|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Utorok 5.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Imrich
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
28. decembra 2011
Výber daní od 1. januára zastreší nová Finančná správa SR
Komunikáciu občanov a firiem so štátom v súvislosti so správou daní čakajú od 1. januára budúceho roku zmeny. Oficiálne totiž vznikne Finančná správa SR, ktorá spája daňové orgány a colnú ...
Zdieľať
BRATISLAVA 28. decembra (WEBNOVINY) - Komunikáciu občanov a firiem so štátom v súvislosti so správou daní čakajú od 1. januára budúceho roku zmeny. Oficiálne totiž vznikne Finančná správa SR, ktorá spája daňové orgány a colnú správu.
Podľa ministra financií Ivana Mikloša to nebude znamenať zníženie dostupnosti služieb správcov daní, ale naopak, finančná správa sa má správať proklientskejšie. "Cieľom je vytvoriť nový, efektívnejší, lepšie fungujúci systém a organizovanie a riadenie výberu štátnych príjmov,“ konštatoval na stredajšej tlačovej konferencii Mikloš.
Organizačná štruktúra
Organizačná štruktúra finančnej správy bude od začiatku budúceho roka pozostávať z Finančného riaditeľstva SR, ôsmich daňových úradov v sídlach VÚC s pobočkami daňových úradov a kontaktnými miestami úradov.
Daňovníkom bude k dispozícii aj jeden daňový úrad pre vybrané daňové subjekty v Bratislave a osem colných úradov v sídlach VÚC s pobočkami colných úradov a stanicami colných úradov. Rovnako bude súčasťou novej štruktúry aj colný úrad v Michalovciach a jeden Kriminálny úrad finančnej správy, ako aj Kompetenčné centrum finančných operácií.
"Transformáciou doterajších daňových a colných orgánov do novej finančnej správy sa nemení k horšiemu dostupnosť služieb pre ľudí. Sieť daňových úradov a ich pobočiek a kontaktných miest bude kopírovať doterajšie umiestnenie,“ tvrdí minister. Formálne sa síce stane daňovník klientom daňového úradu v sídle vyššieho územného celku, ale všetky veci vybaví tak ako doteraz, či už v sídle daňového úradu, pobočky, alebo na kontaktnom mieste.
Zmeny v komunikácii subjektov
Zmeny však nastanú aj vo formálnej komunikácii daňových subjektov s daňovými úradmi. Tie v súčasnosti rozposielajú daňovým subjektom nové identifikačné čísla, ktoré budú zároveň slúžiť ako osobitné číslo účtu, ktoré bude daňovník využívať. Pri platbe daní sa bude využívať iba rozdielne predčíslie tohto účtu podľa jednotlivých typov daní. Šéf Daňového riaditeľstva SR Igor Krnáč preto upozorňuje, aby si daňovníci vyzdvihovali na poštách zásielky s novými identifikačnými číslami od daňových úradov, ktoré im v súčasnosti chodia.
Súčasťou zmien v komunikácii so správcom daní bude aj povinnosť niektorých daňovníkov komunikovať výlučne elektronicky. Povinnosť doručovať podania daňovému a colnému orgánu výlučne elektronicky však budú mať až od začiatku apríla. Na decembrovej schôdzi NR SR totiž poslanci schválili novelu tzv. daňového poriadku, ktorá posúva účinnosť povinnosti komunikovať elektronicky pre vymedzené daňové subjekty z pôvodného termínu 1. januára 2012 na 1. apríl 2012.
Elektronická komunikácia
Doručovať podania elektronickými prostriedkami je pritom podľa ustanovenia nového daňového poriadku povinný daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalej daňový poradca za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní či advokát rovnako za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní.
Nová povinnosť sa podľa informácií zverejnených Daňovým riaditeľstvom SR vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený vymedzený okruh subjektov podať. Výnimku tvoria prílohy podania, ktoré môžu subjekty doručovať aj inak ako elektronickými prostriedkami.
Od 1. januára sa však zavádza aj možnosť bezplatnej elektronickej komunikácie daňových subjektov s daňovými úradmi cez elektronický identifikátor, ktorý si môžu od správcu dane vyžiadať. Doteraz bolo totiž možné elektronicky s daňovými úradmi komunikovať iba po zaplatení za zaručený elektronický podpis, pričom táto možnosť zostáva k dispozícii aj po 1. januári budúceho roku.
Podľa ministra financií Ivana Mikloša to nebude znamenať zníženie dostupnosti služieb správcov daní, ale naopak, finančná správa sa má správať proklientskejšie. "Cieľom je vytvoriť nový, efektívnejší, lepšie fungujúci systém a organizovanie a riadenie výberu štátnych príjmov,“ konštatoval na stredajšej tlačovej konferencii Mikloš.
Organizačná štruktúra
Organizačná štruktúra finančnej správy bude od začiatku budúceho roka pozostávať z Finančného riaditeľstva SR, ôsmich daňových úradov v sídlach VÚC s pobočkami daňových úradov a kontaktnými miestami úradov.
Daňovníkom bude k dispozícii aj jeden daňový úrad pre vybrané daňové subjekty v Bratislave a osem colných úradov v sídlach VÚC s pobočkami colných úradov a stanicami colných úradov. Rovnako bude súčasťou novej štruktúry aj colný úrad v Michalovciach a jeden Kriminálny úrad finančnej správy, ako aj Kompetenčné centrum finančných operácií.
"Transformáciou doterajších daňových a colných orgánov do novej finančnej správy sa nemení k horšiemu dostupnosť služieb pre ľudí. Sieť daňových úradov a ich pobočiek a kontaktných miest bude kopírovať doterajšie umiestnenie,“ tvrdí minister. Formálne sa síce stane daňovník klientom daňového úradu v sídle vyššieho územného celku, ale všetky veci vybaví tak ako doteraz, či už v sídle daňového úradu, pobočky, alebo na kontaktnom mieste.
Zmeny v komunikácii subjektov
Zmeny však nastanú aj vo formálnej komunikácii daňových subjektov s daňovými úradmi. Tie v súčasnosti rozposielajú daňovým subjektom nové identifikačné čísla, ktoré budú zároveň slúžiť ako osobitné číslo účtu, ktoré bude daňovník využívať. Pri platbe daní sa bude využívať iba rozdielne predčíslie tohto účtu podľa jednotlivých typov daní. Šéf Daňového riaditeľstva SR Igor Krnáč preto upozorňuje, aby si daňovníci vyzdvihovali na poštách zásielky s novými identifikačnými číslami od daňových úradov, ktoré im v súčasnosti chodia.
Súčasťou zmien v komunikácii so správcom daní bude aj povinnosť niektorých daňovníkov komunikovať výlučne elektronicky. Povinnosť doručovať podania daňovému a colnému orgánu výlučne elektronicky však budú mať až od začiatku apríla. Na decembrovej schôdzi NR SR totiž poslanci schválili novelu tzv. daňového poriadku, ktorá posúva účinnosť povinnosti komunikovať elektronicky pre vymedzené daňové subjekty z pôvodného termínu 1. januára 2012 na 1. apríl 2012.
Elektronická komunikácia
Doručovať podania elektronickými prostriedkami je pritom podľa ustanovenia nového daňového poriadku povinný daňový subjekt, ktorý je platiteľom dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalej daňový poradca za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní či advokát rovnako za daňový subjekt, ktorý zastupuje pri správe daní.
Nová povinnosť sa podľa informácií zverejnených Daňovým riaditeľstvom SR vzťahuje na všetky podania, ktoré je povinný alebo oprávnený vymedzený okruh subjektov podať. Výnimku tvoria prílohy podania, ktoré môžu subjekty doručovať aj inak ako elektronickými prostriedkami.
Od 1. januára sa však zavádza aj možnosť bezplatnej elektronickej komunikácie daňových subjektov s daňovými úradmi cez elektronický identifikátor, ktorý si môžu od správcu dane vyžiadať. Doteraz bolo totiž možné elektronicky s daňovými úradmi komunikovať iba po zaplatení za zaručený elektronický podpis, pričom táto možnosť zostáva k dispozícii aj po 1. januári budúceho roku.