|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Nedeľa 22.12.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Adela
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
03. februára 2018
Vrakuňa chce byť prvou mestskou časťou bez reklamného smogu
Na snímke pracovníci odstraňujú nelegálny reklamný pútač v Bratislave, 27. marca 2017 FOTO TASR
Zdieľať
Na snímke pracovníci odstraňujú nelegálny reklamný pútač v Bratislave, 27. marca 2017 FOTO TASR Foto: TASR/Michal Svítok
Bratislava 3. februára (TASR) – Bratislavská Vrakuňa chce byť prvou mestskou časťou, ktorá zo svojich pozemkov úplne odstráni vonkajšiu reklamu. "Do miestneho zastupiteľstva pripravujem úplne prevratný návrh, aby sa Vrakuňa ako prvá a zatiaľ jediná mestská časť v Bratislave úplne vzdala všetkých reklamných plôch," vyhlásil vrakunský starosta Martin Kuruc. Tým sa chce samospráva v horizonte niekoľkých rokov stať príkladom mestskej časti bez reklamného smogu.V súvislosti s rôznymi reklamnými nosičmi a bilbordmi zorganizoval medzi miestnymi obyvateľmi anketu. V nej Vrakunčania povedali "svoje jasné nie" reklamným plochám. "Sadol som si s mojím tímom a diskutovali sme o tom, ako urobiť viditeľné riešenie, nielen kozmetické zmeny," priblížil Kuruc.
V prvom kroku sa pozreli na štyri nové reklamné plochy, ktoré nedávno pribudli na súkromnom pozemku pri malodunajskej promenáde. "So zástupcami vlastníka sme sa dohodli, že na februárové zastupiteľstvo pripravíme návrh na zámenu pozemkov," doplnil starosta. Ak miestni poslanci jeho návrh schvália a mestská časť sa stane vlastníkom pozemkov, miestny úrad odstráni všetky reklamné zariadenia v tejto lokalite.
V uplynulom roku vedenie mestskej časti spolu s bratislavským magistrátom rozhodlo o zrušení 16 reklamných plôch. V tomto roku nepredĺžilo povolenie pre ďalších šesť plôch. Keďže mestské časti majú veľmi obmedzené, resp. takmer žiadne možnosti, ako zamedziť reklame na súkromných pozemkoch, napríklad na bránach či plotoch, chce samospráva vyzvať majiteľov, aby zvážili zahlcovanie mesta reklamným vizuálnym smogom. Ten totiž zároveň zacláňa vo výhľade vodičom a zavadzia chodcom.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR