VÚB banka dnes mení logo a aj jeho farby. Táto zmena je súčasťou globálneho rebrandingu, ktorý realizuje jej majoritný akcionár - talianska banková skupina Intesa Sanpaolo vo všetkých svojich dcérskych ...
BRATISLAVA 15. mája (WN/PR) - VÚB banka dnes mení logo a aj jeho farby. Táto zmena je súčasťou globálneho rebrandingu, ktorý realizuje jej majoritný akcionár - talianska banková skupina Intesa Sanpaolo vo všetkých svojich dcérskych spoločnostiach. Niektoré z nich menia v rámci rebrandingu aj svoje pôvodné názvy, ale väčšina si ich vzhľadom na históriu a obchodnú hodnotu ponecháva. To je aj prípad VÚB banky, ktorá mení iba logo a jeho farbu, pričom názov VÚB banka si ponecháva.
„Rebranding nie je nečakaný, ani náhly – jedného dňa musel nastať. Týmto krokom sa všetci členovia veľkej bankovej rodiny Intesa Sanpaolo, a teda aj VÚB banka, jasne a zreteľne prihlasujú ku svojej identite, ktorá je – pokiaľ mám hovoriť o logu – spojená so zelenou farbou a tradičným rímskym akvaduktom, symbolizujúcim spájanie krajín a kultúr. Zo zmenou, tak ako sme ju pripravili sme veľmi spokojní,“ povedal predseda predstavenstva a generálny riaditeľ VÚB banky Ignacio Jaqoutot.
Rebranding VÚB banky na Slovensku začína dnešným dňom a banka bude odteraz používať na všetkých svojich výstupoch i tlačivách pre klientov logo s rímskym akvaduktom. V rámci tohto procesu budú zmenené aj logá dcérskych spoločností banky.
Globálny rebranding oznámili najvyšší predstavitelia Intesa Sanpaolo na čele s Corradom Passerom už v januári 2008 na konferencii vo Viedni. Skupina tam predstavila aj podnikateľskú víziu na najbližšie roky, ktorá je okrem talianskeho trhu zameraná aj na posilňovanie pozícií na trhoch strednej a východnej Európy.
Rebranding je vyvrcholením procesu minuloročnej fúzie pôvodného akcionára VÚB banky Banca Intesa s ďalšou talianskou bankou Sanpaolo IMI. Touto fúziou vznikla Intesa Sanpaolo, ktorá je s trhovou kapitalizáciou vyše 61 miliárd euro piatou najväčšou bankou v Európe, a ktorá obsluhuje približne 18,4 milióna klientov. Silné postavenie má predovšetkým v strednej a východnej Európe. Prostredníctvom dcérskych bánk je prítomná v 12 krajinách, kde prevádzkuje približne 1262 pobočiek a má 6,9 milióna klientov. Okrem toho má Intesa Sanpaolo aj medzinárodnú sieť zastúpení, určenú na podporu firemných klientov, ktorá pokrýva až 34 krajín vrátane USA, Ruska, Číny a Indie.
V Taliansku je Intesa Sanpaolo lídrom bankového trhu. Jednotkou je nielen v oblasti vkladov a úverov, ale aj na poli podielových a dôchodkových fondov, faktoringu či zahraničných platieb. Vo svojej domácej krajine má 6566 pobočiek a približne 11,5 milióna klientov.
VÚB, ktorá patrí k najúspešnejším dcéram skupiny, je druhou najväčšou bankou na Slovensku, kde prevádzkuje sieť 207 retailových pobočiek, 32 firemných pobočiek a 11 hypotekárnych centier. Okrem bankových služieb poskytuje prostredníctvom svojich dcérskych spoločností aj služby podielových fondov, faktoringu, lízingu, spotrebného financovania a starobného dôchodkového sporenia. Celkovo obsluhuje približne 1,5 milióna klientov a prostredníctvom pražskej pobočky je prítomná aj na českom trhu.
Ďalšie informácie poskytnú:
Alena Walterová
Hovorkyňa a vedúca tlačového oddelenia
Tel.: +421-2-5055 2130
E-mail: awalterova@vub.sk
Michal Kopecký
PR špecialista
Tel.: +421-2-5055 2424
E-mail: mkopecky@vub.sk