|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Piatok 22.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Cecília
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
Vrcholoví manažéri vidia rok 2014 optimisticky
Z 1041 najvyšších manažérov dvadsiatich krajín sveta sa v prieskume EIU a Accenture optimisticky pozerá na vyhliadky svojich firiem 76 % z nich. Je to výrazne vyššie percento ako 55 % pozitívnych ...
Zdieľať
BRATISLAVA 24. januára (WBN/PR) - Z 1041 najvyšších manažérov dvadsiatich krajín sveta sa v prieskume EIU a Accenture optimisticky pozerá na vyhliadky svojich firiem 76 % z nich. Je to výrazne vyššie percento ako 55 % pozitívnych manažérov z prieskumu v roku 2009. Najoptimistickejší boli respondenti v Číne, Brazílii, Kanade a Švajčiarsku. Zároveň, 76% opýtaných predpovedá v roku 2014 rast tržieb a 71% predpovedá vyššie zisky. Najsilnejší rast tržieb sa očakáva v odvetví výroby, energetiky a farmácie.
Expanzia na nové trhy, do nových produktov a služieb
Opýtané firmy majú tento rok vysokú ambíciu expandovať na nové trhy a do nových produktových odvetví. 58 % respondentov potvrdilo, že ich firma má v úmysle uprednostňovať investície mimo domáci trh – predovšetkým nemecké, britské, španielske a juhokórejské spoločnosti. V najbližších troch rokoch sa firmy chcú zameriavať na vývoj a predaj nových produktov. Predávať ich chceli radšej novým ako existujúcim zákazníkom.
Nenaplnený digitálny potenciál
Drvivá väčšina biznis lídrov považuje digitálne technológie za faktor, ktorý najviac ovplyvní ich segment v najbližších dvanástich mesiacoch. 58 % firiem zároveň využíva digitálne technológie s cieľom zlepšiť efektivitu procesov a znížiť náklady. „Ďalšie vlny rastu a prerazenia na nové trhy budú čoraz viac závislé na používaní digitálu, ktorý dokáže zákazníkom dodať úplne nové služby a skúsenosti s nimi. Dôkazom je aj presúvanie firemných investícií týmto smerom,“ povedal Bruno Berthon, generálny riaditeľ Accenture Strategy.
Ľudský kapitál
Až 65 % opýtaných manažérov očakáva rast pracovných síl v ich firmách. Táto väzba na ľudský kapitál je podporovaná aj zistením, že investície do vzdelania a školení zamestnancov vedú rebríček faktorov, ktoré podľa respondentov pomôžu zlepšiť konkurencieschopnosť danej krajiny.
Regionálny výhľad
Napriek rečiam o spomalení ekonomík na rozvíjajúcich sa trhoch, 57 % respondentov naopak na týchto trhoch očakáva silný a stabilný rast. Súčasne plánuje asi 60 % firiem presunúť svoje investície z krajín BRIC (Brazília, Rusko, India a Čína), na iné, rýchlejšie rastúce trhy.
„Napriek celkovému optimizmu si musíme uvedomiť, že existujú určité oblasti, ktoré čelia ťažkostiam. Tak ako Detroit krachuje, New Yorku sa darí. Tak ako Grécko trpí, Nemecko a Veľká Británia zaznamenávajú silný rast. Táto správa vysiela tým pádom dva jasné signály: buďte precízni pri výbere trhov, na ktoré sa zameriate a doslova agresívne siahnite po digitálnych obchodných modeloch, aby ste eliminovali vplyv zmiešaného makroekonomického prostredia na vašu firmu,“ uzavrel Berthon.
Celý prieskum v anglickom jazyku nájdete tu.
Expanzia na nové trhy, do nových produktov a služieb
Opýtané firmy majú tento rok vysokú ambíciu expandovať na nové trhy a do nových produktových odvetví. 58 % respondentov potvrdilo, že ich firma má v úmysle uprednostňovať investície mimo domáci trh – predovšetkým nemecké, britské, španielske a juhokórejské spoločnosti. V najbližších troch rokoch sa firmy chcú zameriavať na vývoj a predaj nových produktov. Predávať ich chceli radšej novým ako existujúcim zákazníkom.
Nenaplnený digitálny potenciál
Drvivá väčšina biznis lídrov považuje digitálne technológie za faktor, ktorý najviac ovplyvní ich segment v najbližších dvanástich mesiacoch. 58 % firiem zároveň využíva digitálne technológie s cieľom zlepšiť efektivitu procesov a znížiť náklady. „Ďalšie vlny rastu a prerazenia na nové trhy budú čoraz viac závislé na používaní digitálu, ktorý dokáže zákazníkom dodať úplne nové služby a skúsenosti s nimi. Dôkazom je aj presúvanie firemných investícií týmto smerom,“ povedal Bruno Berthon, generálny riaditeľ Accenture Strategy.
Ľudský kapitál
Až 65 % opýtaných manažérov očakáva rast pracovných síl v ich firmách. Táto väzba na ľudský kapitál je podporovaná aj zistením, že investície do vzdelania a školení zamestnancov vedú rebríček faktorov, ktoré podľa respondentov pomôžu zlepšiť konkurencieschopnosť danej krajiny.
Regionálny výhľad
Napriek rečiam o spomalení ekonomík na rozvíjajúcich sa trhoch, 57 % respondentov naopak na týchto trhoch očakáva silný a stabilný rast. Súčasne plánuje asi 60 % firiem presunúť svoje investície z krajín BRIC (Brazília, Rusko, India a Čína), na iné, rýchlejšie rastúce trhy.
„Napriek celkovému optimizmu si musíme uvedomiť, že existujú určité oblasti, ktoré čelia ťažkostiam. Tak ako Detroit krachuje, New Yorku sa darí. Tak ako Grécko trpí, Nemecko a Veľká Británia zaznamenávajú silný rast. Táto správa vysiela tým pádom dva jasné signály: buďte precízni pri výbere trhov, na ktoré sa zameriate a doslova agresívne siahnite po digitálnych obchodných modeloch, aby ste eliminovali vplyv zmiešaného makroekonomického prostredia na vašu firmu,“ uzavrel Berthon.
Celý prieskum v anglickom jazyku nájdete tu.