|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
05. septembra 2019
Výbor pre hospodárske záležitosti nerokoval, nebol uznášaniaschopný
Na archívnej snímke poslankyňa NR SR Jana Kiššová (SaS).
Zdieľať
Na archívnej snímke poslankyňa NR SR Jana Kiššová (SaS). Foto: TASR Martin Baumann
Bratislava 5. septembra (TASR) - Poslanci Výboru NR SR pre hospodárske záležitosti vo štvrtok nerokovali. Výbor nebol uznášaniaschopný, pretože koaliční poslanci sa z rokovania ospravedlnili, uviedla jeho predsedníčka Jana Kiššová (SaS).Poslanci chceli s ministrom dopravy Árpádom Érsekom (Most-Híd) diskutovať o materiáli v násypoch stavby bratislavského obchvatu a o spresnení termínov jednotlivých etáp jeho výstavby. Pre médiá to uviedol jeho člen Miroslav Ivan (SaS).
Výbor mal v programe správu s 2 bodmi, ktoré sa týkali obchvatu. Prvým bodom dokumentu bola Správa o záveroch kontroly Slovenskej stavebnej inšpekcie, ktorej obsahom bolo dodržiavanie zákonných postupov pri výstavbe Diaľnice D4 a Rýchlostnej cesty R7 a druhým Správa o stave projektovej prípravy, výbere zhotoviteľa a procesu výstavby na I. a II. etape budovania križovatky D4/D1 na základe uznesenia výboru z 18. júna 2019.
„Budeme musieť požiadať ministra, aby nám správu predložil na ďalšom riadnom výbore, a aby ju aktualizoval," povedal poslanec Ivan s tým, že súčasná je z 22. augusta a ďalší výbor môže byť v októbri. Podľa informácií zo správy má ešte zhotoviteľ zaslať dokumenty ministerstvu o použitých materiáloch v násype a certifikátoch zhody na násypy. "Či niekto urobil zásahy, o tom nech rozhodne stavebný dohľad a jeho závery," konštatoval poslanec. O tom, čo môže byť použité v násype ako materiál, hovoria normy. Podľa neho bude dôležité, či materiál, ktorý bol odobraný, zodpovedá normám, a či mohol alebo nemohol byť použitý na stavbe.
V súvislosti s tempom výstavby Ivan uviedol, že Národná diaľničná spoločnosť mohla konať rýchlejšie v príprave D1 a križovatky D1, aby mohol koncesionár včas pokračovať. Najťažším bude podľa neho na obchvate súboj právnických kancelárií, ktoré zastupujú štát, teda ministerstvo ako objednávateľa, a zhotoviteľa, keď sa budú riešiť kompenzácie.
Rok 2023 by mohol byť finálnym termínom, keď bude ukončená celá stavba bratislavského obchvatu, uzavrel poslanec Ivan.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR