![]() |
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
![]() |
||||||
Nedeľa 23.2.2025
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
![]() |
||||||
Meniny má Roman, Romana
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
![]() |
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|

Ako uviedla agentúra Reuters, ktorá sa odvolala na výrobné plány nemeckej firmy, hlavnú úlohu by pri tom mal zohrať kľúčový čínsky trh. Volkswagen totiž v tejto krajine pripravuje na budúci rok otvorenie dvoch výrobných závodov.
Čínske závody by mali ročne dodať na trh približne 600.000 elektrických vozidiel. Ich produkcia by sa mala pridať k pripravovanej výrobe elektromobilov vo Zwickau, kde chce VW už v roku 2021 vyrábať 330.000 vozidiel. Postupne chce firma produkciu zvyšovať.
Zatiaľ čo Tesla stále pracuje na svojom cieli vyrobiť vyše 500.000 elektrovozidiel ročne, najmä vďaka novému závodu v Šanghaji, VW sa pri výrobe ekologických áut môže spoľahnúť aj na pracovnú silu v dvoch existujúcich čínskych závodoch, An-tching a Fo-šun.
Rozsah a rýchlosť, s akou VW nastupuje na trh s elektrickými autami, naznačuje, že vo výhode v tejto oblasti budú zabehnuté automobilky. Tie na rozdiel od nových hráčov môžu využiť existujúce závody a navyše, k rýchlejšiemu presunu do oblasti elektromobilov im môžu pomôcť aj vysoké zisky z predaja športovo-úžitkových áut.
"Faktom je, že bariéry pre vstup na automobilový trh sú stále veľmi vysoké," povedal analytik spoločnosti Bernstein Research Max Warburton. "Výroba áut je náročná. Presun k elektromobilom bude drahý, avšak podľa všetkého na jeho čele budú tradiční výrobcovia," dodal.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR