|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
09. novembra 2017
Všetky doklady súvisiace so škodou treba urýchlene predložiť
Polámané konáre po víchrici v Trenčine 29. októbra 2017.
Zdieľať
Polámané konáre po víchrici v Trenčine 29. októbra 2017. Foto: TASR - Radovan Stoklasa
Bratislava 9. novembra (TASR) - Mimoriadne silná víchrica s nárazmi vetra až 120 km/hodinu, ktorá sa poslednú októbrovú nedeľu prehnala celým Slovenskom, zanechala vyšší účet, ako poisťovne pôvodne predpokladali.Len 48 hodín po ničivom živle nahlásili klienti Allianz-Slovenskej poisťovne spolu 384 škôd vo výške 300.000 eur. Odvtedy hlásenia neustále pribúdali a 9 dní od ničivej udalosti eviduje poisťovňa aktuálne až 876 škôd v sume 790.000 eur. Až tri štvrtiny poistných udalostí (653) pritom tvoria škody na majetku občanov. Najčastejšie ide o strhnuté strechy, zrolované plechy, popadanú strešnú krytinu, poškodené fasády a izolácie domov, ale aj vozidlá poškodené spadnutými stromami a konármi. Zvyšnú tretinu tvoria škody na priemyselných budovách a inom majetku podnikateľov.
Najviac škôd klienti nahlásili z okresov Senica, Skalica, Trnava, Trenčín, Žilina, Nitra, Nové Zámky a Levice. "V okrese Senica napr. víchrica zničila strechu bytovky, škoda je tu odhadovaná na približne 30.000 eur. Ďalšie rozsiahle poškodenie strechy výrobnej haly za asi 20.000 eur evidujeme v okrese Šaľa a zaznamenali sme aj kompletne zničenú strechu rodinného domu v Košiciach vo výške 15.000 eur," vyratúva hovorkyňa Allianz – SP Lucia Muthová.
Ihneď po online, telefonickom alebo osobnom nahlásení škody klientom sa poisťovňa snaží čo najskôr zistiť rozsah poškodenia a vyčísliť výšku škody. Po predložení všetkých dokladov o opravách, poisťovňa vyplatí klientovi poistné plnenie.
"Odporúčame klientom, aby všetky doklady, bločky a faktúry o oprave po vzniknutej poistnej udalosti predložili poisťovni čo najskôr, aby sme im mohli poistné plnenie vyplatiť v čo najkratšom čase. V prípade, že si klient vzniknutú poistnú udalosť opraví svojpomocne, poisťovňu požiada o výpočet poistného plnenia na základe poistných cenníkov, tzv. plnenie rozpočtom," radí Muthová.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR