|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 19.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Judita
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
20. októbra 2010
Výber mýta za deväť mesiacov bol 102,8 mil. eur
Komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila za deväť mesiacov prevádzky pre štát 102,8 mil. eur. Z toho v septembri dosiahli výnosy z mýta takmer 13,5 mil. eur. Z celkovej ...
Zdieľať
Foto: SITA BRATISLAVA 20. októbra (WEBNOVINY) - Komplexná služba elektronického výberu mýta zabezpečila za deväť mesiacov prevádzky pre štát 102,8 mil. eur. Z toho v septembri dosiahli výnosy z mýta takmer 13,5 mil. eur. Z celkovej sumy vybraného mýta až 42 % zaplatili prevádzkovatelia vozidiel zo zahraničia. Agentúru SITA o tom informovala v stredu Lenka Lendacká, mediálna zástupkyňa spoločnosti SkyToll, a.s., prevádzkujúcej mýtny systém pre automobily nad 3,5 tony od začiatku tohto roku.
"Do elektronického mýtneho systému bolo k 30. septembru zaregistrovaných viac ako 194 tisíc vozidiel, z ktorých až 66,5 % tvorili vozidlá zo zahraničia," uviedol generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti SkyToll Matej Okáli.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách bolo na mýte vybraných spolu viac ako 64,2 mil. eur a na spoplatnených úsekoch ciest prvej triedy 35,5 mil. eur. "V rámci tranzitného ticketingu sa pre štát k 30. septembru vybralo 3,1 mil. eur. Za predchádzajúce obdobie bol deň s najvyšším výberom mýta 16. septembra. Vtedy sa na mýte pre štát vybralo 671 731 eur," informovala ďalej Lendacká. Denne využíva vymedzené úseky ciest v priemere 26 920 vozidiel.
Prevádzkovatelia automobilov zo zahraničia si podľa SkyToll-u vo väčšine prípadov volia režim predplatného mýta, pretože vymedzené úseky ciest využívajú len niekoľkokrát ročne. "Ide až o 88 % z celkového počtu zaregistrovaných zahraničných vozidiel. Zo slovenských prevádzkovateľov vozidiel si režim predplateného mýta zvolilo 66 %," dodala Lendacká.
Štát zaplatí spoločnosti SkyToll o 28 mil. eur viac ako sa pôvodne predpokladalo. Pôvodne mala výstavba a prevádzka mýta počas trinásť rokov stáť 852 mil. eur, nakoniec to bude okolo 880 mil. eur. Cenu mýta určenú v zmluve Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. a SkyTollu z 13. januára 2009 predražili tri dodatky. Mýtny systém nebude efektívny v tomto ani v ďalších troch rokoch. Za tieto štyri roky stratí štát na mýte vyše 205 mil. eur. O toľko majú totiž výpadky rozpočtových príjmov kvôli zavedeniu mýta prevyšovať predpokladané mýtne príjmy v rokoch 2010 až 2013. V tomto roku by mali príjmy mýta predstavovať 137,4 mil. eur a výpadky príjmov 216,85 mil. eur, čo znamená rozdiel 79,46 mil. eur. Platba mýtnej firme za vybudovanie a prevádzku mýtneho systému má v tomto roku dosiahnuť 94,64 mil. eur. Výpadok príjmov z diaľničných nálepiek pre automobily nad 3,5 tony, ktoré už platia mýto, predstavuje 41,22 mil. eur a výpadok príjmov zo spotrebnej dane na naftu, zníženej na žiadosť autodopravcov, má byť 81 mil. eur. Nepriaznivá bilancia mýtneho systému sa má postupne zmierňovať, keď strata sa má v roku 2013 znížiť na 34,93 mil. eur.
SITA
"Do elektronického mýtneho systému bolo k 30. septembru zaregistrovaných viac ako 194 tisíc vozidiel, z ktorých až 66,5 % tvorili vozidlá zo zahraničia," uviedol generálny riaditeľ a predseda predstavenstva spoločnosti SkyToll Matej Okáli.
Za užívanie vymedzených úsekov ciest na diaľniciach a rýchlostných cestách bolo na mýte vybraných spolu viac ako 64,2 mil. eur a na spoplatnených úsekoch ciest prvej triedy 35,5 mil. eur. "V rámci tranzitného ticketingu sa pre štát k 30. septembru vybralo 3,1 mil. eur. Za predchádzajúce obdobie bol deň s najvyšším výberom mýta 16. septembra. Vtedy sa na mýte pre štát vybralo 671 731 eur," informovala ďalej Lendacká. Denne využíva vymedzené úseky ciest v priemere 26 920 vozidiel.
Prevádzkovatelia automobilov zo zahraničia si podľa SkyToll-u vo väčšine prípadov volia režim predplatného mýta, pretože vymedzené úseky ciest využívajú len niekoľkokrát ročne. "Ide až o 88 % z celkového počtu zaregistrovaných zahraničných vozidiel. Zo slovenských prevádzkovateľov vozidiel si režim predplateného mýta zvolilo 66 %," dodala Lendacká.
Štát zaplatí spoločnosti SkyToll o 28 mil. eur viac ako sa pôvodne predpokladalo. Pôvodne mala výstavba a prevádzka mýta počas trinásť rokov stáť 852 mil. eur, nakoniec to bude okolo 880 mil. eur. Cenu mýta určenú v zmluve Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), a.s. a SkyTollu z 13. januára 2009 predražili tri dodatky. Mýtny systém nebude efektívny v tomto ani v ďalších troch rokoch. Za tieto štyri roky stratí štát na mýte vyše 205 mil. eur. O toľko majú totiž výpadky rozpočtových príjmov kvôli zavedeniu mýta prevyšovať predpokladané mýtne príjmy v rokoch 2010 až 2013. V tomto roku by mali príjmy mýta predstavovať 137,4 mil. eur a výpadky príjmov 216,85 mil. eur, čo znamená rozdiel 79,46 mil. eur. Platba mýtnej firme za vybudovanie a prevádzku mýtneho systému má v tomto roku dosiahnuť 94,64 mil. eur. Výpadok príjmov z diaľničných nálepiek pre automobily nad 3,5 tony, ktoré už platia mýto, predstavuje 41,22 mil. eur a výpadok príjmov zo spotrebnej dane na naftu, zníženej na žiadosť autodopravcov, má byť 81 mil. eur. Nepriaznivá bilancia mýtneho systému sa má postupne zmierňovať, keď strata sa má v roku 2013 znížiť na 34,93 mil. eur.
SITA