10. júna 2014
Ilustračné foto Foto: TASR/AP PhotoWolfsburg 10. júna (TASR) - Za prvých päť mesiacov tohto roka predal koncern Volkswagen na trhu Ďalekého východu medziročne o 17 % viac vozidiel s logom VW. DPA sa odvoláva na dnešnú správu vedenia najväčšieho výrobcu osobných vozidiel v Európe.
Koncern predáva na ázijskom trhu už takmer polovicu svojej produkcie osobných áut. Jeho hlavným odbytiskom zostáva s veľkým náskokom aj naďalej Čína.
Za päť mesiacov tohto roka sa vyrobilo s emblémom VW 2,55 milióna vozidiel. Ich produkcia medziročne vzrástla o 4,4 %.
Minulý mesiac ich predaj v Spojených štátoch klesol o 11,5 %. A v Severnej Amerike sa výsledok zhoršil celkovo o 7,6 %. V Južnej Amerike sa značke darilo ešte menej. Vývoz na jej trhy klesol o 20,3 % a na brazílskom trhu, ktorý je v regióne pre VW najdôležitejší, dosiahol pokles 15,5 %.
V Európe sa od začiatku januára do konca mája predalo 712.700 áut s emblémom VW. Výsledok bol medziročne lepší o 3,5 %. Pozitívne sa vyvíjal odbyt v západnej Európe a v Nemecku. V strednej Európe došlo k 2-% poklesu a v Rusku sa zaznamenal prepad 9,7 %.
Obchodný riaditeľ Christian Klingler o výsledku za prvých päť mesiacov roka povedal, že je celkovo uspokojujúci.
Zdroj: Teraz.sk, spravodajský portál tlačovej agentúry TASR