Úvodná strana  Včera      Archív správ      Nastavenia     
 Kontakt  Inzercia

 24hod.sk    Ekonomika

01. júla 2009

VÚB banka robí osvetu o zodpovednom podnikaní medzi podnikateľmi



VÚB banka prišla ako prvá na Slovensku s unikátnym projektom. Stredným a malým firmám ponúkla možnosť zostaviť a vydať ich správy o zodpovednom podnikaní. Z takejto správy sa dozviete nielen to, ako sa ...



Zdieľať
BRATISLAVA 1. júla (WN/PR) - VÚB banka prišla ako prvá na Slovensku s unikátnym projektom. Stredným a malým firmám ponúkla možnosť zostaviť a vydať ich správy o zodpovednom podnikaní. Z takejto správy sa dozviete nielen to, ako sa firme darí po finančnej stránke, ale aj informácie, ako pristupuje ku svojim zamestnancom, k tvorbe produktov či k ľuďom a prostrediu, v ktorom podniká. V týchto dňoch projekt vrcholí a správy malých a stredných firiem sú už vytlačené.


„Správa o zodpovednom podnikaní sa na rozdiel od klasických výročných správ nesústreďuje iba na finančné údaje. Jej úlohou je poskytnúť komplexný obraz o firme. Nájdete v nej informácie, ako sa firma správa k svojim zamestnancom, či je ohľaduplná k životnému prostrediu, či je dobrým susedom pre komunitu a lokalitu, v ktorej podniká. Inými slovami, či koná zodpovedne,“ vysvetľuje generálny riaditeľ VÚB banky Ignacio Jaquotot. Podľa neho je táto informácia pre klientov firmy, ale aj pre potenciálnych záujemcov o jej služby, či ďalších partnerov veľmi užitočná a podáva relevantný obraz o subjekte, ktorý ju vydal.

Malé a stredné podniky tvoria na Slovensku viac ako 90% všetkých podnikateľských subjektov. Aj to bol jeden z dôvodov, prečo banka ponúkla jedinečnú možnosť práve tomuto okruhu podnikateľského sektora. ,,Oslovili sme vybranú vzorku klientov a ponúkli sme im, že im pomôžeme správu o zodpovednom podnikaní vypracovať. Viacerí túto ponuku uvítali. Aj preto, že sa v praxi stále častejšie stretávame s príkladmi, kedy spotrebitelia uprednostnia výrobky alebo služby tej firmy, ktorá myslí okrem vlastného zisku aj na svoje okolie,“ uviedol I. Jaquotot. Jeho slová potvrdil aj výsledok prieskumu agentúry Focus z roku 2008, podľa ktorého 11% Slovákov prejavilo nesúhlas s aktivitami konkrétnej firmy bojkotom jej výrobkov. Firmy by preto mali informovať o svojich aktivitách komplexne, či už sa pre zodpovedné podnikanie rozhodnú z dôvodov etických alebo obchodných.

   Tlač    Pošli



nasledujúci článok >>
STV zrejme Štúdiu Beta platiť nebude, rozhodol súd
<< predchádzajúci článok
Haváriu airbusu okrem Francúzky nikto neprežil, oznámil Joyandet