|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 23.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Nadežda
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
29. marca 2016
Výberová chronológia niektorých únosov lietadiel vo svete
Linkové lietadlo unesené v Egypte s vyše 80 ľuďmi na palube pristálo dnes na medzinárodnom letisku v Larnake na Cypre. Egyptské ministerstvo civilného letectva potvrdilo, že ...
Zdieľať
Ilustračné foto Foto: TASR
Atény 29. marca (TASR) - Linkové lietadlo unesené v Egypte s vyše 80 ľuďmi na palube pristálo dnes na medzinárodnom letisku v Larnake na Cypre. Egyptské ministerstvo civilného letectva potvrdilo, že vnútroštátny let číslo 181 spoločnosti EgyptAir, smerujúci z Alexandrie do Káhiry s 81 cestujúcimi na palube, uniesol cestujúci, ktorý tvrdil, že má na sebe opasok s výbušninami.TASR prináša výberovú chronológiu niektorých únosov lietadiel vo svete.
- Február 1931 - Prvý únos lietadla zaznamenali v juhoamerickom Peru.
- Júl 1948 - Pri prvom ázijskom únose lietadla, kde sa lietadla spoločnosti Cathay Pacific zmocnili štyria čínski únoscovia, zahynulo 25 ľudí. Lietadlo, ktoré smerovalo z Macaa do Hongkongu sa zrútilo do mora.
- August 1960 - Prvý zaznamenaný únos lietadla v Zväze sovietskych socialistických republík (ZSSR), podrobnosti však neboli zverejnené.
- Júl 1968 - Prvý arabsko-izraelský incident a tiež prvý zo série politických únosov predstavoval únos izraelského lietadla v talianskom Ríme. Traja arabskí únoscovia na unesenom lietadle odleteli do Alžírska.
- September 1974 - Muž z dvoma granátmi požadoval, aby pilot lietadla spoločnosti Air Vietnam, letiaceho z Danagu, zmenil kurz na Hanoj. Po tom, čo únosca odpálil granáty, zahynulo všetkých 70 osôb na palube.
- August 1990 - Jedenásť sovietskych trestancov ustúpilo bezpečnostným silám po únose lietadla Aeroflot Tu-154 s 92 pasažiermi a deviatimi členmi posádky.
2. októbra 1990 - Došlo k únosu lietadla čínskej spoločnosti CAAC Boeing-737 so 104 osobami na palube letiaceho z mesta Sia-men do Kantónu. Pri pristávaní na letisku v Kantóne sa lietadlo z neobjasnených príčin zrazilo s ďalšími dvoma strojmi. Pri nehode zahynulo 128 osôb vrátane únoscu, ktorým bol čínsky občan.
14. februára 1991 - Japonský turista Hiromu Kato nafúknutým papierovým vreckom imitujúcim bombu odklonil z trasy Tokio-San Francisco-Chicago lietadlo Boeing-747. Pilotovi nakoniec po 2500 kilometrov dlhého letu došla s únoscom trpezlivosť a rozhodol sa na pôvodnú trasu vrátiť.
- Júl 1999 - Muž uniesol japonské lietadlo s 517 ľuďmi na palube a usmrtil pilota.
- December 1999 - O únos lietadla na trase Praha - Düsseldorf sa neúspešne pokúsil arabsky hovoriaci muž, ktorý sa vyhrážal posádke, že lietadlo vyhodí do vzduchu. Po 70-minútovom lete pristálo lietadlo spoločnosti Lufthansa s 23 pasažiermi bezpečne a načas v západonemeckom Düsseldorfe, kde sa 41-ročný únosca vzdal polícii.
12. septembra 2005 - Telesne postihnutý muž a jeho syn uniesli malé lietadlo s približne 25 osobami na palube, ktoré bolo na ceste z provincie Caquetá do Bogoty. Granáty na palubu preniesli ukryté v invalidnom vozíku, ktorý kvôli svojej veľkosti nemohol prejsť detektorom kovov. Páchatelia Porfirio Ramirez (42) a jeho 23-ročný syn Linsen sa vzdali asi päť hodín po prepustení rukojemníkov.
3. októbra 2006 - Dopravné lietadlo tureckej spoločnosti Turkish Airlines so 107 cestujúcimi a šiestimi členmi posádky na palube uniesli dvaja Turci počas letu z albánskej metropoly Tirana do Istanbulu. Dôvodom ich činu bol protest proti nachádzajúcej návšteve pápeža Benedikta XVI. v Turecku.
9. septembra 2009 - Boeing 737 spoločnosti AeroMexico bol unesený po odlete z letiska neďaleko letoviska Cancún na juhozápade krajiny. Krátka dráma uneseného mexického lietadla sa skončila bez krviprelievania. Únos zorganizoval 44-ročný náboženský fanatik z Bolívie, ktorý tvrdil, že konal na základe božieho zjavenia. Únosca tvrdil, že chcel varovať mexického prezidenta Felipeho Calderóna pred hroziacim zemetrasením.
