|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Štvrtok 21.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Elvíra
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
12. mája 2015
Vrak Costy Concordie absolvoval poslednú plavbu pred rozobratím
Vrak lode Costa Concordia počas jeho odťahovania z ostrova Giglio 23. júla 2014. Štyri vlečné člny odťahujú túto takmer 300-metrovú loď s výtlakom 114.000 ton od ostrova Giglio, kde pred 2,5 rokmi stroskotala, do janovského prístavu, ...
Zdieľať
Vrak lode Costa Concordia počas jeho odťahovania z ostrova Giglio 23. júla 2014. Štyri vlečné člny odťahujú túto takmer 300-metrovú loď s výtlakom 114.000 ton od ostrova Giglio, kde pred 2,5 rokmi stroskotala, do janovského prístavu, kde ju rozoberú a zošrotujú. Foto: TASR/AP
Rím 12. mája (TASR) - Vrak talianskej výletnej lode Costa Concordia absolvoval dnes svoju poslednú "plavbu": dva vlečné člny ho odtiahli do inej časti prístavu v Janove, kde ho definitívne rozoberú a zošrotujú. Oznámila to agentúra DPA. Približne 290-metrovú loď s výtlakom 114.000 ton presunuli ráno z janovského prístavného móla do lodeníc, kam dorazila o 08.30 h SELČ. Celá trasa merala zhruba desať námorných míľ (18,5 kilometra).
Luxusná výletná loď Costa Concordia v januári 2012 narazila na skaliská v blízkosti ostrova Giglio a naklonila sa na bok. Pri nehode zahynulo 32 ľudí.
Vďaka zložitej námornej operácií, ktorá celkovo trvala 30 mesiacov, sa podarilo plavidlo opäť dostať na hladinu a vlani v júli ho odtiahli do prístavu v Janove. Odvtedy z lode vynášali nábytok a rozoberali palubné vybavenie. Odľahčenú loď mohli teraz presunúť do plytších vôd v janovských lodeniciach.
Demontáž lode by mala potrvať skoro dva roky a poskytnúť prácu takmer tisícke ľudí. Asi 80 percent materiálu by sa malo dať recyklovať, vrátane zhruba 55.000 ton ocele a 2000 ton medi. Celý proces likvidácie Costy Concordie má celkovo stáť vyše miliardu dolárov, čo by mali uhradiť poistné spoločnosti.
Podľa konzorcia Ship Recycling, ktoré koordinuje rozoberanie lodného vraku, ide o najväčšiu a najnáročnejšiu podobnú operáciu v dejinách talianskeho a pravdepodobne i svetového námorníctva.
Kapitána lode Francesca Schettina vo februári tohto roku uznal prvostupňový súd za vinného v prípade smrti 32 ľudí, zapríčinenia stroskotania lode a predčasného opustenia plavidla a vymeral mu trest 16 rokov väzenia.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR