Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

21. októbra 2015

VW si bude možno musieť odložiť na škandál viac ako 6,5 miliardy eur



Na archívnej snímke z 24. februára 2011 logo Volkswagenu v sídle spoločnosti v nemeckom Wolfsburgu.



Zdieľať
Na archívnej snímke z 24. februára 2011 logo Volkswagenu v sídle spoločnosti v nemeckom Wolfsburgu. Foto: TASR/AP
Wolfsburg 21. októbra (TASR) - Nemecká automobilka Volkswagen (VW) si možno bude musieť odložiť bokom viac ako 6,5 miliardy eur, ktoré doteraz vyčlenila na pokrytie výdavkov na emisný škandál, ak aféra tvrdo zasiahne jej predaj. Vyhlásil to dnes nový generálny riaditeľ VW Matthias Müller, ktorého citovala agentúra Reuters. Podľa neho 6,5 miliardy eur bude stáť len zvolávanie dieselových áut so softvérom, ktorý skresľoval skutočné údaje o emisiách.


"Môžem len špekulovať o ďalších finančných rezervách," povedal šéf koncernu a dodal, že ak dôjde k zmenám v objeme predaja, automobilka zareaguje veľmi rýchlo.

Stefan Weil, premiér spolkovej krajiny Dolné Sasko, ktorá je s 20-% podielom najväčším akcionárom Volkswagenu a má tak kreslo v dozornej rade koncernu, uviedol, že odbyt VW je zatiaľ stabilný.

Volkswagen zároveň potvrdil, že zastavil predaj nových dieselových áut so softvérom, ktorý môže falšovať údaje o emisiách. Automobilka sa v celej Európskej únii chystá zvolať na opravu približne 8,5 milióna vozidiel so zakázaným softvérom, z toho 2,4 milióna v Nemecku.

Škandál odhalila americká Agentúra na ochranu životného prostredia (EPA). Minulý mesiac totiž oznámila, že nemecká firma nainštalovala do vyše 480.000 dieselových áut v Spojených štátoch softvér, ktorý počas testovania umožňoval zamaskovať skutočné hodnoty oxidov dusíka. Volkswagen neskôr priznal, že po celom svete jazdí zhruba 11 miliónov áut s takýmto softvérom.

Hodnota akcií VW sa od vypuknutia škandálu prepadla približne o 25 % a bývalý riaditeľ Martin Winterkorn musel rezignovať na svoj post.

Müller v odpovedi na otázku Reuters, či je za škandál zodpovedná len malá skupina zamestnancov, uviedol iba toľko, že automobilka je stále "uprostred vyšetrovania, ktoré je pomerne rozsiahle a komplikované". Dodal, že jeho počiatky siahajú až do roku 2005.

Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
Vulin:Migračná kríza si vyžaduje každodenné odpovede,nie výrobu plánov
<< predchádzajúci článok
Švajčiarska vláda bude zmierňovať sankcie voči Iránu v súlade s EÚ