17. februára 2014 - Lietadlo etiópskej leteckej spoločnosti Ethiopian Airlines uniesol do švajčiarskej Ženevy jeho druhý pilot, ktorý sa následne vzdal policajtom a požiadal o azyl vo Švajčiarsku. Kopilot sa zmocnil lietadla, keď pilot odišiel na toaletu. Muž sa zamkol v kokpite a po pristátí opustil stroj oknom pomocou lana a vzdal sa. Pasažierom ani ďalším členom posádky podľa polície nehrozilo nebezpečenstvo, pretože druhý pilot nebol ozbrojený. O azyl žiadal údajne preto, že sa obával perzekúcie vo svojej krajine.
- Február 1931 - Prvý únos lietadla zaznamenali v juhoamerickom Peru.
- Júl 1948 - Pri prvom ázijskom únose lietadla, kde sa lietadla spoločnosti Cathay Pacific zmocnili štyria čínski únoscovia, zahynulo 25 ľudí. Lietadlo, ktoré smerovalo z Macaa do Hongkongu sa zrútilo do mora.
- August 1960 - Prvý zaznamenaný únos lietadla v Zväze sovietskych socialistických republík (ZSSR), podrobnosti však neboli zverejnené.
- Júl 1968 - Prvý arabsko-izraelský incident a tiež prvý zo série politických únosov predstavoval únos izraelského lietadla v talianskom Ríme. Traja arabskí únoscovia na unesenom lietadle odleteli do Alžírska.
- September 1974 - Muž z dvoma granátmi požadoval, aby pilot lietadla spoločnosti Air Vietnam, letiaceho z Danagu, zmenil kurz na Hanoj. Po tom, čo únosca odpálil granáty, zahynulo všetkých 70 osôb na palube.
- August 1990 - Jedenásť sovietskych trestancov ustúpilo bezpečnostným silám po únose lietadla Aeroflot Tu-154 s 92 pasažiermi a deviatimi členmi posádky.
2. októbra 1990 - Došlo k únosu lietadla čínskej spoločnosti CAAC Boeing-737 so 104 osobami na palube letiaceho z mesta Sia-men do Kantónu. Pri pristávaní na letisku v Kantóne sa lietadlo z neobjasnených príčin zrazilo s ďalšími dvoma strojmi. Pri nehode zahynulo 128 osôb vrátane únoscu, ktorým bol čínsky občan.
14. februára 1991 - Japonský turista Hiromu Kato nafúknutým papierovým vreckom imitujúcim bombu odklonil z trasy Tokio-San Francisco-Chicago lietadlo Boeing-747. Pilotovi nakoniec po 2500 kilometrov dlhého letu došla s únoscom trpezlivosť a rozhodol sa na pôvodnú trasu vrátiť.
- Júl 1999 - Muž uniesol japonské lietadlo s 517 ľuďmi na palube a usmrtil pilota.
- December 1999 - O únos lietadla na trase Praha - Düsseldorf sa neúspešne pokúsil arabsky hovoriaci muž, ktorý sa vyhrážal posádke, že lietadlo vyhodí do vzduchu. Po 70-minútovom lete pristálo lietadlo spoločnosti Lufthansa s 23 pasažiermi bezpečne a načas v západonemeckom Düsseldorfe, kde sa 41-ročný únosca vzdal polícii.
12. septembra 2005 - Telesne postihnutý muž a jeho syn uniesli malé lietadlo s približne 25 osobami na palube, ktoré bolo na ceste z provincie Caquetá do Bogoty. Granáty na palubu preniesli ukryté v invalidnom vozíku, ktorý kvôli svojej veľkosti nemohol prejsť detektorom kovov. Páchatelia Porfirio Ramirez (42) a jeho 23-ročný syn Linsen sa vzdali asi päť hodín po prepustení rukojemníkov.
3. októbra 2006 - Dopravné lietadlo tureckej spoločnosti Turkish Airlines so 107 cestujúcimi a šiestimi členmi posádky na palube uniesli dvaja Turci počas letu z albánskej metropoly Tirana do Istanbulu. Dôvodom ich činu bol protest proti nachádzajúcej návšteve pápeža Benedikta XVI. v Turecku.
9. septembra 2009 - Boeing 737 spoločnosti AeroMexico bol unesený po odlete z letiska neďaleko letoviska Cancún na juhozápade krajiny. Krátka dráma uneseného mexického lietadla sa skončila bez krviprelievania. Únos zorganizoval 44-ročný náboženský fanatik z Bolívie, ktorý tvrdil, že konal na základe božieho zjavenia. Únosca tvrdil, že chcel varovať mexického prezidenta Felipeho Calderóna pred hroziacim zemetrasením.
17. februára 2014 - Lietadlo etiópskej leteckej spoločnosti Ethiopian Airlines uniesol do švajčiarskej Ženevy jeho druhý pilot, ktorý sa následne vzdal policajtom a požiadal o azyl vo Švajčiarsku. Kopilot sa zmocnil lietadla, keď pilot odišiel na toaletu. Muž sa zamkol v kokpite a po pristátí opustil stroj oknom pomocou lana a vzdal sa. Pasažierom ani ďalším členom posádky podľa polície nehrozilo nebezpečenstvo, pretože druhý pilot nebol ozbrojený. O azyl žiadal údajne preto, že sa obával perzekúcie vo svojej krajine.