifický a dlhé čakania zvyšujú stres nielen nášho malého pacienta, ale aj rodiča. Preto som rada, že túto situáciu budeme vedieť ovplyvniť novým objednávacím systémom," vysvetlila riaditeľka košickej DFN Ingrid Urbančíková s tým, že systém plánujú zaviesť do konca roka.
Financie poskytlo ministerstvo zdravotníctva z kapitálových zdrojov. Minister zdôraznil, že na prvom mieste je vždy pacient. "V čakárni býva často nervozita, som rád, že takýto spôsob objednávania prispeje ku komfortu," povedal. Rýchlejšie objednávanie plánuje zaviesť aj v ďalších nemocniciach v rámci celého Slovenska, prvé budú detské.
Systém prišiel do Košíc predstaviť riaditeľ Detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou Ladislav Kužela. Jeho nemocnica už testuje systém štyri mesiace. Za toto obdobie sa výrazne skrátil čas čakania pacientov, a to na priemerných 23 minút, ak si vyšetrenie rezervujú cez internet. "Nikto vás nemá ako predbehnúť, pretože systém vás zaradí," zdôraznil Kužela. Pripustil, že v súkromných ambulanciách systém objednávania cez internet už funguje, ale podľa neho v takomto rozmere to nemá ani jedna. Zároveň dodal, že mysleli aj na akútnych pacientov, ktorí vďaka systému nebudú musieť takisto vyčkávať. Ak sa pacient neobjedná cez internet a objedná sa až po vstupe do nemocnice, čas čakania predstavuje priemerne 80 minút.
Doteraz sa v košickej DFN postupovalo pri objednávaní štandardne, poradie pacientov sa určovalo podľa ich príchodu do čakárne alebo podľa telefonického objednania. Tento model so sebou prinášal niekoľkohodinové čakania.
Pacient v rámci nového systému dostane pri registrácii kartičku s číslom, ktorú si odloží a použije aj pri ďalších návštevách lekára vo všetkých ambulanciách DFN. Poradie na vyšetrenie určí systém automaticky, podľa príchodu pacienta na registráciu. Predpokladaný čas vybavenia si bude môcť pacient sledovať na monitoroch pred ambulanciami. Pacient sa môže objednať pri vstupe do ambulantnej časti, druhou možnosťou bude objednávanie cez internet. Lekári a sestričky uvidia v počítači, koho majú v čakárni. Pre pacientov je tiež dôležité, že aj po zarezervovaní si termínu na webe nemocnice je potrebné, aby sa prihlásili v deň vyšetrenia na registrácii pacientov.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR