|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
13. decembra 2016
VšZP hovorí o údajnom nekalom prepoisťovaní do Dôvery, tá to preveruje
Ilustračné foto VšZP.
Zdieľať
Ilustračné foto VšZP. Foto: TASR - František Iván
Bratislava 13. decembra (TASR) - Niektorých poistencov štátnej Všeobecnej zdravotnej poisťovne (VšZP) mali údajne prepoistiť bez ich vedomia do súkromnej zdravotnej poisťovne Dôvera. Tvrdí to VšZP. Dôvera potvrdila, že jej volalo niekoľko klientov, ktorí sa na takýto postup sťažovali. Preveruje to, ospravedlnila sa. Podľa nej ide o zlyhanie konkrétneho pracovníka a situáciu bude riešiť. Takisto dostala informácie od svojich klientov "o nelegálnom prepoistení do konkurenčných poisťovní".Na údajný "nekalý nábor poistencov" upozornil VšZP zamestnávateľ z Liptovského Mikuláša. "Pri preverovaní poistenia jednotlivých pracovníkov zistil, že asi 20 z nich bolo pravdepodobne nekalo prepoistených do súkromnej zdravotnej poisťovne s platnosťou od začiatku budúceho roka," informovala hovorkyňa VšZP Petra Balážová. V tomto regióne nejde podľa nej o jediný prípad. VšzP zaznamenala i viaceré individuálne podnety od ľudí. Takisto v nich majú uvádzať, "že od januára 2017 sú poistencami Dôvery, hoci žiadnu prihlášku nepodpisovali".
"Každú žiadosť o storno prihlášky individuálne preverujeme. Zatiaľ sme vyhoveli jednej poistenke z Liptovského Mikuláša," povedal pre TASR Matej Štepianský, PR špecialista Dôvery. Ak sa podľa neho potvrdí zlyhanie konkrétneho pracovníka a tiež fakt, "že Dôvera zdravotná poisťovňa bola podvedená, tak vedenie zváži aj podanie trestného oznámenia". "Takisto sa na nás obrátili klienti, ktorí boli nelegálne prepoistení do konkurenčných zdravotných poiťovní," povedal Štepianský.
Zdravotnú poisťovňu zmení od budúceho roka takmer 119.000 ľudí. Najúspešnejšie vyšla z prepoisťovacej kampane súkromná Union zdravotná poisťovňa (ZP), najmenej úspešne štátna Všeobecná zdravotná poisťovňa (VšZP). Výsledky zverejnil koncom novembra Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS). Vtedy hovoril o ôsmich podnetoch, ktoré riešil v rámci prepoisťovacej kampane. Z toho v troch prípadoch malo dôjsť k neoprávnenému prepoisteniu. Všetkých osem podnetov podali poistenci na Union ZP.
"Klientom sme sa ospravedlnili, prihlášku sme stornovali," uviedlo tlačové oddelenie Union ZP. V potvrdených pochybeniach zo strany zamestnanca pristupuje poisťovňa k sankciám. Menej závažnejšie pochybenia rieši napomenutím či preškolením. Väčšie porušenia trestá krátením provízií či skončením pracovného pomeru.
Union ZP pribudne od nového roka asi 11.600 poistencov. Súkromná zdravotná poisťovňa Dôvera príde o viac ako 3000 ľudí a VšZP o takmer 8700 poistencov. Záujem o zmenu zdravotnej poisťovne malo približne 126.000 ľudí, ÚDZS však takmer 7000 prihlášok neakceptoval.
Na Slovensku bolo ku koncu septembra tohto roka 5.149.246 poistencov. VšZP mala 3.256.835 klientov, Dôvera 1.421.545 a Union ZP 470.866 poistencov.
Nedobrovoľné prepoistenie treba najprv oznámiť novej poisťovni
Nedobrovoľné prepoistenie musia klienti oznámiť svojej novej zdravotnej poisťovni. Tá má totiž možnosť takéto prihlášky stornovať.
"Zdravotné poisťovne medzi sebou komunikujú a písomne poistencom oznámia, či vyhoveli takejto žiadosti," povedala hovorkyňa VšZP Petra Balážová. Podnet treba podľa nej adresovať aj na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS).
Ak poistenci potrebujú ísť k lekárovi v čase riešenia podnetu, zdravotnú starostlivosť im zatiaľ zabezpečuje poisťovňa, do ktorej ich prepoistili. "Kým nemajú rozhodnutie o vyriešení podnetu, u lekára dávajú preukaz poistenca novej zdravotnej poisťovne," povedala Balážová. Ak nový preukaz pacientom ešte nedoručili, treba kontaktovať novú zdravotnú poisťovňu, starostlivosť im lekári napriek tomu poskytnú. V prípade problémov pri zabezpečení liečby sa má pacient opäť obrátiť na zdravotnú poisťovňu.
Zmeniť zdravotnú poisťovňu je možné raz ročne, vždy najneskôr do konca septembra. Zmena sa akceptuje od 1. januára nasledujúceho roka.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR