|
Správy | Reality | Video | TV program | TV Tipy | Práca | |
Pondelok 18.11.2024
|
Autobazár | Dovolenka | Výsledky | Kúpele | Lacné letenky | Lístky |
Meniny má Eugen
|
Ubytovanie | Nákup | Horoskopy | Počasie | Zábava | Kino |
Úvodná strana | Včera Archív správ Nastavenia |
|
Kontakt | Inzercia |
|
Denník - Správy |
|
|
Prílohy |
|
|
Pridajte sa |
|
Ste na Facebooku? Ste na Twitteri? Pridajte sa. |
|
|
|
Mobilná verzia |
ESTA USA |
17. decembra 2018
Vozidlá s palivovými článkami majú prvých zákazníkov
Prvé „hviezdne“ vozidlá s palivovými článkami sa dostávajú k vybraným zákazníkom, čím sa stanovuje tým ďalší míľnik na ceste k jazdeniu bez emisií.
Zdieľať
Mercedes-Benz GLC F-CELL ako jediné vozidlo na svete disponuje pohonom palivovými článkami ako aj akumulátorovým pohonom, ktorý sa externe nabíja prostredníctvom technológie dobíjania zo siete.
Mercedes-Benz GLC F-CELL je úplne nevšedný hybrid dobíjateľný zo siete, pretože okrem elektrickej energie „tankuje“ aj čistý vodík. Súhra akumulátora a palivového článku, veľký dojazd a krátke časy tankovania vytvárajú z vozidla spoločníka spôsobilého na každodenné používanie.
Do dvoch nádrží s plášťom z uhlíkových vlákien zabudovaných v podlahe vozidla sa zmestí 4,4 kg vodíka. Vďaka tankovacej technológii s tlakom 700 barov možno zásobu vodíka doplniť v priebehu len troch minút – tak rýchlo, ako sme zvyknutí pri spaľovacom motore. Pri spotrebe vodíka približne 1 kg/100 km dosahuje GLC F-CELL v NEDC približne 430 kilometrov na vodík, v hybridnom režime pri plne nabitom akumulátore je to ešte o 51 km viac. Výkon 155 kW sa zároveň postará o jazdnú dynamiku.
Predpokladom úspechu elektrickej mobility je celoplošná infraštruktúra. V súčasnosti sa urýchľuje výstavba nabíjacích staníc, ako aj vodíkových čerpacích staníc. Koncern Daimler spoločne so svojimi partnermi v rámci spoločného podniku H2 Mobility vypracoval pre Nemecko akčný plán. Do konca roka 2019 by sa sieť vodíkových čerpacích staníc mala rozšíriť z 50 na 100 staníc. Dlhodobým cieľom je sieť až 400 vodíkových čerpacích staníc. Podobné projekty na vytvorenie infraštruktúry sa realizujú v Európe, v USA aj v Japonsku.
Spoločnosť Daimler pracuje na palivových článkoch už vyše 30 rokov. V roku 1994 predstavila verejnosti prvé vozidlo na palivové články NECAR 1. Nasledovalo mnoho ďalších vozidiel Mercedes-Benz (medzi nimi aj Trieda B F-CELL), ktoré dodnes najazdili celkovo viac ako osemnásť miliónov kilometrov a dokázali tak trhovú zrelosť tejto koncepcie pohonu.
<< predchádzajúci článok
Karel Gott sa po vážnej chorobe zotavuje v prírode, na Facebooku zverejnil fotografiu
Karel Gott sa po vážnej chorobe zotavuje v prírode, na Facebooku zverejnil fotografiu